Inlägg från: Gröngöling |Visa alla inlägg
  • Gröngöling

Hur många dagar har ni kvar till BF?

159dagar. Just nu iaf. Snart dags för det efterlängtade rul, för att se att allt står rätt till därinne :)

• Gröngöling
    Piiilla skrev 2012-05-16 00:31:17 följande:
    Bf+15 ska på överburenhetskontroll idag 8.30 så kan inte sova pga. nervositet. Fick konstaterat av läkaren i Fredags när jag var hos honom att jag är mer än redo för en igångsättning i med livmodertappen är mogen, är öppen 3 cm så dem behöver "bara" ta hål på hinnorna. Men som sagt jätte nervös! Kan ju hoppas på att vi får träffa lillasyster senast Fredag för annars vet jag verkligen inte vad jag ska ta mig till, har gått ner 1,5 kg på 1 vecka så nu står man på +1 kg igen under hela graviditeten som mest har jag gått upp 3 kg så det är en himla skillnad.

Lycka till :)
  • Gröngöling
    elizat skrev 2012-05-16 17:47:35 följande:
    Mina fina! Den 15 maj klockan 21:52 tittade vår dotter ut. Kände av lite värkar 00:00 på natten men dem var oregelbundna och gjorde inte speciellt ont, men jag sa till min sambo att han inte skulle kunna åka till jobbet. Kl 09:00 så gick jag på toa och fick en liten blödning, då den inte var Slemaktig utan mer flytande vätska så fick vi tid på MVCn kl 10:50. Först kl 13:00 fick vi träffa en läkare då det var personalbrist, hon kände och passade på att göra en hinnsvepning då jag var 4 cm öppen. Vi åkte hem och käkade, tog det lugnt. Bestämde oss för att åka in vid 6 tiden då värkarna började kännas. Fick ligga inne på ett rum i väntan på sal och när dem kollade mig såg dem att jag var öppen 7 cm. Och då ville jag ha LUSTGAS omgående. Men fick vänta då rummet inte var städat. Fick lustgas från 8 cm och öppnades till 10 väldigt fort. Vattnet gick och jag sa åt min sambo att hon kommer nu. Han sa åt barnmorskorna som bestämde sig för att göra en ny kontroll och sa, herregud hon är helt öppen. Det är dags nu! Dem plockade fram sina saker och kallade på läkaren då dem märkte att barnet inte kom ut. Utdrivningsskedet tog ca 40 min och lilltjejen tittade med huvudet uppåt vilket gjorde att jag inte kunde krysta fram henne då hon fastnade vid blygbenet. Jag fick värkstimulerande för att få mer tryck i krystningarna, men hon kom ändå inte riktigt fram. Dem tog bort lustgasen och det blev sugklocka, först träffade dem för nära ansiktet och tog ny sugklocka och annan position sen slet dem ut henne då hjärtljuden skönk. Hon skrek direkt när huvudet kom ut. 5 sekunder senare kom kroppen och direkt upp på magen. Jag var helt borta, men hon fick 10 direkt på apgarskalan så allt var helt perfekt. Moderkakan släppte 3 minuter efter, sen var det tryck på magen för att få ut resten av blodet och en hel del gas kom ut. Jag blev sydd med X antal stygn i mellangärden men förhoppningsvis ska det väl bli bra, ringmuskeln klarade sig iaf. Hon är halvt blåslagen om huvudet men väldigt söt. 53 cm lång och 4105 gram stor. Hon har varit vaken 3 ggr idag i 30 min och sugit tutte, annars så sover hon och har bajsat 2 ggr. :) Personalen var fantastisk och förlossningen var en fröjd. Har en hel del ont nu i underlivet och har ännu inte kunnat bajsa... Ser inte fram emot det. Tack gode Gud för smärtstillande. Men stygnen försvinner av sig själv vilket är bra, men jag har svårt att gå och det är lite jobbigt att gå på toa. Men vi mår bra :) kramar till er alla för att ni varit ett sådant fint stöd. BF + 11 blev det. :)

Grattis :) härligt att höra att det gick så bra trots hjärtljuden och huvudet. Kroppen klarar mer än man tror! Hoppas du piggnar på snabbt och att ni får en riktigt ljuvlig tid framför er :)
  • Gröngöling
    Piiilla skrev 2012-05-16 13:42:56 följande:
    Tack alla :) jag har gått ner i vikt (inget med lillan att göra) sen i med jag har varit öppen 2-3 cm över i en vecka, var mogen och dem kunde ta hinnorna så såg dem ingen mening med att vänta så det var skönt och höra. :)

Härligt, lycka till! Nu är det inte långt tills ni får träffa bebis :)
  • Gröngöling
    Piiilla skrev 2012-05-17 05:59:32 följande:
    Igår den 16/5 kl 19.26 föddes vår efterlängtade lillasyster i v.42+1 hon vägde 3600 gram och var 51 cm lång. En kopia av sin pappa

Grattis :)
  • Gröngöling
    pandyb skrev 2012-05-17 19:40:57 följande:
    Födde en liten Arvid i dag 17:e maj kl 8:50. Allt gick bra, återkommer senare :)

Grattis :D
  • Gröngöling

Tack för pepp tjejer :) just nu räknar jag ner till första delmålet, halvtid. 2veckor, det går nog fort iallafall :)

• Gröngöling
    baby87 skrev 2012-05-21 16:57:15 följande:
    Tacktack han föddes 10.40, 4800g 55cm
    (¯`v´¯)Pojke 2008 21/4 BF Pojke 2012 16/5(¯`v´¯)

Grattis :)
Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?