• misa85

BF Oktober

poppiloll skrev 2010-04-09 06:30:23 följande:
    BF 28/10 Är det bara jag som tycker att många av de barnvagnar som finns känns fruktansvärt låga. Jag menar, i vissa vagnar känns det som om att barnen ligger precis i avgashöjd med bilarna....speciellt dem som har en för syskon under själva vagnen....Jag tycker det är helt sjukt!!!! Hur tänker de som gör barnvagnar???
    jag undrar också hur tillverkarna tänker, varför inte göra vagnar där man kan välja om man vill ha barnen emot sig eller inte? Det finns inte många sådana tvillingvagnar kan jag lova...
  • misa85
    evve02 skrev 2010-04-11 08:56:12 följande:
    Vi har också börjat titta på tvillingvagnar men tycker det är en djungel, det finns ju inte så mycket bra att välja på?! vi vill också helst att barnen ska kunna sitta vända mot oss.. tar gärna emot tips och åsikter!! ha det bäst! 
    jo jag vet, vet vill jag med att de ska göra. Men vi var och kollade igår och det finns tyvärr ingen sådan vagn under 79 cm :/ vår dörr är endast 75 cm bred :/ Vi hade bestämt oss för en urban jungle men sedan igår hittade jag en emmaljunga cangaroo eller nåt sånt, men den verkar vara svår att få tag på :/
    Jag har ingen aning hur vi ska göra med vagn, jag tycker inte alls om att behöva betala 13000 för en vagn...
  • misa85
    evve02 skrev 2010-04-11 09:15:36 följande:
    kollade emmaljunga cangaroo twin nu och jag tycker nog däcken fram är för små.. vi ska bo på landet så måste vara smidigt att ta sig fram med den i lite terräng.. jaja.. vi får kika vidare!! :)
    jo ja såg det med ang hjulen... det blir nog en urban jungle för oss. Jag vill också helst ha en begagnad men då 2010 har en rad olika förbättringar sedan 2009 så finns det tyvärr inte så många begagnade, men ja kollar hela tiden.. men den kom ju ut i mars så det kommer ju aldrig ske, men man kan ju önska sig iaf :)

vi har inte heller nån kombi så ja vet inte hur vi ska lösa allt, men vagnen kommer in iaf. Sen får vi väl köpa takbox eller nåt. Haha. Vill inte behöva köpa en ny bil också.
  • misa85
    evve02 skrev 2010-04-11 09:15:36 följande:
    kollade emmaljunga cangaroo twin nu och jag tycker nog däcken fram är för små.. vi ska bo på landet så måste vara smidigt att ta sig fram med den i lite terräng.. jaja.. vi får kika vidare!! :)
    jag ringde till barnens hus nu och frågade lite om uj:s vagn. Hon sa att den MÅSTE man boka rätt snart, helst igår. Och om man ville ha en svart vagn kunde det ta flera månader :/ kul... nu känner jag mig mest stressad över vagnköpen!
  • misa85
    CarroW86 skrev 2010-04-18 23:46:41 följande:
    Är nästan säker på att jag känt bebben ihelgen, det har bubblat och kittlas i magen ganska långt ner flera ggr :).. Hade även svårt att sova natten till idag (lör-sön) för det har stretat och dragit i magen, antar att det är växtvärk.. Har även som molnande värk neråt ljumskarna, är det någon annan som har det också?
    jag känner också att det sträcker ocg stretar lite. Antar att det är mina små knoddar som rör sig. Ibland är det stenhårt på magen medan sekunden efter är det helt slappt igen...
  • misa85
    Pumsig skrev 2010-04-22 19:28:37 följande:
    kännt dom första sparkarna nu o det e bara så mysigt!!! hur e det med er andra mår alla skapligt bra???
    jag har typ migrän varje dag, annars är det ok. Får fortfarande illamåendetattacker ibland men det kan ja överleva, värre med huvudvärken.
    Har inte kännt nå sparkar ännu men det spänner och trycker för fullt. Ska på rul den 5:e. Längtar!
  • misa85
    2små2stora skrev 2010-04-19 20:23:41 följande:
    Var in på GinaTricot i dag och jag kan rekommendera deras tights för 99kr de sitter jätteskönt även på en gravidmage. 
    Då ska ja kika på dem imorgon :) Jag är ute efter ett par, men mammakläderna är ju så dyr om man jmf med vanliga.
  • misa85
    2små2stora skrev 2010-04-25 10:17:10 följande:
    Jag hittade massor med mammakläder på H&M bla tights för 99kr
    aha då ska jag dit och kika!
  • misa85
    Åttan skrev 2010-04-30 02:10:39 följande:
    Grattis till er som har varit på lyckade RUL.. Vi ska på RUL på onsdag den 5 maj..  då kommer jag vara i V 19 precis.. byter veckor på onsdagar nämligen..  längtar men nu är det inte allt för många dagar kvar.. Välkommen Mabaja..
    jag ska också iväg då, kommer också vara i vecka 19 =) Dagarna kryper fram bara för att jag läntar så mkt.
    Har du kännt bebisen ännu?
  • misa85
    Mamma till W skrev 2010-04-30 16:52:42 följande:
    Jag ska få en annan bm på tisdag! =) Det känns bra! Så hur mår alla? Har ni gått upp mycket i vikt? Känner ni bebisen mycket? Jag har känt rörelser sen vecka 13, men först i morse fick jag mina första sparkar!
    Jag har gått upp snart 4 kg :/ men jag skyller på att det är två därinne =). Börjar må bättre nu men har haft mina attacker av illamående. Har inte känns någonting ännu, oroar mig en hel del men ska på rul på onsdag så då slappnar ja nog av =)
Svar på tråden BF Oktober