• Pumsig

BF Oktober

jag ska på inskrivning den 24 februari hoppade över hälsosamtalet denna gång var ju på det i höstas inna mf så jag vet ju vad som gäller sa dom:D jag äter ckså mitt val kvinna och åksjuketabletter mot illamåendet:D

• Pumsig

någon mer som lider av känslo kaos????

• Pumsig
    Idaar skrev 2010-02-02 18:38:48 följande:
    hur menar du? Idag har jag gråtit hela dagen helt okontrollerat!
    typ det jag menar jag gråter å så blir jag glad å så gråter jag igen..känslorna är förmånga just nu   och helknäppa frågor dycker upp tex som att våran son redo att bli storebror ch så vidare e ju helt banala frågor egentligen för han växer ju in i rollen men ändå oroar jag mig över det.
  • Pumsig
    thweni skrev 2010-02-05 15:35:38 följande:
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    åhh stackare jag vet vad du gå igenom. gick själv igenom samma sak i höstas men var då i vecka 14 men fostret hade dött redan i vecka 6 å jag tänkte  att det var bättre det hände då än att man gått en hel graviditet och bebisen dör precis innan bf. jag hoppas det går bra för er och att ni snart får en ny chans!

stor kram
  • Pumsig

oj var ett tag sedan jag skrev nu har haft sjuktbarn hemma så har inte varit mycket tid över. går både magsjuka å förkylning på dagis just nu så det e fullt upp sjukdommarna byter av varandra.
     vad gäller mig själv så kommer symtomerna och går lika snabbt mådde illa på morrnarna förra veckan men denna veckan är det bättre är hungrig konstant så sambon tycker jag börjar bli dyr i drift humöret svänger hit och dit. hur är det med er andra??

• Pumsig

någon mer som är öm i "tjejmagen"???

• Pumsig

jag har haft ont lite till och från i dag har haft det tidigare i veckan med fundera på om det kunde vara växtvärk. jag kommer ju inte ihåg hur det var sist jag var gravid minnet är förkort ibland

• Pumsig

skönt att höra att det är fler som sagt kommer ju inte riktigt ihåg hur det var när jag vänta linus men jag var nog öm i magen då med fast jag inte vill minnas det hur ska ni fira alla hjärtans dag nu då?? jag fick rosor igår och i dag ska vi i väg på middag hos min mormor så det blir ng en mysig dag med god mat bara aptiten är som den ska!

• Pumsig
    Sessan1985 skrev 2010-02-14 08:47:32 följande:
    Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =) Hur mår ni annars idag? Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda. En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)
    förra graviditeten hade jag graviditetsklåda enligt läkaren så jag fick äta tavegyl mot klådan det var riktigt jobbigt då det kliade konstant hela tiden. men om det fortsätter så prata med in bm så du kan få hjälp emot det för annars blir det outhärdligt.
  • Pumsig

trött och fryser konstant:D mår lite illa på mornarna med annars e allt bra. har haft lite ömmage och ömma bröst.

• Pumsig

är också från småland dock från västervik

• Pumsig
    Längtandes01 skrev 2010-02-17 21:28:29 följande:
    Någon som får som kramper i äggstockarna? Om jag sträcker ut mig när jag vaknar på nätterna krampar det gärna till...
    jo det har hänt flera gånger dom senaste veckrna när man som du säger sträcker ut sig på morgonen. det är riktigt obehagligt faktiskt. nu är det bara en vecka kvar till inskrivning och ul som jag hppas på att få göra:D
  • Pumsig
    Strumpan08 skrev 2010-03-01 23:11:52 följande:
    Usch, jag mår också illa och har börjat kräkas nu... Har ingen matlust och det lilla jag äter det tvingar jag i mig. Känner mig jätteuppblåst och svullen men vikten, den går bara neråt. Så det är ingen ordning på det hela. Försöker med postafen nu, men under förra graviditeten kunde jag inte ta den för jag fungerade inte som människa sen, var en zombie och sov bort hela dagar bara.Ursäkta för äcklig fråga, men hur funkar era magar? Jag funderar på om det blivit stopp i systemet nämligen.
    magen är det si och så med ena dagen bra andra dagen dåligt men så var det sist med. i morgon är det läkarbesök och vul för min del så jag hoppas nu att allt är som det ska så man kan lugna sig lite grann

någon som har svårt för någon speciell mat?? jag kan verkligen inte äta kött det tar tvärstopp jag kväjls så här får man leva på ris, pasta o potatis =)
  • Pumsig

nu har vi fått se det lilla fröet i magen :) blev så verkligt nu när man fick se den lill* :) så nu väntar vi på nupp den 6 april ska bli spännande:) hur e det med er andra???

• Pumsig

jag blev tillbaka flyttad en vecka så är i vecka 9+3 :D jag var livrädd när jag låg där att det inte skulle finnas något eller att det skulle avstannat men så fick jag se en lite skrutt å ett pickande hjärta så alla negativa tankar försvann:)

• Pumsig
    lägger också till mig i listan. var ett tag sedan jag skrev har varit lite små turer till mvc. men nu har vi sett bebisen 2 ggr och blir en tredje gång den 5e maj då det är UL igen:D har fått foglossning nu så känner mig lite som en 90 åring:P ser att ni pratat om vagnar själva står vi i valet och kvalet om vi ska ha en syskonvagn eller ej. hur tänker ni andra som har lite äldre syskon?? den  blivande storebroren blir 2.5 år när bebisen kommer och han går gärna just nu men antar att han också ska åka vagn när syskonet kommer ska man sattsa på syskonvagn?? eller ståbräda??

BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar, Soffi83
    6: - Jamtland4ever
    7: - Pumsig
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29:
    30:
    31:
  • Pumsig

kännt dom första sparkarna nu o det e bara så mysigt!!! hur e det med er andra mår alla skapligt bra???

• Pumsig
    Diorali skrev 2010-04-25 19:28:45 följande:
    hej!Tänkte kolla med er om någon av er kännt av någon smärta i rygg/ben? Jag har fått jättejobbig värk i ena benet som är fokuserat på framsida lår. Domningar blandat med stickningar och värk och en "brännande" känsla. Har googlat lite och tror faktiskt det låter lite som ichias.. Kommer oftare och oftare, mycket när jag går men nu även sittandes.. Jag är i vecka 15 och är beräknad 19 oktober :)
    har precis som du beskriver ochså värk i ena benet och jag har funderat på ichias eftersom det bara är i vissa lägen jag har ont och det är troligen då nerverna kommer i kläm.
Svar på tråden BF Oktober