• LJ87

BF Oktober

oj va alla känner sina bebisar, jag har inte känt något alls än, men jag vet att dn rör sig för de va fullt ös när vi va på ultraljudet, den va så livlig så de kunde knappt mäta... =)
    jag har gått upp ca 3 kg...

• LJ87

ja e i vecka 18... e första barnet så då e de normalt att man känner första rörelsen mellan vecka 18-22 så ja väntar ivrigt.. =) men som sagt ja vet att den rör på sig iallafall för de har ja sett... =) sen har ja moderkakan i framvägg o de kan hindra känslen lite.. ja hoppas ja iallafall ska känna någon rörelse i vecka 20... =)

• LJ87
    Ella1986 skrev 2010-05-03 19:39:24 följande:
    Hej tjejer! I dag var jag på ultraljud för första gången och det var magiskt! Alla som inte varit på UL tidigare har verkligen någonting att längta efter. Allt såg fint ut och vi fick reda på att det är en liten flicka i magen! Barnmorskan såg direkt vad det var. Nu känns allt så mycket bättre och kanske kan jag bara försöka njuta av allt nu.
    grattis till lilla tjejen.. ja visst är de magiskt med ul.. tyvärr ville inte vår lill* visa könet så vi får ta en tripp o göra könsul... =) men de gör ingenting då vi i vårt landsting inte har fler ul än 1 så de blir kul o få se den lill* en gång till.. =)
  • LJ87
    IdaVi skrev 2010-05-10 15:40:02 följande:
    Hej tjejer!Får man hänga på här? Har BF 29/10 och har en dotter sedan tidigare som är född 21/10-08. Hoppas inte syskonet får för sig att kika ut samma dag Finns det någon BF-lista jag kan skriva in mig på?Ha det bra!
    välkommen!

vi har en bf-lista någonstans.. =) proca o klicka dig bakåt några sidor o sen kopiera den o klistra in den... =)
  • LJ87
    CarroW86 skrev 2010-05-11 15:20:27 följande:
    Bokat tid för 3D/4D ultraljud i Linköping nu, 17/6 är det dags :)
    åh va roligt.. =) själv har man tid den 7/6 för könultraljud i malmö... =)
  • LJ87

kan tillägga att de inte är 3d ultraljud utan ett vanlgit 2D

• LJ87
    LurvensFrö skrev 2010-05-11 16:08:22 följande:
    Nä nu hoppas jag in här. Var inne för längesen och fick bf 30 sep, nu blev jag flyttad tillbaka till 1 oktober. Ser att det är ul på g. Själv gick det bra och vi väntar en pojke! LJ87: Ska ni till emmakliniken för köns ultraljud?
    precis vi ska till emmakliniken... =)
  • LJ87
    Ella1986 skrev 2010-05-11 16:39:48 följande:
    Hej igen alla blivande mammor! Hur många av er har känt fosterrörelser ännu?  Jag är i vecka 19+1 och har ännu inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebis. Jag har moderkakan i framvägg, så det kanske påverkar hur mycket jag känner. De gånger jag inbillar mig att jag kanske har känt något har jag suttit eller legat, och det har varit på kvällen. Vore kul att höra hur ni andra har det på rörelsefronten!
    ja har inte heller känt något ännu som ja till 100% kan säg e bebisen... ja har också moderkakan i framvägg, sen e de första barnet för mig så ja vet inte riktigt hur de ska kännas... hari nte riktigt något o jämföra med... =)
    ja kände något igår som kan ha varit bebisen, de va på morgonen när ja låg i sängen o de lixom ryckte till och flimrade i magen, svårt att förklara, varade några sekunder o sen slutade de, de kan ha varit bebisen men ja e inte säker... så ja väntar tålmodigt... =) normalt e ju o känna första rörelserna runt v. 20 med första barnet men en del känner ingenting förrän vecka 22... helt olika... =)
  • LJ87

tjoho, 50% av graviditeten är gjord idag... =) nu känns de verkligen som man kan börja räkna ner på riktigt! =)

• LJ87

hej tjejer!!

måste fråga er en sak... ja har börjat få som mensliknande smärta i nedre buken på höger sida... de börjar när jag rör mig och slutar efter att ha vilat en stund på vänster sida, alltså legat på sidan osm inte gör ont... e ungefär som kramper... tror det är ligamenten som töjer sig men man e ju ltie orolig!
    detta har kommit av o till sedan i fredags, i lördags kände ja ingenting... men igår kände ja de på eftermiddagen o kvällen o idag har de börjat nu på förmiddagen...

har ni känt något liknande???

• LJ87

hej tjejer!

kan berätta att igår fick jag såååå otn i ryggen, höger sida, så jag fick åka akut in till akuten... de var till 99% ett njurstensanfall... så nu e de bara o vänta på att de jäkla stenarna ska komma ut... kan säg att ja aldrig haft så ont i ryggen i hela mitt liv o de typ strålade fram mot höger ljumske...
    sen hux flux försvann smärtan bara o nu så känne ja lite småkramper...

Svar på tråden BF Oktober