• Florens

Gult i kräket hos bebis, nån som vet nått om det?

Min 2 månaders bebis hade nått klargult i mjölken som hon fick upp efter amningen. Det har aldrig hänt förut. Jag helammar henne och det har alltid varit vitt som är så logiskt men nu så kom det nått klargult i det hon fick upp. Är det nån som vet vad det kan vara? Hon har bara fått bröstmnjölk. Annars verkar hon sig själv, pigg och som vanligt. Min mens är på väg, kan det ha nått med det att göra att min kropp utsöndrar en viss hormon.

• Svar på tråden Gult i kräket hos bebis, nån som vet nått om det?
  • Kajak

RÅMJÖLK....
    Den kommer först en kommer det sötad mjölk...

Inte fara...

• Florens

Kommer inte råmjölk bara precis i början när man börjar amma inte efter 2 månaders tid eller har jag fel?

• Florens

Är det nån mer som vet nått om detta? Tacksam för svar!

• SaramedM
    Florens skrev 2010-01-23 07:20:56 följande:
    Kommer inte råmjölk bara precis i början när man börjar amma inte efter 2 månaders tid eller har jag fel?
    jo råmjölk är det inte

Men däremot halvsmält bröstmjölk
  • MonaM

Det är säkert ingen fara, men jag har läst och hört att om bebisar kräks klargult så ska man direkt kontakta sjukvården.
    Tror att det är för att det kan tyda på stopp i tarmen. Behöver som sagt inte alls vara det i ditt fall, hon är ju pigg och som vanligt, men jag skulle ändå ringa sjukvårdsupplysningen för att vara på den säkra sidan!

• LuViGli

Tycker att du ska ringa din BVC sköterska eller sjukvårdsupplyssningen (om du vill ringa nu under helgen) om du är orolig! Alltid bättre än att fråga här...

• Florens

Jag ringde barnakuten och dom hade "ingen aning" dom rådfrågade varann och så kom dom fram till att det inte är nått farligt. Jag har pratat med andra som har barn och vi har kommit fram till att det kan vara snor som hon har fått i sig (eftersom hon är lite förkyld) i magen och sen kräkts upp det. Jag hoppas det är så. Hon är annars sig lik, pigg och glad och idag bajsade hon så det är säkert inget farligt men det är klart man blir orolig. Tack för era svar!

• rudbeckia

Min kille kräktes klartgult när han hade magsjuka vid 3 månaders ålder.
    Min teori är att det är mjöl med lite galla i som på vuxna är grönt men på småttingar är gult, men som sagt var det är bara min teori!

• MonaM

Skönt att höra att allt är bra, lycka till med den lilla!

• Kajak
    Florens skrev 2010-01-23 07:20:56 följande:
    Joo du har rätt i det.
    Jag läste för fort, hann inte såg (eller vill inte läsa?) att bebisen är 2 mån....

Jaa det är den där feta mjölk som kommer ut först innan sötad mjölk kommer.
Svar på tråden Gult i kräket hos bebis, nån som vet nått om det?