BF Oktober
Hej i tråden!
Fick för en vecka sen reda på att jag är gravid. Enligt mina uträkningar har jag bf 4 oktober (enl. fl:s är det 5 okt. :P). Det var inte riktigt planerat då jag fortfarande pluggar och just nu har studieuppehåll pga att jag halkat lite efter. Men det ska nog gå bra. :)
Jag mår bra, konstigt nog. Jag har lite ömma bröst, men inte så ont så jag inte kan ha kläder på mig. Är lite mer hungrig än normalt, och lite tröttare. Men utöver det mår jag bra. Det gör mig lite orolig, men jag är bara i v.6 än så länge, så illamåendet kanske kommer sen. Men jag blir orolig och tror att jag ska få missfall för att jag inte mår skit, som man läst att många gör..
Min mamma berättade att hon bara mått riktigt dåligt under en av sina 10 graviditeter, så det gör mig lite mindre orolig, men ja.. Det känns skönt att veta att det finns fler som inte mår skit. :) Det är inte så att jag vill må dåligt, men man blir ju orolig eftersom "alla" verkar må dåligt när de blivit gravida.
Hursomhelst, här är en till med bf i oktober! (och som inte heller mår dåligt)
Har ni berättat för någon än? Jag berättade för min familj direkt, och sambons föräldrar fick veta igår. Alla blev glada och hoppas att allt går bra. :)