Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

BF Oktober

jag har plussat!!!!på bim-5-.  jag har bf den 16e oktober...får jag haka på?

mina symtom hittills är: kissnödig och hungrig heeeela tiden, molande i tjejmagen, täppt i näsan.

jag måste köpa mitt val kvinna...finns de bara på apoteket??

• anja1661

3+4....så jag har egentligen inte ens gått förbi mitt bim datum! vill att tiden ska gå fort nu så magen börjar puta!!

mina symtom:
    kissnödig, hungrig, huvudvärk, gasig i magen, irriterad, lite molande känsla i tjejmagen.

fler som blivit gasiga??

• anja1661
    Taryn skrev 2010-02-04 18:34:47 följande:
    Anja va kul o se dig har!! Vi var i samma december grupp ju! Jag ar i 5+5 idag!
    japp, jag har lyckats nu!!!
  • anja1661
    humlan1975 skrev 2010-02-04 16:18:45 följande:
    Hej! Jag har legat hela dagen med grym huvudvärk...och varken Alvedon eller Panodil funkar på mig.. Nån idé på vad man kan ta? Tror ni huvudvärken har med graviditeten att göra eller är det bara att skallen gått på högvarv sen jag +.at :)?
    jag undrar jag me...men jag vet att man kan få huvudvärk om man vid en graviditet saknar nåt näringsämne men jag kommer inte ihåg vad....

vet inte vad man kan ta eller göra för att bli av med den...jag har haft min huvudvärk sen ett par dagar innan jag plussade....hmm...*jobbigt*

jag ska kolla på livsmedelsverkets hemsida o läsa på lite om vad man får och inte får äta.....får man ta alvedon? eller var det ipren man skulle ta? hmm....ja som sagt, bäst att friska upp minnet lite!
  • anja1661
    Sessan1985 skrev 2010-02-04 20:03:05 följande:
    Jag har precis plussat =) Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, många olika bud men 4-6 veckan vad det verkar. Jag har fått lite olika datum på bf, 9 okt, 13 okt och även typ 29 sept så jag vet inte riktigt. Får väl vänta och se vad det visar senare. Men i början, mitten av oktober tror jag verkar mest rimligt.  Jag har mest haft s k växtvärk, lite huvudvärk, lite illamående men det har inte varit så farligt alls ännu. Däremot har jag varit väldigt gasig i magen, någon som känner igen sig? Vet inte om det beror på graviditeten men jag har läst att det kan bli så =)
    även jag har huvudvärk och är supergasig i magen!

grattis till plusset föresten! har nog grattat dig i den andra tråden tror jag...
  • anja1661
    sandraaa01 skrev 2010-02-04 20:06:21 följande:
    Jag plussade i tisdags. har BIM imorgon!! Vilket betyder att om det går bra så har jag bf någon gång i mitten av oktober!! men är sååå orolig för missfall!!
    grattis till plusset!!
  • anja1661

jag har fått, nu i kväll, en rejäl halsbränna vilket gör att jag mår lite illa....
    när kom illamåendet för er andra? jag tror bara att detta e något övergående....det blir nog mer o värre om nån vecka eller två..

• anja1661

jag ringde mvc igår...men då hade telefontiden gått ut för 10minuter sen! gissa om jag blev besviken ...jag som hade tagit mig mod till att ringa
    aja jag har hemmaplugg på måndag så då ska jag ringa och boka tid för inskrivning....ska även höra om ett vul...
    jag har fått göra vul med de andra två och vill absolut göra det denna gången oxå.
    men det e ju inte alla mvc som har den maskinen men vad jag vet så har de det där jag ska gå nu... tänker tjata till mig ett vul!!

jag är på bim idag men tror att jag har gått längre än vad jag tror...testade ju med äl test denna månad men hittade ingen!? så antingen var den senaste mensen ingen mens eller så had ejag äl MYCKET tidigare än vad ajg trodde. och jag plussade ju redan på bim-5 så det kanske inte e så omöjligt...
    ska bli kul o se på vul iallafall!

thweni- usch vad ledsen jag e för din skull! har aldrig haft missfall själv men som gravid kan jag bara föreställa mig den sorgen! *beklagar verligen*

hur mår alla idag??

• anja1661
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-02-06 19:11:35 följande:
    Hej alla glada! Plussade imorse,starkt på BIM-2! Försökt 1 år med ett utomkveds på vägen och en äggledare fattigare... Men nu äntligen! Hoppas nu bara att lill-pyret får stanna därinne! Har 1 son som är född aug -07. Beräknad förlossning 16 oktober,men sonen kom i v 36+2 så bör nog räkna med lite tidigare,men vi får se! Kul att följas åt genom graviditeterna! Jag har känt molvärk och illamående till och från innan plusset och bröstspänningar. Så där är jag nu.... 
    vad kul! då har vi bf samtidigt du och jag!
    mina två småtroll jag har här hemma föddes en dag för tidigt och 3 veckor för tidigt....så kasnke kan jag oxå få tidigare?? men ajg tror inte det finns nån sån koppling...
  • anja1661

v5 idag!
    vill få mer, tydliga gravidsymtom så man vågar tro på att det ligger en ärta i magen...
    har ni andra börjat fundera på namn redan eller e det bara vi som e så knäppa??
    de jag gillar bäst just nu är: elin, ida, annie, adrian, milo.......hmm...hade jag inte fler tjejnamn?? aja, dessa verkar vara de jag gillar bäst iallafall!

e det fler här inne som studerar? hur kommer ni lösa det sen med en bebis?

Svar på tråden BF Oktober