Inlägg från: Suil |Visa alla inlägg
  • Suil

5 dagar! Känns så overkligt på nåt sätt, kan inte riktigt förstå att bebis snart är här efter 9 månaders längtan och väntan.. Tänk att jag ska bli mamma! <3

♥ Bloggar på enligtsussie.blogg.se
  • Suil

En dag, har BF imorgon :) Känner dock inte av att nåt skulle va på gång så jag får nog vänta några dagar till innan jag får träffa min lilla bebis :)

• Suil

BF+4.

Trodde det var pågång i natt/i morse då jag vaknade upp med "mensvärk" och fick klocka värkar. 5 minuters mellanrum i ungefär 2 timmar, sen försvann dom bara, poff! Har just varit hos min barnmorska (hade ett inbokat möte) och hon kände efter och sa att det var ett "gynnsamt läge", att tappen var mjuk/mogen men att tappen fortfarande pekade lite bakåt. Frågade om det automatiskt betyder att det dröjer flera dagar till men det sa hon att det inte behöver göra. Bara bebisen bestämmer sig för att titta ut så kommer den att göra det. :) Hon kände i alla fall huvudet långt, långt ner och det var tydligen bra. Så jag fortsätter att hoppas att lilla bebisen snart är hos oss. (Även om jag ställt in mig på en lååååång väntan)

• Suil
    jesslaw skrev 2012-11-26 10:03:50 följande:
    Suil, håller tummarna att bebisen kommer snart!!! Värkarna kanske kommer åter snart!!!
    Tack snälla du, hoppas också att bebisen kommer snart men det är väl önsketänkande :( Än så länge har jag vara haft vanliga sammandragningar som "tyvärr" inte gjort ont.. Haha, det är konstigt det där att man längtar efter smärta, men i det här fallet är det ju något bra :) 
  • Suil
    härliga sommar skrev 2012-11-26 10:56:58 följande:
    Suil: Åh, vad surt att det inte var på riktigt! Men det är inte långt borta nu!
    Nä, för varje dag som går är man ju liiiite närmare målet :)
  • Suil
    EbbaLovisa skrev 2012-11-27 11:15:22 följande:
    Håller med dig.. BF + 11 idag.
    Men är fullmåne imorgon så då kanske! Sägs ju att de föds fler barn då, hehe 
    Jasså, det har jag aldrig hört. Vi får hoppas på det då! :D
Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?