Inlägg från: Tingeling1981 |Visa alla inlägg
  • Tingeling1981

1 dag. BF imorrn men tror jag kommer gå över....

Har ingen lust att föda just nu heller då jag hört att det är kaos på förlossningen i Malmö (där jag bor) samt att de + flera förlossningar i närheten har fått skicka vidare patienter som ska föda till andra sjukhus pga fullbelagt. Frågan är om det verkligen blir bättre ändå eftersom det är sån babyboom nu...

• Tingeling1981
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 11:46:07 följande:
    Jag har också hört det.
    Jag har ju dock 47 dagar kvar och ska föda i Krisitanstad men även där var det smockfullt då jag skulle in på en kontroll bara. Jag fick vänta länge innan jag bara fick komma in på kontrollen pga det var överfullt...

Håller tummarna för dig iaf.

det var en kall vinter juh så många höll värmen inomhus förra vintern med sin kille haha....
    Ja då får vi hoppas att det är bättre med platser när det är dax för dig! Men det bådar ju inte gott, ska tydligen ha varit hög belastning en längre tid. Ja det var ju varga-vinter och sen kom denna tropiska sommar, mycket har man hunnit uppleva under graviditeten. Bara att gilla läget.... K nipa blir ju lite svårt, vem säger att det är bättre nästa vecka... Solig.
  • Tingeling1981
    pyret11 skrev 2010-07-22 11:55:05 följande:
    jag våndas på tisdag när jag ska in på bedömning för igångsättning har hört att det är fullt så man kan hoppas att dte finns nån plats.
    klumpfh skrev 2010-07-22 12:27:36 följande:
    Tingeling81: här är en till som ska till malmö men får se vart man hamnar. Ska på överburenhetskontroll på söndag så får se vad dom säger. Hoppas man slipper flänga skåne runt för att föda.:/
    Håller tummarna för er tjejer!!! Hur länge har ni gått över/ när blir det tal om igångsättning??
    Alla andra som föder här runtom får ju plats så visst ska det ordna sig för oss också. Kanske ändå är lite skönt om det blir en igångsättningför det innebär ju planering och då kan de ändå planera var man ska i god tid, om den lill* inte vill titta ut innan. Hursomhelst blir det säkert bra, lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Tingeling1981

Bf +2 idag.... Ingen känning av att bebis är på gång heller.... 

Fick dottern på bf+3 men då hade det redan startat "så här dags" över tiden... Undrar nu hur lång tid detta ska ta... Ni andra som har fler barn när har ni fått nr 2, 3 osv...? 

• Tingeling1981
    Bräckehäxan skrev 2013-05-21 11:29:07 följande:
    Tingeling: jag är på bf+10 idag och med sonen startade värkarna på morgonen +10.

Så verkar gå längre denna gången....
    Oj, då ska jag inte "klaga" så mkt... :) Tur är väl att man har lite mer att fokusera på denna gången med att man redan har barn =). Hoppas din bebis snart väljer att titta ut då, fortfarande "rätt" dygn att starta på för att inte bli efter storebror.
  • Tingeling1981
    Bräckehäxan skrev 2013-05-24 10:05:49 följande:
    Inatt kom så äntligen vår lillebror! Bf+13 då det va över 12-slaget.....

Grattis!!! Härligt att höra :)
Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?