-
-
Det kan variera från graviditet till graviditet i alla fall, förra graviditeten hade jag i princip ingen molvärk, nu har jag haft "mensvärksskänsla" i flera dagar, plussade idag. Tror att det kan gå i vågor även under en och samma graviditet, beroende på hur mycket livmodern växer just den dagen och så.humlan1975 skrev 2010-02-07 22:37:10 följande:Hej tjejer!Det är nu 4 dagar sen jag plussade och jag har känt lite molvärk eller ganska mkt alla dagar utom idag, kände lite i morse, men inte alls som de andra dagarna..Jag börjar nu oroa mig att det skulle vara ngt fel, men inget blod el nåt o jag e fortf lika svullen o pösig :) och brösten börjar ömma liiiite grann, inte alls mkt.Har ni samma styrka på er molvärk varje dag eller kommer det och går från dag till dag?
-
Vet hur det är att oroa sig, själv oroar jag mig just nu just för att jag har molvärk och inte hade det förra graviditeten. Men läste här att det var ett rätt vanligt symptom.humlan1975 skrev 2010-02-07 22:47:50 följande:Tack snälla Strumpan08 för svar, känns lite lugnare nu :).
-
jag gjorde cellprov min förra graviditet, då var det min bm på mvc som tog provet, det är typ en liten tops som ska skrapa vid livmodermynningen. Jag började blöda när jag gjorde det, och blev rätt skärrad, men det är tydligen rätt så vanligt eftersom man är mycket mer lättblödande när man är gravid. Men något vul kan man nog inte göra i samband med det, för vul och ul görs i alla fall här på sjukhuset.misa85 skrev 2010-02-08 20:21:47 följande:Jag går in i vecka 7 imorgon =) Jag fick kallelse till cellprov idag, nån som vet hur det går till? Kan man göra vul i samband med det?
-
Jag är nyfiken, har ni alla berättat för era män/sambos/pojkvänner att ni är gravida? Jag plussade igår och är i v. 4+5, är sååå sugen på att berätta men vill suga på karamellen lite.
Har beställt en tröja till min dotter med texten storasyster som borde komma i dagarna som jag tänkte avslöja nyheten med.
-
Hihi, avslöjade graviditeten för maken idag.
Klädde på dottern sin Storasyster-tröja och satte henne vid matbordet, det tog någon minut innan han fäste sin uppmärksamhet vid vad hon hade på sig och sen undrade han försiktigt "Försöker du säga mig något..?" Haha. :-P Han blev jätteglad sen och tyckte att det var väl jättebra.
-
Miamorebambino - Vad spännande med vul! Hoppas att du hänger kvar i tråden så vi också får veta om det blir en eller två.
-
Grattis! Är det första barnet? Jag har prel BF 12/10.Monki skrev 2010-02-10 14:31:54 följande:Hej hej! Jag plussade idag. BF 17/10.
-
Oj, fjärde, grattis!Monki skrev 2010-02-10 21:28:40 följande:Grattis! Tack. Nej, det är mitt fjärde, men min pojkväns första. Även om det är mitt fjärde känns det lika pirrigt som vid första. Jag testade med CBs digitala nu på kvällen där stod det 'inte gravid', men jag är övertygad om att jag är det, dock ska jag göra ett nytt test imorgon med RFSU testet då min pojkvän inte riktigt vågar lita på testen.
Hur gammal är du? Vad konstigt med testerna, de brukar ju vara rätt så pålitliga annars. Hehe, när jag plussade med vårt första barn vägrade maken tro på att man kunde lita på testen som man köpte på apoteket, man behövde få höra det från en läkare tydligen.
Sen när jag började kräkas veckan efter så trodde han på mig. :-P
-
Japp, har en dotter som är 14 månader nu, om allt går som det ska kommer det vara 22 månader mellan barnen.Monki skrev 2010-02-10 21:53:37 följande:Jag är 27. Jag misstänker att jag har för låga hcg halter för att det syns på den digitala. Killen sa nyss att han tror, men han vill inte bli besviken om nu morgondagens test visar negativt, dock tror jag inte att det kommer att göra det då jag känner av en del graviditetstecken. Killen min kommer nog tro mig snart med om det blir som senaste graviditeten då jag mådde illa och kräktes dagligen de första månaderna. Jag hoppas verkligen inte det blir så denna gång!Är det ditt andra barn?
Hur gamla är dina barn? Du måste vara proffs på allt vad praktiska lösningar, syskonsvartsjuka osv, heter. Jag börjar kallsvettas litegrann redan när jag tänker på att klä på två barn och bära ner för tre trappor och packa ner i en klumpig syskonvagn..