Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

Pumsig skrev 2010-02-12 08:34:51 följande:
    oj var ett tag sedan jag skrev nu har haft sjuktbarn hemma så har inte varit mycket tid över. går både magsjuka å förkylning på dagis just nu så det e fullt upp sjukdommarna byter av varandra.  vad gäller mig själv så kommer symtomerna och går lika snabbt mådde illa på morrnarna förra veckan men denna veckan är det bättre är hungrig konstant så sambon tycker jag börjar bli dyr i drift humöret svänger hit och dit. hur är det med er andra??
    Har också haft sjuka barn hemma.

Jag mår ganska bra, är konstant trött, lite molvärk i magen och ett lätt illamående som kommer och går. Går in i v 7 på måndag och då har illamåendet satt in med de andra barnen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    humlan1975 skrev 2010-02-12 10:17:57 följande:
    Hej! Är det någon som vet vad som händer med ens sommarsemester på jobbet? Jag är tvungen att ta ut 4 v (i augusti), men då jag har ett jobb jag inte kan arbeta på som gravid så kommer jag gå hemma på havandeskapspenning i sommar, men vad händer med semestern då? Nån som varit med om ngt liknande eller vet? Själv går jag också och känner efter en massa, testar oxå med ägglossningstest och det visar superstarkt, så nog är jag oxå gravid, men känner annars inte så mkt. Lite molvärk nångång då och då och jag sover väldigt dåligt, vaknar nästan alltid varje natt runt 03-04 tiden och ligger vaken ca 2 timmar, varit så sen ca 2v tillbaks..vet inte varför. Hoppas ni får en skön helg!
    Jag tar ut semester innan HP. Du kan ta semester istället för HP begär den för 4 veckor senare och ta semester de första 4 veckorna eller de sista 4 veckorna. De kan inte kräva att du tar semestern just under augusti.
  • 2små2stora

Jag hoppas magen lägger sig lite snart, annars måste jag börja med mammabyxor väldigt tidigt. Byxor som var förstora för 2 veckor sedan är nu precis.

• 2små2stora

3 kvällen i rad nu som jag mår illa på kvällen.

• 2små2stora
    Sessan1985 skrev 2010-02-14 08:47:32 följande:
    Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =) Hur mår ni annars idag? Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda. En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)
    Barnmorskor räknar alltid på fullgångna veckor.
  • 2små2stora
    Monki skrev 2010-02-14 21:29:37 följande:
    Är det fler som börjat kännas sig sjukt trötta hela tiden?
    Jag gör det, tror att den natt jag ska jobba denna vecka kommer att vara tuff.
  • 2små2stora
    Idaar skrev 2010-02-15 10:28:28 följande:
    Jag mår bra på dagen, förutom just nu då jag har fått lite ont  i halsen men annars mår jag bra på dagen men på kvällen mår jag jätte illa och har kräkt några kvällar nu. Trodde inte det var vanligt att må illa på kvällen, trodde det var morgonen som var det optimala. Men men Någon mer som mår illa på kvällen? Går in i v.8 på onsdag!!
    Jag mår mest illa på kvällen
  • 2små2stora

Jag ska på planeringsdag på onsdag och inser nu att det kommer att bli svårt att dölja graviditeten. Har redan fått problem med att få igen byxorna. Det är mycket lättare att dölja med jobbkläderna.

• 2små2stora
    Monki skrev 2010-02-16 09:32:40 följande:
    Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc. Jag blir galen....
    Pröva med detta shop.weleda.se/templates/product.asp&GroupGuid=23

Jag använde dessa förra graviditeten shop.weleda.se/templates/product.asp&GroupGuid=23
Svar på tråden BF Oktober