• Idaar

BF Oktober

McYama skrev 2010-02-23 21:02:30 följande:
    Håller verkligen med ovan!!! FAsen - det är ert beslut och alla borde få stöttning o bemötas med glädje! Jag tror att vi kommer bemötas med en massa glädje när vi berättar för våra föräldrar - det stora frågetecknet är bara NÄR ska vi berätta... Jag är i v5+1 idag och vi har nog nästan bestämt oss för att berätta för våra föräldrar i helgen... Känns som att de har rätt att veta oavsett vad som händer, hur har ni gjort?En annan sak... Har haft en del grav.symptom såsom ömma bröst o trötthet, men nu för en timme sedan blev jag så j-kla yr. Det känns som om jag har blyskalle och att mina rörelser har en fördröjning på sisådär 30sekunder. Jag är sådär yrillamående så det känns som om jag ska falla ihop när som helst nästan... E de någon som känner igen sig?!?!?!? Kramar
    Ang. med att berätta för föräldrarna, jag och min sambo berättade för våra föräldrar och min bror då i v. 5+ någonting. Jag kände att de har rätt till att veta och jag hade gärna velat ha min mamma vid min sida om någonting skulle hända. PLUS att det är så jobbigt att gå och hålla denna glada nyhet alldeles för sig själv och inte ha någon att prata med om det, (förutom sambon då, men det är inte alltid lika kul  

Nu är jag i v. 9 och längtar sååå tills jag ska berätta för resten av familjen men det kommer bli innan v. 12 tror jag. Men vi får se
  • Idaar
    Amazina skrev 2010-02-26 23:08:17 följande:
    Hej!! Jag är visst också gravid!! Due Date 31 okt... Har en dotter på 1 år redan.
    graaattis
  • Idaar

Taryn - Jag har precis lika dant, ligger och är super varm. Sambon tror att jag är sjuk men mår ju som vanligt. Super knäppt är det!

Till något annat, finns det någon som har mycket huvudvärk?
    Jag har alltid haft lätt för huvudvärk i hela mitt liv plus migrän. Men nu sen graviditeten har jag fått en speciell huvudvärk som inte går att förklara, typ som molande huvudvärk. Men den kommer iallafall på morgonen och håller i sig hela dagen och mot kvällen börjar jag må illa och bara ligger och kräker hela tiden!
    Detta har hänt ungefär 5 ggr och jag är i v.10 nu.

• Idaar

Hej tjejer!

Tänkte höra med er som varit på inskrivningen, finns det en chans att man kan få lyssna på bebisens hjärta där?

• Idaar
    LJ87 skrev 2010-03-09 18:59:17 följande:
    vi fick inte lyssna på hjärtat.. de sa till oss att de e för tidigt, inte för att höra hjärtat men när moderkakan ska ta över efter gulkroppen ökar risken något för mf därför vill dei nte att man får höra hjärtat innan dess.. de e bätte o höra hjärtat när den största risken för mf är över...
    Aha okej, men jag kommer vara i v. 13 då och då är missfalls risken över.
    Vi får se helt enkelt. Hoppas på att man får höra iallafall.
  • Idaar
    Jamtland4ever skrev 2010-03-09 22:50:16 följande:
    Har en liten fråga till er som redan har ett barn sen innan. Mår man någonsin bra i en graviditet? Jag har kommit in i det onda och tror inte att man någonsin mår bra i en gravisitet. Visst alla graviditeter är olika.Ursäkta om jag drar ner den positiva andan i tråden nu men kände att jag var tvungen att fråga er :) Har inte direkt någon annan att vända mig till
    Jag har inte heller barn sen innan men jag mådde pytte lite illa vid v. 6 när jag skulle äta och så men det var inget som var jätte jobbigt. Och sen dess har jag mått bra. Förutom att jag har haft huvudvärk i 12 dagar , två BM säger att det är inte pga graviditeten som jag har huvudvärk  och en BM säger att det är pga graviditeten som jag har ont i huvudet.
  • Idaar

Har bokat ultraljud om två veckor på EmmaUltraljuds klinik i Malmö. Åh vad roligt!
    Någon som har någon erfarenhet av Emma?

• Idaar
    Tejj skrev 2010-03-24 12:22:30 följande:
    Tyvärr övergick mina bruna flytningar till rent blod och det har konstaterats på ett UL att inget foster finns kvar inneboende hos mig   förstår inte hur många tårar man har eg. o hur man kan sakna nå så få cm och något som man aldrig har känt lr träffat... känns sååååå tomt   så lämnar tyvärr denna tråd och hoppas på ett nytt mirakel i framtiden för mig o sambon..... Lycka till ni andra.... njut av varje dag som ni är gravida, man vet aldrig hur lycklig lottad man är förrän man har förlorat det!!!! KRAM
    Beklagar verkligen
    Ge inte upp som föregående skrivare skrev!!

KRAM
  • Idaar
    Hemi21 skrev 2010-03-25 16:02:26 följande:
    Var och gjorde KUB idag fick 1:22363. Känns skönt att allt är bra :) Nu har jag bestämt mig för att bara njuta och inte oroa mig mer. Tröttheten och illamåendet har börjat avta med så man börjar känna sig som människa igen :)
    Härligt!!
    Själv ska jag på tidigt ultraljud idag för att se så att allt står rätt till.
    Har inga som helst symtom så det skrämmer mig lite, när man egentligen bara skulle varit glad för att slippa men men.

Glad för din skull!
  • Idaar
    McYama skrev 2010-03-27 17:29:11 följande:
    Har just kommit hem från sjukhuset... Fick lite värk och en liten blödning i förrgår och igår kväll. Efter VUL konstaterades att vårt pyre inte längre lever... Vår sorg är stor och jag kommer lämna tråden. Jag önskar alla lycka till!!!!!!!!!!!!!
    Beklagar verkligen!
Svar på tråden BF Oktober