Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

BF Oktober

Delphin -  nja jag har huvudvärk, molvärk, lättretlig...sen upplever jag mig mer kissnödig och aptiten e helt klart skum!

men jag vill lixom bli illamående och sådär...(kommer jag väl få ångra djupt senare).

eftersom detta e min tredje och sista graviditet så har jag lovat mig själv att njuta fullt ut av vareviga dag!! varesig det känns jobbigt eller ej. så jag ska jubla när jag kräkas, glädjeskutta när jag får foglossning, asgarva åt att inga kläder längre passar och att man känner sig stor, ful och äcklig!

ps. jag tycker att gravida kvinnor e det finaste som finns!

• anja1661
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    grattis i dubbel bemärkelse!!
    du kan ju ta ett glas och låtsas dricka ur det...gå sen på toa och häll ut lite så ser det ut som att du har druckigt. annars kan du ju ha ett eget glas ståendes nånstans som su kan byta med....
  • anja1661
    anja1661 skrev 2010-02-07 20:51:31 följande:
    grattis i dubbel bemärkelse!! du kan ju ta ett glas och låtsas dricka ur det...gå sen på toa och häll ut lite så ser det ut som att du har druckigt. annars kan du ju ha ett eget glas ståendes nånstans som su kan byta med....
    eller så kör du på att du äter antibiotika eller nåt sånt
  • anja1661

jag har fått en tid för inskrivning!!!!! jag ska dit den 10mars...det e ju "bara" 4veckor dit! känns roligt!! jag frågade om vul oxå men hon sa att de inte gör det på rutin men jag tror nog att jag lyckades övertala henne! jag sa att jag fått göra det med de andra två (fast på en annan mvc) och att jag ställt in mig på det...plus att jag inte vet när jag hade ÄL eftersom ÄL stickorna inte visade något....hon sa att vi bokar nog in det då veckan efter inskrivningen...fast vi bokar när jag e där! så jag ska nog fortsätta övertala henne när jag träffar`na! hihihi....jag bara SKA ha ett vul...

fast hon sa att det nästan är bäst att låta den llille vara ifred därinne...men inte har väl det nån betydelse?? jag har ju gjort vul förut och det har ju gått bra! vad har era bm sagt om vul??

• anja1661
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:29:22 följande:
    En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 
    jag har börjat med MittvalKvinna. det innehåller massa olika saker....vitaminer, järn, folsyra mm mm mm.....100tabletter för 115kr...tycker jag e bra!!
  • anja1661

jo jag känner oxå av att jag blir mer andfådd...så fort jag går..kan vara långsamt, så börjar jag flåsa! superjobbigt ju!!

jag är v.5

• anja1661
    Lurven83 skrev 2010-02-09 11:15:48 följande:
    Jag började med kvinna vitamintabletter i början av november eftersom vi då bestämde att vi skulle göra vårt första försök i december. Så har käkat det sen dess. Läser man mycket så får man reda på det. Varför det är bättre att börja käka innan man blir gravid är för att det tar ett tag för kroppen att liksom få upp en tillräcklig halt i kroppen. Dem jag valt är vitaminer som heter kvinna, där är mer folsyra i än mitt val kvinna, dem har jag också hemme eftersom jag inte hitta mer av kvinna på apoteket. Så äter dem jag har först och sen mittval kvinna. Viktigt att ta 2 tabletter med dem bara för att få 100% av dagsbehovet av folsyra.
    tänk på att man får i sig massor av dessa i den vanliga kosten oxå...jag tar än så länge "bara" en tablett om dagen tills jag varit hos bm....min syrra blev rådd av just sin bm att bara ta en per dag just pga att man redan får i sig vitaminer o mineraler i vardagen.
  • anja1661
    MariaOMarkus skrev 2010-02-09 22:51:36 följande:
    Nån som vet ifall man kan få HF i nästa graviditet om man hade de i första?
    jag fick inte det men de gjorde ett tillväxt ul på andra då risken för för litet barn tydligen ökar då...
  • anja1661

jag e orolig...jag har inga symtom! det jag känner är konstant hunger och att humöret är i obalans! (jag är en häxa).
    jag har inget mol i magen, inget illamående, inga ömma bröst.....

med mina två andra så började alla symtom i v6-7 och jag e ju "bara" i v5 nu....så om jag har riktigt tur så kommer de igång nästa vecka...jag hoppas verkligen det!!!!!

hur var det för er andra? när kom alla symtom??

tror ni att det e något fel iom att jag inte känner så mycket??

• anja1661
    Miamorebambino skrev 2010-02-11 11:59:24 följande:
    Jag känner exakt likadant som dig alltså nästan ingenting. Kanske de e för tidigt jag är i v5 Kissar ofta det gör jag.
    vad skönt att jag inte e ensam om det då....

gud så bra familjeliv e!!! tänk vad mycket man lär sig här och vad bra att man kan ställa frågor och bolla funderingar med varandra!!
Svar på tråden BF Oktober