BF Oktober
Halloj, vilken vecka ar ni i? Jag blev tillbaka flyttad pa ultraljudet igar, sa jag ar 5+4 idag..
Halloj, vilken vecka ar ni i? Jag blev tillbaka flyttad pa ultraljudet igar, sa jag ar 5+4 idag..
Hur mar ni tjejer, jag kollar inte in har sa ofta langre.. Jag mar verkligen skit, illamaende fran det att jag vaknar pa morgon till jag lagger mig kvallen. Sjosjuk som attan. Pallar inte med nagon mat forutom mjolk o apelsiner, anda kommer jag inte in i nagra av mina jeans eller kontorsklader langre, och ar tvungen o jobba i tights och losa t-shirts, med sport-bh istallet for bh.
Det ar svart att vara glad i lycklig over bebisen nar man mar sahar daligt konstant.. vill ga i ide i ett par manader tills det har ar over.
Vill bara klaga.
fyy alltsa, jag mar sa j-a illa fran det att jag vaknar tills att huvudet slar i kudden.
Sen vaknar jag vid 3-4 o behover pinka, ja da satter illamendet igang pa tre sekunder o det blir svar to sova.
Magen funkar inte som den ska och ar jattebullig, ser ut som 4 manaders gravid mage, folk ser den och sager, oj ar du bara 8 veckor? Men det ar ju all mat som inte kommer ut, inte en bebis.
Igar kande jag mig sugen pa krabba, da akte vi till en skaldjursrestaurang, och genast nar jag borjade ata krabban sa kandes det inte ok och att jag inte ville hakrabba. Kunde inte klaga da sambon letat upp och trots andra planer tagit dit mig. Sen blev det en helvetes natt med magknip, illamaende krabbsmak i munnen.. Gick uppp o drack vatten o vackte varan hund som inte ar riktigt klok, hon borjade yla for hon trodde det var morgon o ville ut. Sambon fick da ga och bara den i varan sang for den skulle sova lite till jo da blev det sa varmt och ackligt i sangen och luktade hundsvett.
Ja, de ar inte skoj o vara mig just nu, langtar bara tills det har gar over. Men det ar en bebis vard saklart.
Idag fick vi se armar, ben, ogon, hjarna eller det som blir ryggrad och hjarna och sedan ett hjartslag pa 164 slag/minuten! Sa mysigt, nu kanns det pa riktigt och som att illamaendet ar vart det!
Bild pa cigarett bebisen finns i mitt galleri om jag nu gjorde ratt.
Just det ja.. doktorn pratade om all slags tester man kan gora for downs syndrom och andra medfodda handikap.. Fanns en hel rad grejer att testa for som ar frivilligt.
Nu ar jag 28 men inte 20, som ar den basta aldern.. jag ar ju narmre 30 (nar blev jag sahar gammal) och man funderar pa allt na rman kollar den dar lilla tabellen dar risken for dessa saker borjar stiga markant till 30, sen gar de upp i taket for 35..
Minns inte exakt men det var nagot som 2 bebisar av 4000 fodda av 20 aringar far nagon avvikelse, 4 av 120 barn fodda av 35 aringar fods med nagon avvikelse..
Ska ni testa er? Ni flesta ar ju sa unga iofs!