• Tifan

BF Oktober

hej på er =)
    tänkte jag hoppar in här jag med, jag är i  vecka 6+4. Såg att det eftrelystes bloggar och jag kommer att börja blogga om det snart ska bara på ett VUL till för att se att allt e bra då jag tidigare har haft ett MF.

Hoppas att det är bra med er alla och att inte illamåendet tar över ;)

• Tifan
    Familjen Rockström skrev 2010-02-27 19:13:23 följande:
    Jag måste fråga er. jag börjar bli orolig! men dottern så spyde jag varje morgon men nu så mår jag inte ens illa. det enda är lite ont i brösten och är väldigt trött om kvällarna. jag börjar faktiskt tro att det är missfall på G eller något liknande. helt sjukt att tänka så men jag kan inte låta bli. jag känner mig ju inte gravid! är det här normalt?
    Vad jag har fått höra så är det så att det ska skilja sig väldigt mycket emallan graviditeterna. Med tanke på olika hormon nivåer och sådan som spelar in. Har du haft några symtom på att det ska vara ett MF? Hoppas att det bara är en mindre svaka för dig o att du får tillbaka mer symtom snart! Lycka till
  • Tifan
    Jamtland4ever skrev 2010-02-28 20:15:34 följande:
    Nu blir jag lite avis av att läsa att ni inte mår så illa. Mitt illamående har kommit igång rejält igen. suck. Vill verkligen slippa det. Men har hittat en sak som jag får behålla inte direkt mycket men det får gå tills jag mår bättre. Kräm med mjölk vad gott det är ibland.
    Jag lever på popcorn och Loka det är vad jag får behålla =P
  • Tifan
    Edda2 skrev 2010-02-28 20:27:00 följande:
    Me det är väl inte helt dumt
    nej, det är det väl inte men det ger inte mycket engrgi alls =P men bätter än inget ;)
  • Tifan

Här hos mig så är det samma som för Tejj

Sitter här på nu och jobbar min första natt på 2 veckor efter att jag har varit sjukskriven. Jag jobbar inom vården, så jag står inne hos en patient och ska bytta i sängen och då blev jag svimmfärdig och var tvungen att dyka ut i korridoren och sitta som en hög på golvet...

Annars så är jag jätte trött och mår illa som f*n och så har jag jätte ömma bröst.. Nu hoppas jag bara att veckorna går fort så att man kan komma till de något säkrare veckorna =) Ska på inskrivning den 23/3 så dit längtar jag faktiskt lite.

Hur många har ni berättat för?

• Tifan
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 10:58:37 följande:
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis till tvillingarna =)
  • Tifan

jag har en lite undran. Hur intresserade är era respektive av vad som händer i eran mage? även allt annat som kommer att hända runt om?

• Tifan
    misa85 skrev 2010-03-15 21:44:10 följande:
    Helt ärligt har min sambo inte sagt ett pip på flera veckor :/ Efter att tvillingbeskedet kom så fick han panik, sedan i lördags när vi berättade för hans familj så släppte ALLT :) Han har nog aldrig pratat så mkt och frågat och undrat. Han har bestämt barnvagn osv. Det är skönt att han äntligen är intresserad, jag förstår dock paniken som funnits, den har ju vart i mig med. Hur är din sambo?
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf...

Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
  • Tifan
    Tejj skrev 2010-03-24 12:22:30 följande:
    Tyvärr övergick mina bruna flytningar till rent blod och det har konstaterats på ett UL att inget foster finns kvar inneboende hos mig   förstår inte hur många tårar man har eg. o hur man kan sakna nå så få cm och något som man aldrig har känt lr träffat... känns sååååå tomt   så lämnar tyvärr denna tråd och hoppas på ett nytt mirakel i framtiden för mig o sambon..... Lycka till ni andra.... njut av varje dag som ni är gravida, man vet aldrig hur lycklig lottad man är förrän man har förlorat det!!!! KRAM
    Styrke kramar till dig!!
  • Tifan

nu har jag äntligen fått gått på UL o så skulle vi göra NUPP men det gick inte för att den lilla krabaten där inne låg så pass lågnt in så vi ska tillbaka om 2 veckor igen =) Fick även veta tat jag har en livmoder som ligger bakåt tippad så det var därför de inte kunde göra NUPP...

Men allt såg bra ut där inne iaf =D Roligt att få ett UL till då blir det inte s många veckor till RUL sen ;)

Glad Påsk på er!

• Tifan

BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar
    6: - Jamtland4ever
    7:
    8:
    9:
    10:3busfrön
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5
    14:
    15:
    16:
    17:
    18:
    19:Tifan
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29:
    30:
    31:

Lägger oxå till mig här =) Ska o göra NUPP nr 2 på tisdag, ska bli jätte roligt att få se den lilla mackaronen igen!

• Tifan

jag jobbar 16 nätter på 6 veckor o det tycker jag är mycket.. har bara en lågledighet på de 6 veckorna =/

• Tifan

jag hat inte känt något än, men det kommer nog snart =) Jag har inte gått upp något utan gått ner 4kg så blir förhoppnings inte så många kilon sen :P

• Tifan
    anja1661 skrev 2010-05-23 11:08:37 följande:
    imorgon är det vår tur att gå på rul!!! fast vi har ju redan tjuvkikat på ärtan en gång i v10 och en gång i v18....men det ska bli sååå himla mysigt att få se h*n igen! och förhoppningsvis får vi veta könet oxå
    Spännande =)
  • Tifan

Hoppas att alla mår någorlunda bra här. Trots lite krämpor här o där ;) Inte helt krämp fri jag heller tyvärr... har varit inlagd på sjukhuset för att jag har haft sååå ont i magen o efter att ha legat där i 3 dagar och massor av undersökningar o smärtlindrings så har de nu kommit fram till att det är krfti växtvärk jag har drabbats av... de säger att det ska släppa när jag kommer framåt vecka 24-25 så jag hoppas att det går fort dit...

Längtar till den 9/6 då det är dags för 3D ultrajud o få veta vad som bor där inne =D

• Tifan
    LJ87 skrev 2010-05-24 10:43:23 följande:
    hej tjejer!! måste fråga er en sak... ja har börjat få som mensliknande smärta i nedre buken på höger sida... de börjar när jag rör mig och slutar efter att ha vilat en stund på vänster sida, alltså legat på sidan osm inte gör ont... e ungefär som kramper... tror det är ligamenten som töjer sig men man e ju ltie orolig! detta har kommit av o till sedan i fredags, i lördags kände ja ingenting... men igår kände ja de på eftermiddagen o kvällen o idag har de börjat nu på förmiddagen... har ni känt något liknande???
    jag har precis samma sak som du o det låter precis som "växtvärk" en del får mer o andra mindre... Jag har varit inlagd pga att jaghar haft så ont.. men det jag skulle trösta mig med var att det skulle bli bätter vid vecka 24-25 ungefär. Så hoppas att det släpper för dej med!
  • Tifan

Jag har varit på mitt första besök för några veckor sen o allt såg bra ut så nu är nästa besök 4/8 o sen känns det som om det kommer att gå jätte fort. =)

Svar på tråden BF Oktober