• evve02

BF Oktober

jag är oxå med nu:) har plussat!! beräknad fl 14 okt!! så alltså 4+2! väldigt tidigt å vågar inte riktigt hoppas! första barnet (om det går vägen) har pco- s, men detta var första försöket, helt osannolikt men helt fantastiskt! =) 

• evve02

Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  

• evve02

hehe tack för alla tips! luriga vi är! vi gravida!! pensilin skulle de aldrig gå på, då måste jag ju vara sjukskriven eller nått!! vi håller på att bygga nytt hus så jag tror alla skulle räkna ut 1+1!! hmm å röker gör jag inte... men det med att låtsas drick å hälla ut var bra! =) tack!! detta är min första graviditet så allt är så nytt! bra med tips! 

• evve02

oktoberbebis: jo men jag å min vän ska ha en fest för 70 pers, det är ju lite dåligt planerat om både jag och min sambo ska vara nyktra för att köra dagen efter! hmm jag är inte den som är ute ofta på korgen men när det någon sådan här fest så brukar varken jag är sambon spotta i glaset.. får hitta nått bra sätt med alkoholfritt helt enkelt!!  

• evve02

jag var på spinning idag, brukar köra med pulsklocka och instruktörerna som varit gravida brukar inte kunna använda pulsklocka för de olika pulserna (man har ju två hjärtan som slår helt plötsligt) jag att pulsen svänger kraftigt. Det gjorde min idag! känns som ett bra tecken! även om jag bara är i v 4 + 4! 

• evve02

jag berättade direkt! blev såååå glad så kunde inte hålla mig =)

• evve02

nädå! så länge du tränat innan så hittar kroppen tillbaka fort när du väl blir frisk! men tråkigt att vara sjuk + känna av gravidtröttheten! hoppas du mår ok! 

• evve02
    misa85 skrev 2010-02-09 18:48:48 följande:
    just nu mår ja inte så bra då ja knappt kan andas och hostar hela tiden. Ja vet att kroppen lätt kommer tillbaks, det är mest jag som inte kan sitta still, pluss att jag jobbar som personlig tränare så jag antar att ja inte ens kan jobba fullt ut om det råkar vara så illa...
    okej, ja jag har jobbat som instruktör så jag förstår vad du menar.. beroende av sin kropp! men fram för allt vill man ju röra sig! hoppas det löser sig! :)  
  • evve02
    misa85 skrev 2010-02-26 08:36:17 följande:
    Jo nu känns det mer positivt, igår var det mest panik :) Det såg ut att vara enäggstvillingar i magen nu, men det kunde ändras med tiden då man inte kunde se skiljeväggarna nu :) ska dit om två veckor igen för att kolla.
    Grattis! Det visade sig i onsdags att vi också hade två små i magen, är oxå chockade då vi planerat för ett. Skrämmande men ändå väldigt lyckliga! När vi gjorde VUL så såg man tydligt att det var tvåäggstvillingar, men kan säkert se olika ut. Jag är oxå i v8. Sa läkaren att till dig att det var ganska säkert nu och riskerna för missfall små? Lycka till iaf! :) 
  • evve02
    Tifan skrev 2010-03-15 22:24:35 följande:
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf... Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
    Ett tips är boken: Du ska bli pappa, författare: Dick Sundevall. Det står väldigt enkelt i den boken och det är skrivet av pappor till pappor. Min sambo gillar inte att kolla massa på nätet å söka på sidor å så, men denna boken tycker han är mysig! Jag tycker också den är kanon!! =) 
  • evve02
    misa85 skrev 2010-04-09 09:38:44 följande:
    jag undrar också hur tillverkarna tänker, varför inte göra vagnar där man kan välja om man vill ha barnen emot sig eller inte? Det finns inte många sådana tvillingvagnar kan jag lova...
    Vi har också börjat titta på tvillingvagnar men tycker det är en djungel, det finns ju inte så mycket bra att välja på?! vi vill också helst att barnen ska kunna sitta vända mot oss.. tar gärna emot tips och åsikter!! ha det bäst! 
  • evve02
    misa85 skrev 2010-04-11 09:01:02 följande:
    jo jag vet, vet vill jag med att de ska göra. Men vi var och kollade igår och det finns tyvärr ingen sådan vagn under 79 cm :/ vår dörr är endast 75 cm bred :/ Vi hade bestämt oss för en urban jungle men sedan igår hittade jag en emmaljunga cangaroo eller nåt sånt, men den verkar vara svår att få tag på :/ Jag har ingen aning hur vi ska göra med vagn, jag tycker inte alls om att behöva betala 13000 för en vagn...
    oj.. nä vi har inte vågat mäta var dörr än.. men vi har en toyota prius, å även om vagnen kommer gå in lär det vara svårt att packa med sig mer grejer i bilen om de båda knoddarna ska med oxå. Tex när man ska hälsa på min sambon föräldrar som bor väldigt långt bort.. ja vi hade faktiskt kunnat tänka oss att köpa begagnat men vi får se.. urban jungle har jag oxå fått uppfattningen om att de ska vara bra och en variant från emmaljunga, men sen har ju inte emmaljunga fått så bra betyg i tester å så väl? ååå skitsvårt! säg till om ni får mer info eller bestämmer er!!  
  • evve02

kollade emmaljunga cangaroo twin nu och jag tycker nog däcken fram är för små.. vi ska bo på landet så måste vara smidigt att ta sig fram med den i lite terräng.. jaja.. vi får kika vidare!! :)

• evve02
    misa85 skrev 2010-04-11 13:55:46 följande:
    jag ringde till barnens hus nu och frågade lite om uj:s vagn. Hon sa att den MÅSTE man boka rätt snart, helst igår. Och om man ville ha en svart vagn kunde det ta flera månader :/ kul... nu känner jag mig mest stressad över vagnköpen!
    ojoj men sjukt att behöva beställa nu:/ vi måste ta tag i det snart också.. men håller på att bygga hus så lite annat att fixa samtidigt.. jaja tack för hjälpen iaf! lycka till med uj:n!!
  • evve02
    Lägger in mig också..väntar på RUL som är den 6 maj!!! 

BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar
    6: - Jamtland4ever
    7:
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11: