Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla
    Hon skrev 2012-12-09 14:51:12 följande:
    31 dagar. Känns som om jag suttit fast på 30-någonting rätt länge nu... Exakt en månad till beräknat datum idag.
    samma här
  • slemtorsk i din bralla
    Hon skrev 2012-12-11 16:13:19 följande:
    29, äntligen 20-nånting. Hon verkar inte direkt vilja stanna länge till, maaaassor av förvärkar. Men man vet ju aldrig.
    samma här.. vi har tydligen samma BF du och jag... har massor av förvärkar och sammandragningar, det hade jag inte alls med mitt förra barn...
  • slemtorsk i din bralla
    Hon skrev 2012-12-11 16:55:00 följande:
    Ja, 9 Januari :) Men jag var in på Förlossningen i vecka 32 och då hade jag värkar (som jag inte direkt kände av) och blev hemskickad med Bricanytabletter. Enda sedan dess har jag fortsatt ha sammandragningar och förvärkar, fast senast 2 veckorna har det varit lite värre... Ett ordentligt tryck nedåt hela tiden och hela magen blir riktigt stenhård i flera minuter. Inte ens en varmdusch hjälper längre.

Men detta är mitt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara. 
    det är mitt andra, men det är 8 år sedan jag födde sist och jag kan ärligt säga att förutom att tiden har gått så är inget sig likt. Jag läste min dagbok från den tiden och jag kan lätt räkna på en hand hur många sammandragningar jag hade under hela den tiden, jag var sängliggande från i stort sett vecka 25 pga operation och havandeskapsförgiftning och mådde skit... inga förvärkar eller nåt.

Denna gången har jag haft sammandragningar av o till sen vecka 18 men inte några allvarliga, väldigt relaterade till stress och om jag jobbat hårt fysiskt (som storstädning och burit ved och sånt) men nu sista dagarna har det förändrats....Känns som kraftig mensvärk längst ner i magen och i ryggslutet kombinerat med sammandragningar...

Det finns nog inget hur det "ska vara" utan det är så olika inte bara från person till person utan graviditet till graviditet. Pratade just med min granne som nyligen födde sitt tredje barn och hon sa att hon hade ingen aning om när det var dags med någon utav dem, sista gången nu åkte hon hem med pinvärkar från BB för hon ville inte vara kvar där *S* och då har vi en bit att åka så att säga, när hon kom in var hon öppen 8 cm och trots det tog det nästan ett dygn....

SÅ man vet aldrig från gång till gång... jag har nog en känsla av att min tös pluppar ut FÖRE 9 januari...kanske till och med före nyår. Det har jag känt på mig sedan länge tillbaka, vet att hon är lite större än genomsnittet för tiden, att hjärta och lungor är redo (var på en rejäl undersökning i lördags pga lite högt blodtryck) så hon är välkommen när som
  • slemtorsk i din bralla
    Mamma Jennica skrev 2012-12-12 01:20:00 följande:
    hej, har bf idag:)  men jag måste bara fråga vad är det som gör att ni tror att ni får en stor bebis. hur kan ni veta att den är större en normalt?? 
    Mamma till Jonathan, Isak och Jakob

I mitt fall har jag varit inne o gjort ett extra Ultraljud där läkaren mätte bebisen och räknade ut ungefärlig vikt..
  • slemtorsk i din bralla

tja.. vad är det nu??? 17 tror jag, har slutat räkna då jag gått in i latensfasen, räknar värkar i stället men börjar ledsna då det hållt på mer än en vecka nu.....

• slemtorsk i din bralla

I går föddes vår dotter Saga i vecka 38+2 , 3430 gram och 49 cm. Blev igångsättning för oss i torsdags men gelén ville inte riktigt göra sitt jobb på rätt sätt, hade värkar med 1 min mellan men de var verkningslösa så jag fick bricanyl o morfin för att få sova, blev håltagning på hinnorna vid 11 och värkstimulerande dropp vid 12, 14.34 var hon ute.

Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?