• misa85

BF Oktober

Idag var jag på mitt första tul :) Så roligt att se pojkarna leva runt därinne. De hade snurrat nu så att de låg helt bredvid varandra med huvudena tätt ihop, sååå söta =)
    Det skiljde en dag mellan dem... så den ene är lite större men inte märkvärt. Ska dit igen den 4 juni så får vi se om den ena växt sig lite större =)

• misa85
    anja1661 skrev 2010-05-23 11:08:37 följande:
    imorgon är det vår tur att gå på rul!!! fast vi har ju redan tjuvkikat på ärtan en gång i v10 och en gång i v18....men det ska bli sååå himla mysigt att få se h*n igen! och förhoppningsvis får vi veta könet oxå
    Spännande. Lycka till =)
  • misa85
    Tifan skrev 2010-05-23 12:51:42 följande:
    Hoppas att alla mår någorlunda bra här. Trots lite krämpor här o där ;) Inte helt krämp fri jag heller tyvärr... har varit inlagd på sjukhuset för att jag har haft sååå ont i magen o efter att ha legat där i 3 dagar och massor av undersökningar o smärtlindrings så har de nu kommit fram till att det är krfti växtvärk jag har drabbats av... de säger att det ska släppa när jag kommer framåt vecka 24-25 så jag hoppas att det går fort dit... Längtar till den 9/6 då det är dags för 3D ultrajud o få veta vad som bor där inne =D
    Oj, lät inte kul :/ Hoppas du mår bättre snart!
  • misa85

Är det sammandragningar när magen blir helt hård en sväng för att sen slappna av igen? Jag tror att jag vet att det inte är nissarna iaf för dem har jag kännt nu många gånger, det är mer buffar och sparkar jag får av dem.

• misa85
    2små2stora skrev 2010-05-24 19:38:00 följande:
    Ja det är sammandragningar
    Ok. Nu är ju ja rätt puckad på denna fronten då jag inte kan ett smatt, vad innebär det? Är det vanligt nu och kan man hindra dem? :)
  • misa85
    2små2stora skrev 2010-05-24 19:52:06 följande:
    Att magen bara blir hård lite då och då är ingen fara, det är normalt. När de börjar göra ont eller blir regelbundet så kan det var farligt. Det som kan lindra är ett varmt bad och vila.
    Ok tack. det håller ju inte på länge heller och är gör inte ont, mest obehagligt.
  • misa85
    Mamma till W skrev 2010-05-26 20:41:24 följande:
    Jag måste lära mig hur jag kan träna.. Har varit och tränat spinning ikväll och satan vad ont jag har i ryggen. Jag vet att det är mina fogar som skriker! Dessutom har jag en väldig molvärk i magens nedre del med, stramar och har sig.. Härlig kväll jag har framför mig! =)
    Ucha, trist när man får ont av träningen. Jag hade ett pumppass häromdagen och fick typ krypa ut därifrån :/ i mitt fall berodde det nog på att jag inte orkade hålla spänningen i magen hela tiden. Får sluta med pump och träna i gymmet ist =)
  • misa85
    Mamma till W skrev 2010-05-26 22:35:53 följande:
    jag brukar oxå köra pump... då hugger det i ryggen... så nästa gång ska jag försöka vinkla brädan så man ligger i uppförsbacke istället.. Kanske nerven inte hamnar i kläm!
    Det är en bra ide =)
    Jag är ju instruktör så sista passet jag körde i måndags hade jag bara stången. Det räckte iaf. Så nu får jag lägga pumpen på hyllan ett tag :)
  • misa85

Hur mår ni alla?
    Idag är nog värsta dagen på denna graviditet. Höll på att svimma i färgaffären, såg massa vita prickar och benen bara vek sig... läbbigt!

• misa85
    MariaOMarkus skrev 2010-05-30 09:02:48 följande:
    jag mår helt ok förutom foglossning from hell och jobbiga sammandragningar som gärna får försvinna tills det är dax att föda :) sen har jag fåt tbx mitt karpataltunnelsyndrom:S
    Ucha, foglossning är nåt jag fasar för, hoppas verkligen att jag slipper det. Och jag hoppas att du snart mår bättre. Finns det inget man kan göra mot foglossning? Min kompis provade tens...(heter det så?!) testat det?
Svar på tråden BF Oktober