Inlägg från: FreeForAll |Visa alla inlägg
  • FreeForAll

Sparkad pga fel mössa?!

Jag anser inte att bilder man lägger ut på faccebook längre är privata, man får akta sig för vad man gör. Man ska absolut få ha ett privatliv, men facebook är inte privat alls.

Och angående att någon förälder skulle ha letat på honom, det räcker ju med att de har en gemensam vän och att han kommenterade vad denne gjorde och sen såg föräldern profilbilden.

Jag är PK, skjut mig.
  • FreeForAll
    Marie Marie skrev 2010-01-23 13:39:06 följande:
    Det är ju faktiskt sant.. men samtidigt är det lite svårt.. man kan ju ställa in så att enbart vänner får se korten (dock kan man ju fortfarande se andras kort om någon man känner kommenterat, om jag inte har helt fel?) och då känns det ju privat.  
    Jag vet inte hur det fungerar med sekretessen riktigt där, men ok, kan man ställa in så att det är helt privat så borde man göra det om man har ett känsligt yrke.

Jag kom att tänka på en annan sak, pedagoger ska ju självklart ha rätt att ha vilka politiska åsikter de vill, men hade jag sett att någon av min sons pedagoger gått med i grupper för "Svenskarnas parti" eller liknande på facebook såp skulle jag känna ett stooort obehag och förmodligen ta upp det med dem.
    Jag är PK, skjut mig.
Svar på tråden Sparkad pga fel mössa?!