Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

BF Oktober

anja1661 skrev 2010-02-06 15:11:42 följande:
    jag ringde mvc igår...men då hade telefontiden gått ut för 10minuter sen! gissa om jag blev besviken ...jag som hade tagit mig mod till att ringa aja jag har hemmaplugg på måndag så då ska jag ringa och boka tid för inskrivning....ska även höra om ett vul...jag har fått göra vul med de andra två och vill absolut göra det denna gången oxå.men det e ju inte alla mvc som har den maskinen men vad jag vet så har de det där jag ska gå nu... tänker tjata till mig ett vul!! jag är på bim idag men tror att jag har gått längre än vad jag tror...testade ju med äl test denna månad men hittade ingen!? så antingen var den senaste mensen ingen mens eller så had ejag äl MYCKET tidigare än vad ajg trodde. och jag plussade ju redan på bim-5 så det kanske inte e så omöjligt...ska bli kul o se på vul iallafall!thweni- usch vad ledsen jag e för din skull! har aldrig haft missfall själv men som gravid kan jag bara föreställa mig den sorgen! *beklagar verligen*hur mår alla idag??
    kan ju mycket möjligt vara så men du ser ju exakt på vul:en, fast jag är säker på min äl denna gången och plussa och på bim-5 dock väldigt svagt.

Mår helt ok idag faktiskt, har ju skaffat postafen och dem hjälper så mycket, vaknade kl 6 på natten och ville spy, tog en postafen med vatten och härdade ut tills dem börja verka sen sov jag gott. Nu är jag lite trött idag, jobbade någon timme imorse, sen vila jag en timme i soffan. Nu ska jag få tummarna loss och fixa spagetti med köttfärssås, det vattnas i munnen bara jag tänker på det hihi.
    Längtar ♥BF~101001♥19 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-06 17:09:02 följande:
    jag mår bra, dock börjar jag bli svullen runt magen. Det är irriterande samtidigt som det är lite kul. Jag vill inte att det ska synas så här tidigt. =)Mår inte illa eller nåt. Dock åt jag lunch på mitt favvoställe idag, det smakade skit. Så det börjar vända sig lite i magen...Trist!
    på tal om man, jag gjorde spagetti med köttfärsås idag och har aldrig misslyckas med det men idag smakade köttfärsen grön vitlök eller vitlök skal smak. Svårt att förklara. Min kille kände inte det, han tyckte det var super gått. När jag senare skulle äta lite av det, så värmde jag i mikron och det smakade BARA vitlök. Jag hade 2 klyftor men det brukar inte smaka så konstigt. Är det mina smaklökar som ändras så pass??
    Längtar ♥BF~101001♥19 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-07 16:58:20 följande:
    Jag vet inte riktigt hur det funkar det där med smaklökarna, men jag kan ärligt säga att saker inte är lika goda längre :(
    stackare

Idag gjorde jag liksom om köttfärssåsen och den blev jätte god Märkligt.

Fy vad jobbigt, ´jag förbereder en massa extra måltider att packa in i kylen som jag kan ta sen när jag 'är hungrig igen. haha
    Längtar ♥BF~101001♥18 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    2små2stora skrev 2010-02-07 17:02:47 följande:
    Jag har slutat dricka kaffe tycker att det smakar gammalt även om det är nybryggt.Ska snart iväg och jobba igen men är sjukt trött, fick bara sova 6 tim efter nattens jobb. Så det blir nog en tung natt.
    jag brukar koka kaffe på morgonen, men det är inte alls lika gott, brukar dricka flera muggar om dagen. Men nu tvingar jag i mig en
  • Lurven83
    anja1661 skrev 2010-02-07 17:37:15 följande:
    Delphin -  nja jag har huvudvärk, molvärk, lättretlig...sen upplever jag mig mer kissnödig och aptiten e helt klart skum!men jag vill lixom bli illamående och sådär...(kommer jag väl få ångra djupt senare).eftersom detta e min tredje och sista graviditet så har jag lovat mig själv att njuta fullt ut av vareviga dag!! varesig det känns jobbigt eller ej. så jag ska jubla när jag kräkas, glädjeskutta när jag får foglossning, asgarva åt att inga kläder längre passar och att man känner sig stor, ful och äcklig!ps. jag tycker att gravida kvinnor e det finaste som finns!
    fy själv skulle jag vilja vara helt symtom fri
  • Lurven83
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    jag skyllde på att jag slutat röka och då kan jag ju inte dricka för då vet jag att jag kommer börja röka, men det funkar ju bara om du är rökare hihi.

Annars tycker jag att, säga att du har uvi och tar pensilin, den är skit bra
  • Lurven83
    evve02 skrev 2010-02-07 20:59:18 följande:
    hehe tack för alla tips! luriga vi är! vi gravida!! pensilin skulle de aldrig gå på, då måste jag ju vara sjukskriven eller nått!! vi håller på att bygga nytt hus så jag tror alla skulle räkna ut 1+1!! hmm å röker gör jag inte... men det med att låtsas drick å hälla ut var bra! =) tack!! detta är min första graviditet så allt är så nytt! bra med tips! 
    du behöver ju inte vara sjukskriven vid uvi, det brys jo på hur allvarligt det är

Men låssas dricker är väl det bästa då
  • Lurven83

Jag började med kvinna vitamintabletter i början av november eftersom vi då bestämde att vi skulle göra vårt första försök i december. Så har käkat det sen dess. Läser man mycket så får man reda på det. Varför det är bättre att börja käka innan man blir gravid är för att det tar ett tag för kroppen att liksom få upp en tillräcklig halt i kroppen.

Dem jag valt är vitaminer som heter kvinna, där är mer folsyra i än mitt val kvinna, dem har jag också hemme eftersom jag inte hitta mer av kvinna på apoteket. Så äter dem jag har först och sen mittval kvinna. Viktigt att ta 2 tabletter med dem bara för att få 100% av dagsbehovet av folsyra.

Längtar ♥BF~101001♥16 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    LetUsDoNumberTwo skrev 2010-02-09 11:06:05 följande:
    Jag har molvärk till och från under hela dygnet. Ibland kan det kännas rätt så mycket och ibland är det bara svagt molande. Men jag tar det som ett bra tecken då det kan vara ett tecken på att livmodern växer. Men visst kan det kännas läskigt.
    ja verkligen, ibland har man nästa blivit rädd av hur mycket det kan kännas i magen, som om mensen skulle komma när som, men det har lugnat sig lite för mig nu. Känner lite då och då bara.
  • Lurven83
    anja1661 skrev 2010-02-09 16:45:37 följande:
    tänk på att man får i sig massor av dessa i den vanliga kosten oxå...jag tar än så länge "bara" en tablett om dagen tills jag varit hos bm....min syrra blev rådd av just sin bm att bara ta en per dag just pga att man redan får i sig vitaminer o mineraler i vardagen.
    jo om man nu får det, kan inte säga att jag är spec duktig på att äta allsidigt. men gör man det så är det jätte bra. Av den tabletten jag äter nu ska man bara ta en och det innehåller mer folsyra än 2 tabletter av mitt val kvinna.

Just nu består bara min diet av yoghurt, rostebröd, i stort sätt, det enda jag får i mig nu. Försöker verkligen dricka vatten men det är så äckligt. Men kämpa då jag har förstoppning med. blä
  • Lurven83
    2små2stora skrev 2010-02-09 19:03:54 följande:
    Nu är jag ledig 1 vecka så skönt efter en vecka med nattjobb och ett sjukt barn.
    vad skönt. själv tog jag ledigt denna vecka för att bara vara hemma och ta det lugn, så man inte får för mycket sjukdagar, dem kan ju behövas längre fram haha. Skönt jobbar först den 15:e fast oas så har jag ju mitt företag på sidan så man är ju ändå inte helt sysslolös, men idag har jag bara legat i soffan hela dagen.
  • Lurven83
    2små2stora skrev 2010-02-10 07:48:23 följande:
    Jag är långledig var 3:e vecka vilket är jätteskönt.  Går av på måndagmorgon vecka 2 och går sedan på igen på onsdagkväll vecka 3 Har du samma arbete som vid första barnet så bör du få det.Jag kommer att gå hem med HP när skolorna börjar v.33
    låter som ett bra jobb.
    Längtar ♥BF~101001♥15 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Själv gick jag in i v 8 igår och ibland kan jag faktiskt glömma bort att jag är gravid, vilkt då är ett gott täcken då jag mått så dåligt. känns en aning bättre nu och kommer någ gå bra på jobb imorgon.

Längtar ♥BF~101001♥11 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Zappa1 skrev 2010-02-14 16:57:32 följande:
    Skönt att höra att ni andra inte har galet mycket symtom heller. Konstigt hur jag går och längtar efter att må illa. Låter ju lite knäppt ju. Jag är i vecka 7 och är trött på kvällar, har ont i tuttarna och har fått städ-dille. Badade min hund och katt idag. Jag tror att det är symtom
    fast jag har och andra sidan mått dåligt, och det är skönt att må bättre. Men klart om jag blir helt symtomfri så kommer jag säkert ändå vill ha symtom.
    Längtar ♥BF~101001♥11 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

För mig var allt bra veckan som varot men innan dess var jag som en zombi, men tog en veckas semester och har sovit massor, men tyvärr hjälpte inte det för jag börja jobba idag och känner mig jätte trött. Igen, suck. Men får börja gå och lägga mig i tid. Fast problemet jag har är att jag har svårt att gå och lägga mig i tid. Men det kanske gåt lättare ikväll om man är så trött.

Längtar ♥BF~101001♥10 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Tjena tjena ett tag sen man var inne. Hoppas allt är bra! Har tyvärr inte orkat läsa tillbaka då det var några dagar sen jag var inne.

Undrar med om det är någon som bloggar om sin graviditet?

Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Lurven83
    Zappa1 skrev 2010-02-19 14:52:55 följande:
    Jag bloggar om tiden fram till graviditeten och fortsätter nu som gravid.
    ok vad skoj! =) och du är i v 8. jag med =) ska in och kika =)
  • Lurven83
    Zappa1 skrev 2010-02-19 14:52:55 följande:
    Jag bloggar om tiden fram till graviditeten och fortsätter nu som gravid.
    hihi kom på haha vad har du får blogg?? om man får kolla ?
Svar på tråden BF Oktober