• misa85

BF Oktober

Jamtland4ever skrev 2010-03-07 11:40:42 följande:
    okej jag har inte fått en liten mage ännu. Dock har jag lite mer vikt än vad jag ska ha. Jag är i vecka 10 men v9+4. Vilken vecka är du i?
    Jag går snart in i vecka 10. Jag bär ju dock på två stycken så antar att det är därför magen redan kommit. Jag var rätt smal innan jag blev gravid så det kanske också påverkar.

Är det erat första barn?
  • misa85
    Jamtland4ever skrev 2010-03-07 11:49:04 följande:
    Får gratulera till tvillingarna. Ja det kan det vara. Jag har varit gravid förut men alltid fått missfall. Men denna graviditet är annorlunda. Har gått längre en de andra och jag mår illa.
    Tack! =)

Skönt att höra att det går bra nu. Håller tummarna för er!
  • misa85
    Tejj skrev 2010-03-09 18:31:08 följande:
    Vi berättade för våra familjer samt mina närmaste 3 vänner bara några 3v in på graviditeten.... resten av de närma vännerna berättade vi det för i lördags (v9) o idag berättade jag även för mina närmaste kollegor (går in i v.10 imorrn) så det är väl i princip bara släktingarna o "de ytligare" vännerna kvar att berätta för..... =) Tänkte vänta med det tills UL den 1 april, skicka ett mms från mobilen på ultraljudsbilden =) Ni då? Vilka har ni berättat för???
    Jag har berättat för de flesta nu :) Är i vecka tio så kändes lika bra att berätta. Dessutom är ju magen gigantisk så de som känner mig ser ju att jag inte är lika smal längre.
  • misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 10:58:37 följande:
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis, jag fick samma besked för två veckor sedan :)
  • misa85

Hej alla :)

Idag har jag vart på ett nytt vul, bebisarna sparkade och härjade omkring i magen för fullt. Man kunde se deras små händer och fötter, sååå söta. Jag blev tack och lov framflyttad igen så nu är jag i vecka 11 som jag trott hela tiden :)

Mitt illamående börjar äntligen avta, men det gäller att aldrig bli hungrig!

• misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-14 15:45:53 följande:
    ja jag fick också veta att jag väntar tvillingar :) Vi fick panik först och han hade det i kanske en vecka men nu har det lugnat sig lite och nu känns det bara roligt :) Det var inte planerat för våran del och när det blev två så var paniken total, det är våra första barn :=)

Fick se dem i fredags igen och nu var det full fart där inne, de sparkade och fäktade med sina små armar och ben, så roligt att se.

Vilken vecka är du i?
  • misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-14 16:16:44 följande:
    vad roligt :) Tiden springer ju i väg!
  • misa85
    Tifan skrev 2010-03-15 21:33:46 följande:
    jag har en lite undran. Hur intresserade är era respektive av vad som händer i eran mage? även allt annat som kommer att hända runt om?
    Helt ärligt har min sambo inte sagt ett pip på flera veckor :/ Efter att tvillingbeskedet kom så fick han panik, sedan i lördags när vi berättade för hans familj så släppte ALLT :) Han har nog aldrig pratat så mkt och frågat och undrat. Han har bestämt barnvagn osv. Det är skönt att han äntligen är intresserad, jag förstår dock paniken som funnits, den har ju vart i mig med.

Hur är din sambo?
  • misa85
    Tejj skrev 2010-03-22 19:08:35 följande:
    Hjälp!!! Blir orolig... sista dagarna har jag haft trådiga lätt bruna flytningar i trosan vid toalettbesöken.... vad är det??? Har läst att är flytningarna färgade, kan det vara en infektion i kroppen... o känner inte som jag har nåt sånt iaf... MF är det ju inte då det är klarrött blod o gör ont.... Nån som har haft nå liknande lr sett/hört nåt om det??? Är jätte orolig..........
    Du behöver säkert inte vara orolig. Jag var till min barnmorska idag för att göra ett cellprov, då berättade hon att man blöder mkt lättare när man är gravid, tex vid sex eller gynundersökningar.

Du behöver nog inte vara orolig! Kram
  • misa85
    Tejj skrev 2010-03-24 12:22:30 följande:
    Tyvärr övergick mina bruna flytningar till rent blod och det har konstaterats på ett UL att inget foster finns kvar inneboende hos mig   förstår inte hur många tårar man har eg. o hur man kan sakna nå så få cm och något som man aldrig har känt lr träffat... känns sååååå tomt   så lämnar tyvärr denna tråd och hoppas på ett nytt mirakel i framtiden för mig o sambon..... Lycka till ni andra.... njut av varje dag som ni är gravida, man vet aldrig hur lycklig lottad man är förrän man har förlorat det!!!! KRAM
    Ohh nej jag beklagar verkligen :/ Vilken vecka var du i?
    Ge inte upp! Stor Kram
Svar på tråden BF Oktober