Inlägg från: LurvensFrö |Visa alla inlägg
  • LurvensFrö

BF Oktober

Idaar skrev 2010-05-12 06:37:43 följande:
    Hej tjejer! Jag var på RUL i måndags och vi allt såg bra ut och vi väntar en liten kille, jag fick även nytt BF datum den 29 september så nu lämnar jag denna gruppen. Lycka till allihopa, snart kommer våra bebisar!
    Vad kul! Grattis!!
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • LurvensFrö
    LJ87 skrev 2010-05-12 10:35:42 följande:
    precis vi ska till emmakliniken... =)
    fast vanlig inte 3d eller?

Jag vill så gärna gå dit men sambon vill inte slösa på det, så jag får snällt vänta till rutinet i v 32. Då ska jag be om 3d.

Alla som ska på sus i malmö, tänk på att ni kan få 3d gratis där på det sista ul.
  • LurvensFrö
    BF LISTA  Oktober {#lang_emotions_gravid}

30 sep: Mabaja

1: - LurvensFrö
    2: - Sozzo, Jeskan
    3: - Hemi21 - Ella1986
    4:
    5: - Idaar, Soffi83,
    6: - Jamtland4ever - CarroW86, 3busfrön
    7: - Pumsig - LJ87
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:Annumen,MariaOMarkus
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20: LitenpåG
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29: Lena 74
    30:
    31:
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-13 16:05:09 följande:
    Sitter i Leksand! Två dagar kvar till bröllop! Sååå roligt. Var till bm igår och diskuterade mina fogar och fick ett nummer som jag ska ringa för att beställa ett bälte. Däremot har jag nu fått låna ett av min granne och det är sååån skillnad, rumpan är visserligen inte snygg eftersom bältet sitter där, men vad gör det! =) Fick låna det för att klara av bröllopet, kan ju inte annars röra mig, ännu mindre ställa mig upp eller gå första 10 m, måste hålla i mig när jag ska gå nånstans innan jag kommit igång!
    åh vad spännade!! hoppas du får det underbart!
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-16 21:58:52 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka efter ett fantastiskt bröllop! Enda negativa av vår dag är att mina fötter svullnade upp igår och har varit någon storlek större även idag! Är det någon av er som känt av något sånt? Kom inte i mina skor idag så lite problematiskt har det varit och aj aj aj vad ont det gjort! =) Men det är det värt! Efter den dag vi hade igår! Är i vecka 21 nu så halvvägs är passerat, dvs kortare tid kvar än jag gått här och räknat!! =) Det känns bra! =)
    Vad skönt att allt gick bra! =)

Jobbigt med svullnad men har hört fler som har det, själv har det inte hänt mig än.
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 10:20:50 följande:
    min svullnad har gått ner nu! Nu ser jag ådrorna och det som inte syntes när det var svullet... Nu är jag bara lite öm på ovansidan! Var nog bara lite överansträngning.. Höll ju igång 05-01 på vår bröllopsdag!
    oj oj hihi, jag hoppas annars att jag slipper det ett bra tag, men det är väl nu det brukar börjar. Hoppas på att ha förlovningsringen ett tag till hhihi. På tal om det, =/ har glömt min hemma. Snacka om naket det känns.
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 11:11:31 följande:
    haha, det känns inte naket så länge man inte upptäckt det, sen är det bara det som finns i tankarna! HAHA. Själv har jag en cm blingbling på fingret nu! eftersom det är två ringar! =) Det är så skönt att ha fått tillbaka sin normala fotstorlek. Idag kanske jag kommer i mina skor! HAHA.
    haha, ja hade jag inte upptäckt det så haha..

vad skönt att du kan ha dina skor, jag är lite rädd för att vakna upp en dag och inte hitta skor en morgon som passar! Hur tar man sig till jobb då? =/
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 11:31:04 följande:
    jag har köpt sandaler jag ska ha när mina fötter börjar jäsa. Lika bra att inhandla redan nu. haha.
    ja man kanske skulle göra det och ta en storlek större hmm..=)
  • LurvensFrö
    Soffi83 skrev 2010-05-18 10:58:49 följande:
    Kommer antagligen sova dåligt i natt, dags för RUL i morgon. Ska bli kul att få ett datum satt nu äntligen :) Misstänker att jag kommer få flytta fram några dagar efter vad BM mumlade om när vi var på ett UL tidigare. Snart halvvägs...
    åh vad spännande, så cool känsla, det var så otroligt att gå så jag kunde inte sluta gapa. =O
  • LurvensFrö
    anja1661 skrev 2010-05-23 11:08:37 följande:
    imorgon är det vår tur att gå på rul!!! fast vi har ju redan tjuvkikat på ärtan en gång i v10 och en gång i v18....men det ska bli sååå himla mysigt att få se h*n igen! och förhoppningsvis får vi veta könet oxå
    Åh vad spännande Lycka till!!
    CarroW86 skrev 2010-05-22 06:11:52 följande:
    Från att ha kännt sparkar nästan varje dag så har jag sen i onsdags knappt känt några, är i vecka 20+3. Jag har läst mig till att detta är normalt och att man ska vara mer uppmärksam på om man inte känner rörelser när man kommer in i v26. Är det någon mer som först känt rörelser och sen inte? Jag kan känna att det är någon i magen om jag sitter framåtböjd länge men det är allt. Även fast jag läst att detta är normalt så kan man inte låta bli att bli orolig..
    Jag hade också några dagar med mindre rörelse. Efter rul rörde det sig massor men sen helt plötsligt så vart det inte mycket. Men nu är det massor igen sen en vecka tillbaka och jag känner sparkarna utanpå
  • LurvensFrö
    anja1661 skrev 2010-05-24 16:05:10 följande:
    nu har vi varit på rul!! trots att jag väntar mitt tredje barn så slutar jag aldrig att förundras! tänk att man kan gå in och se så pass bra!alla kroppsdelar och organ satt där de ska och h*n sparkade på som en tok!! och precis som jag hade på känn så har jag moderkakan i framvägg....jag har lixom känt lite dova sparkar...(svårt att förklara)jag trodde det var en pojke men vi väntar en flicka! hon ska heta Julie (Juli).mysigt med en till lite tjej här hemma...*ler*
    Grattis till flickan!!
  • LurvensFrö
    Lyxig skrev 2010-05-25 11:44:28 följande:
    Halsbränna här med.,... Har testat rennie och samarin, tog en matsked gaviscon men den kom upp direkt, usch så äckligt det var!Jag läste att man kunde "sittsova" för att undvika halsbränna när man sover.. Har numera ett berg med kuddar under huvudet när jag sover och det funkar väl lite bättre. Nån som har det bästa tipset mot halsbränna? :)
    Jag tuggar 2 st novalocol vid behov och funkar bra för mig. Gaviscon hatar jag hihi.

Tyvärr funkar inte mjölk alltid för mig då jag får magknip men ibland funkar det bra. Nått som förvärrar för mig är cola.
  • LurvensFrö

oj vad kass jag är på att skriva. Själv har jag tur och har ingen foglossning, peppar peppar!
    Fast träning känner jag mig dålig på. Cyklar till jobb, det är allt.
    Testade vattengympa häromdagen! Super skoj vart det men tydligen sista dem hade för dem skulle ha sommar uppehåll. Tänkte ist köpa sommarkort på badhuset här där också vattengympa ingår fast den är ju inte spec anpassad för gravida men det är ju bara att göra det man kan ju.

• LurvensFrö
    misa85 skrev 2010-05-30 20:41:06 följande:
    Jag är även vattengympainstruktör och så länge du inte får ont i nån övning så är det bara att köra på =) Du är ju viktlös i vattnet och belastar inte på samma sätt så det är inget att vara orolig över =) Och har du dessutom inte problem med fogarna kommer du få superbra träning med vanlig vattengympa!
    Tack för infon. Vad bra! Ska köpa medlemskort i veckan. yea.

Om du kanske kan sånt så såg jag att dem hade två varienter. Den första är bottenkontakt och det är ju den jag testat. Men den andra är:
    (Den andra varianten heter djupvattenpass, då man använder sig av ett flytbälte.)
    Är det något som är svårt?. =O Aldrig hört talas om den sista varianten.
  • LurvensFrö
    misa85 skrev 2010-05-30 21:29:41 följande:
    Jag har aldrig vart på ett djupvattenpass men vet att det är mkt tyngre än vanlig vattengympa. Du arbetar ju med en massa övningar på djuptvatten och om du skulle tycka att något känns konstigt eller vill göra en variant av övningen så kan det bli svårt på djupvattenträningen =)
    aha ok. så kanske inte så bra för mig haha, iaf när man är ovan. Fan måste kolla med dem för det står tider men inte vilken variant det är. Precis som om det är olika och man ser när man kommer dit. Ska snacka med dem när jag köper kort för jag vill ju veta innan jag går dit.

Tack.
  • LurvensFrö
    anja1661 skrev 2010-06-09 13:39:12 följande:
    måste bara skriva en sak!  var på spec mvc för ett apr veckor sen pga min konstanta huvudvärk (har gått över helt nu). hon sa att det berodde på hormoner och stress....

i min journal läste jag och min bm idag att bm på spec mvc råkat skriva att jag lever ett stressfullt liv med heltidsstudier och 52 barn hemma!!! hahahah 28år och 52 barn, det ni!!
    det skulle stå 2 barn hemma......bara en "liten" felskrivning..hahaha
    haha 52 barn
Svar på tråden BF Oktober