Inlägg från: N3NN3 |Visa alla inlägg
  • N3NN3

Hur många dagar har ni kvar till BF?

Yilla skrev 2015-01-13 10:21:46 följande:

Det var för omoget för att starta nåt i förtid, gick inte ens att göra en hinnsvepning.. Fick ny tid på onsdag för ny kontroll.

Så sitter här på BF+12 idag och mår kasst :( Haft en del förvärkar under natten men inget nu längre så känns inget kul alls.

Men bebisen mår bra iaf så det är ju skönt!

Hur menar du omoget? Är tappen kvar ? Var det därför det ej gick?

Skönt att barnet mår bra. Det är ju det viktigaste.
  • N3NN3

Bf +5 idag

Fyller år på Fredag så han får gärna inte komma då. Men i och med att han är så slö så har jag vågat mig på att bjuda hit familjen till på lördag :) . Så det blir lite mysigt med smörgåstårta och vin till de som kan dricka.

• N3NN3
    Yilla skrev 2015-01-14 08:32:03 följande:

Ja precis, tappen omogen, högt upp, bakåtriktad och halvhård fortfarande. Inget öppen.

Men har haft ganska kraftiga förvärkar nu i natt så hoppas det hänt något, ska på ny kontroll med överläkare idag om en timme.

Tack för att du svarat, känns lite skönt iaf :)

Så sitter min tapp med,,,,

Hoppas på en vändning snart för oss :)

Jag har inga känningar alls att något skulle vara på g. Men det kan ju komma som hastigast också.
  • N3NN3
    Stampe skrev 2015-01-15 10:30:06 följande:
    Hoppas bebis kommer snart. Så var det ungefär när jag väntade nr 2. Var beräknad till 26e men ikke kom hon då, den 1e fyllde min man år så då var jag säker att då kommer hon då bara för det. Men ikke det i heller blev induktion den 9e i v 42+0. Nu väntar jag nr 3 och har 8dagar kvar till bf och inte en enda känning. Min Bm sa att jag kommer säkert ha jättemycket förvärkar då det är nr3 men nääää. Hadde mycket förvärkar med nr 2 men inga med nr1 som är född i v41+0. Hoppas på att slippa en igångsättning denna gången i alla fall.
    Jag har som sagt inga känningar .

Mitt första barn är född på bf dagen. Slemproppen gick tre dagar innan och jag läckte lite vatten men vattnet gick stort dagen innan. Men de ville ej ha in mig för jag hade först inte tillräckligt med värkar. Nästa gång vi kom hade jag inte tillräckligt ont. Tredje gången var jag inte tillräckligt öppen trotts värkar med 1-2 min mellanrum.

Sen vägrade jag att åka in utan åkte hem och låg i sängen 10 timmar och mådde skit och gick en promenad i en park innan vi åkte in. Kom in 12 timmar senare då vi hade fått en bokad tid. På tredje besöket så var där en sån otrevlig personal som sa vad gör du här igen? Och sa att jag kunde få stanna om jag ville (sa det dock med attityd). Blev så arg att jag kunde inte somna där så jag gick in i personalrummet och sa att jag åkte hem istället för att känna mig ovälkommen av hennes beteende . Hennes kollegor bara titta på henne :) .
  • N3NN3
    Stampe skrev 2015-01-15 12:53:48 följande:

Usch vad jobbigt!! Dem skulle inte fått jobba med människor som beter sig så. Man är redan i ett sådant underläge i den sitsen. Jag har haft bra förlossningar innan tack o lov. När jag kom in på förl med nr1 var jag öppen 4-5cm sen är han född ca6h senare. Och med nr 2 så gick det fort. När jag kom dit för ställningstagande om igångsättning och vilken metod var jag öppen 3cm (utan värkar) så de tog först hål på hinnorna för att se om det räckte men det gjorde det inte, fick bara svaga värkar. Så jag fick dropp för att starta det och 3,5h senare var hon ute, väääldigt intensiva värkar och vill hellst slippa det igen. Nu är det även betydligt längre mellan nr2 o 3 så lär nog inte gå så fort.

Får hoppas att det går lätt för oss :)

Min lille hade fixerat sig idag så det är ju bra :)
  • N3NN3

Bf +8 är inne på igångsättning . Just nu går det slött, men det kan ju ändras :)

• N3NN3

Idag kom vår lille kille till oss på bf+9.

Underbart! Lyckan är enorm

Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?