• misa85

BF Oktober

Längtandes01 skrev 2010-02-08 23:47:38 följande:
    Kvinna Vitamineral har jag fått rådet att äta. En läkare jag var hos efter ett missfall sa att det är jättebra om man börjar med dom redan innan man blir gravid, så det kan nog inte vara för tidigt för dig att börja äta dem. Kram
    Det är absolut inte för tidigt för folsyra, egentligen skall man börja 3 månader innan man blir gravid för att de skall ha full effekt. Dock är det aldrig försent att börja! =)
  • misa85
    drömmaromsmått skrev 2010-02-09 09:04:46 följande:
    Hur mycket känns det runt livmodern hos er andra? Jag får små vågor då det värker till ordentligt, och jag nojjar ju inte mindre över det eftersom det har tagit oss sån här lång tid att ens få till en graviditet. Är livrädd för att få mf nu när vi äntligen har lyckats.
    Jag har små stickningar lite då och då, typ som mensvärk. Dock kommer det mest när jag tränar eller gör nåt fysiskt.
  • misa85

Jag har antaligen fått lunginflammation, jag har aldrig haft det. Kan man äta antibiotika när man är gravid? Kul att det tar "nån" månad innan man är frisk.. jag kommer bli en soffpotatis som inte kan träna....

• misa85
    evve02 skrev 2010-02-09 18:40:43 följande:
    nädå! så länge du tränat innan så hittar kroppen tillbaka fort när du väl blir frisk! men tråkigt att vara sjuk + känna av gravidtröttheten! hoppas du mår ok! 
    just nu mår ja inte så bra då ja knappt kan andas och hostar hela tiden. Ja vet att kroppen lätt kommer tillbaks, det är mest jag som inte kan sitta still, pluss att jag jobbar som personlig tränare så jag antar att ja inte ens kan jobba fullt ut om det råkar vara så illa...
  • misa85

Hej,

Jag fick komma på akut vul idag då jag trodde jag fått missfall. Allt visade sig dock vara bra förutom att det var två små liv därinne på ca 11 millimeter var :)

Blev helt chokad och panikslagen, jag skulle ju bara ha ett barn. Men men nu har jag lugnat mig lite. Blev dock tillbakaflyttad till vecka 8.

• misa85
    Tejj skrev 2010-02-25 21:50:40 följande:
    Men guuu va roligt.... TVÅ små mirakel.... GRATTIS!!!! Jag som alltid önskat mig tvillingar..... =)
    Det har jag också önskat mig, fast idag när hon sa det så fick jag ändå panik. Vi hade inte planerat detta barn och att det då blev två kom som en chock =)
  • misa85
    JochG skrev 2010-02-26 00:26:57 följande:
    misa85: GRATTIS!! :D Förstår att det kom som en chock, men det är väl en positiv chock eller? :P
    Jo nu känns det mer positivt, igår var det mest panik :)

Det såg ut att vara enäggstvillingar i magen nu, men det kunde ändras med tiden då man inte kunde se skiljeväggarna nu :) ska dit om två veckor igen för att kolla.
  • misa85
    evve02 skrev 2010-02-26 09:03:49 följande:
    Grattis! Det visade sig i onsdags att vi också hade två små i magen, är oxå chockade då vi planerat för ett. Skrämmande men ändå väldigt lyckliga! När vi gjorde VUL så såg man tydligt att det var tvåäggstvillingar, men kan säkert se olika ut. Jag är oxå i v8. Sa läkaren att till dig att det var ganska säkert nu och riskerna för missfall små? Lycka till iaf! :) 
    Hon sa att när man sett hjärtarna slå så pass bra så minskar risken, men hon sa även att ett missfall kan ske hela graviditeten. Dock känner jag mig lugn. Vad hon kunde se så bar jag på enäggstvillingar =) Men som sagt så kunde det ändras då skiljeväggarna var svåra att se just nu. Ska dit igen om två veckor.
  • misa85
    Jamtland4ever skrev 2010-03-06 19:57:49 följande:
    Hur går det för alla här inne? Jag verkar komma in i en period där jag mår illa varannan dag. Suck. Men bättre det än varje dag
    För mig går det bra, mår dock väldigt illa fortfarande. Det gäller att inte bli hungrig. Jag har fått en mage redan, vilket gör att jag blir lite stressad också för det får inte redan bli för tungt.

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Oktober