• Åttan

BF Oktober

Hej får man vara med här? Är i V7 å har beräknad BF den 5 oktober..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    drömmaromsmått skrev 2010-02-10 23:07:21 följande:
    Hej Jeskan =)Kul att vara i samma tråd igen fast av roligare anledning =)Det har inte kommit något mer blod alls sen imorse, så jag känner mig lite lugnare men helt lugn kommer jag inte vara fören på fredag då jag kommit förbi hela BIM perioden.Har inte heller lika ont som igår men nu på kvällen fick jag kramp efter att ha varit på toa och kissat.
    Ja visst är det.. äntligen kan vi hänga tillsammans i en tråd som är av lite roligare karaktär..
    Skönt att du inte blöder längre.. håller tummarna på att det inte kommer nå mer.. !!
  • Åttan
    drömmaromsmått skrev 2010-02-13 07:05:42 följande:
    Har era tarmar börjat bli annorlunda redan? Jag måste gå på toa minst 4 gånger per dag, och kisseriet ska vi inte ens snacka om. Och ändå äter jag inte särskilt mycket för det går inte ner, igår var jag ute och åt med en kompis som jag lärt känna genom vår barnlöshet de lyckades på ivf och är inne på andra barnet i v.20 servitörerna skrattade gott när hon beställde två dagens till sig själv och jag satt och försökte fortfarande trycka ner min portion när hon ätit klart allt. Sen någon timme senare blev det fika men jag fick inte i mig min semla utan höll på att kräkas istället. Otroligt hur tidigt saker och ting sätter igång ändå, om det är så här i v.5 ska det bli intressant att se hur det blir framöver.
    ja. vissa dagar så får jag inte gå på toa överhuvudtaget å vissa får jag gå fler ggr... tarmarna jobbar ju sämre.. därav den uppblåsta känslan antar ja... vissa dagar kan jag äta hur mycket som helst å vissa dagar mycket mindre...

Är tvungen å gå upp å kissa en 2 ggr/natt.. litejobbigt då jag inte brukar behöva göra det.. men det är väl en vane sak antar ja...
  • Åttan
    Pumsig skrev 2010-02-13 18:50:23 följande:
    någon mer som är öm i "tjejmagen"???
    ja det kan både vara växtvärk och de nya hormonerna som far runt i kroppen..  det är ju i "tjejmagen" som bebisen bor nu juh..
  • Åttan
    Sessan1985 skrev 2010-02-14 08:47:32 följande:
    Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =) Hur mår ni annars idag? Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda. En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)
    Ja stämmer med din räkning..
  • Åttan

Jag gick in i V 7 i onsdags. å mina symtom är samma lika som de har varit...

• Åttan
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-02-14 11:54:18 följande:
    Men det är ju väldigt olika för alla.. En del får tidigt,andra sent och några inga alls. Så det är inget att vara orolig för egentligen! Bara för min del så skulle det kännas tryggare likdom,jag vet inte...
    jag har vissa symtom.. men jag skulle inte gråta om jag fick bli lite.. bara lite illamående så att jag känner att kroppen reagerar.. dum man är va.. kanske man ska vara glad att man inte har det..
  • Åttan

Hej får man vara med här? Har BF den 5:de oktober.. går in i V18 på onsdag

• Åttan
    2små2stora skrev 2010-04-27 05:16:48 följande:
    Jeskan välkommen Jag trodde att det bara var jag som var vaken denna tid på dygnet.
    tack... jag jobbar natt denna veckan därav att jag är vaken nu.. å du?
  • Åttan
    2små2stora skrev 2010-04-27 05:21:58 följande:
    Jobbar också natt men nu är det bara 2 timmar kvar tills jag får åka hem Jag jobbar bara natt.
    ok.. jag jobbar 3 skift.. hur tycker du att det har varit änsålänge genom graviditeten? jag tyckte det var vädligt jobbigt med nätter fram till v13 ungefär.. men kanske är lättare om man bara jobbar natt å inte vänder på dygnet hit å dit
Svar på tråden BF Oktober