Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

BF Oktober

thweni skrev 2010-02-01 08:18:42 följande:
    Hej i tråden!Fick för en vecka sen reda på att jag är gravid. Enligt mina uträkningar har jag bf 4 oktober (enl. fl:s är det 5 okt. :P). Det var inte riktigt planerat då jag fortfarande pluggar och just nu har studieuppehåll pga att jag halkat lite efter. Men det ska nog gå bra. :)Jag mår bra, konstigt nog. Jag har lite ömma bröst, men inte så ont så jag inte kan ha kläder på mig. Är lite mer hungrig än normalt, och lite tröttare. Men utöver det mår jag bra. Det gör mig lite orolig, men jag är bara i v.6 än så länge, så illamåendet kanske kommer sen. Men jag blir orolig och tror att jag ska få missfall för att jag inte mår skit, som man läst att många gör.. Min mamma berättade att hon bara mått riktigt dåligt under en av sina 10 graviditeter, så det gör mig lite mindre orolig, men ja.. Det känns skönt att veta att det finns fler som inte mår skit. :)  Det är inte så att jag vill må dåligt, men man blir ju orolig eftersom "alla" verkar må dåligt när de blivit gravida.Hursomhelst, här är en till med bf i oktober! (och som inte heller mår dåligt)Har ni berättat för någon än? Jag berättade för min familj direkt, och sambons föräldrar fick veta igår. Alla blev glada och hoppas att allt går bra. :)
    Hej och grattis! Själv har jag berättat för mina närmaste kolleger (3st) och min familj på(pappa, syster, bror) Och en nära vän. Så dem närmsta kunde inte hålla mig och tänkte att varför inte berätta.  Min syster blev så glad så jag blir helt lycklig bara av det. Hon sa: Detta har jag längtat efter så länge hahaha.
    Längtar ♥BF~101001♥24 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-01 13:25:37 följande:
    Här vill jag vara med :)Bf 5 okt, första barnet!
    oj vad spännande. välkommen! Första för mig med. Oj vad spännande, vill bara att tiden ska gå.
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-01 13:55:29 följande:
    mm men jag är så öm i brösten så jag kan inte ens nudda dem.. det skumma är att det bara är det högra osm "fryser". Dock gör båda förskräckligt ont!
    det är bara att stå ut, tyvärr men det blir bättre. du får tänka på det
  • Lurven83
    Pumsig skrev 2010-02-02 11:24:42 följande:
    i morse var första gången som jag mådde riktigt illa under denna graviditet..fy säger jag bara kunde inte kliva ur sängen:S har verkligen förträngt illamåendet från förra graviditeten:D
    hihi stackare. Själv har jag börjat få lite illamående men mest när jag är hungrig.
    Längtar ♥BF~101001♥23 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

äter också mitt val kvinna räcker tillräckligt tycker jag och på inskrivning och i fortsättningen så tar dem ju provor och behöver man nått mer så säger dem till Järn behövs ju mer längre fram.

• Lurven83
    LJ87 skrev 2010-02-02 15:08:25 följande:
    håller med dig lurven... jag tar 2 tabletter till frukost så får jag i mig tillräckligt med folsyra o allt annat... =) Förresten läste att ni andra börjat må lite illa o så nu.. jag mådde faktiskt illa jag med imorse... kände de inte direkt när jag vaknade utan när jag gick upp från sängen då kom de... mådde illa hela tiden när jag åt frukost och gick inte över förrän en lång stund efter... annars kan jag känna lite illamåedne efter jag ätit faktiskt... hoppas inte de blir väårre än så här... får väll se vad osm händer.. imorn e de min tur och åka på hälsosamtal... =) kommer nog boka in inskrivningssamtal då också.. antagligen bli de i slutet av februari... =)
    ok går alla på hälsosamtal?? Hmm inte jag, är det sånt att man inte ska röka och dricka osv? Jag var på ett sånt förra året och sa att jag inte vill denna gången så fick jag inskrivning 19 mars, så skönt att ha det då tycker jag, så man känner sig gravid på riktigt. Vill känna den känslan när jag går så det inte blir som förra.
  • Lurven83
    LJ87 skrev 2010-02-02 15:23:26 följande:
    va sent du har ditt inskrivningssamtal... jag ska ha mitt ungefär i vecka 9, alltså i slutet av februari... men de e väll olika i olika kommuner...jo hälsosamtal e sånt där de informerar om röknign, alkohol o typ vad man ska tänka på vid mat, de man ska undvika o de som e extra nyttigt.. detta e min första graviditet så jag tycker de ska bli kul o träffa bm, då känns de som d börjar bli på riktigt... =)
    Här brukar man ha mellan v 6-7.
  • Lurven83
    LJ87 skrev 2010-02-02 15:23:26 följande:
    va sent du har ditt inskrivningssamtal... jag ska ha mitt ungefär i vecka 9, alltså i slutet av februari... men de e väll olika i olika kommuner...jo hälsosamtal e sånt där de informerar om röknign, alkohol o typ vad man ska tänka på vid mat, de man ska undvika o de som e extra nyttigt.. detta e min första graviditet så jag tycker de ska bli kul o träffa bm, då känns de som d börjar bli på riktigt... =)
    Det var jag själv som inet ville tidigare!
  • Lurven83
    Pumsig skrev 2010-02-02 16:41:20 följande:
    jag ska på inskrivning den 24 februari hoppade över hälsosamtalet denna gång var ju på det i höstas inna mf så jag vet ju vad som gäller sa dom:D jag äter ckså mitt val kvinna och åksjuketabletter mot illamåendet:D
    som mig då =)
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-02 19:07:51 följande:
    Där jag bor får man tydligen inskrivningen sent. Jag ska dit den 17 mars, dvs att jag är i vecka 12 typ. Varför så sent?Jag skulle vilja veta att allt var korrekt innan... ja börjar bli lite nojjig, men får nog sluta med det...Ni som har fått missfall: Vilken vecka fick ni det i?
    sist var det nog ca v8
    Längtar ♥BF~101001♥22 dagar kvar till vul♥
Svar på tråden BF Oktober