• Thegran

vilken leksaksspis?

Börjar fundera på att köpa en spis åt dottern.
    Men vilket märke bör man köpa? finns ju en hel del olika.

Vad harni? är ni nöjda med kvalitén?
    Brios tycker jag känns som att den kan gå sönder rätt lätt, hur är de andra?

• Svar på tråden vilken leksaksspis?
  • Thegran
    lia76 skrev 2010-01-23 18:52:42 följande:
    I min tråd som jag startade för x antal månader sedan så fick jag svaret att IKEA's spis var den som var bäst.www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46738146.htmlMinikök till sitt/sina barn?
    Tack! Tack, har tittat på Ikeas kök, men det är rätt dyrt. Kanske ska vänta lite med ett och önska när hon fyller år eller så :) Än är hon ju fortfarande ganska liten.
  • lia76
    Thegran skrev 2010-01-23 19:01:51 följande:
    Tack! Tack, har tittat på Ikeas kök, men det är rätt dyrt. Kanske ska vänta lite med ett och önska när hon fyller år eller så :) Än är hon ju fortfarande ganska liten.
    Jo det kostar ju... Men köper man en BRIO spis så kanske den går sönder efter x antal månader och man får köpa ett nytt... Då har man kommit upp i samma summa som IKEA's spis
    I annat fall kanske du känner någon som är bra på att pyssla. Då kan man ta en gammal TV-bänk som har lådor och göra en spis av det =)

TIll en början kan man ta ett stor kartog och måla stora svarta cirklar på... Det duger gått till de små i början
    =)
  • Thegran
    lia76 skrev 2010-01-23 19:05:49 följande:
    Jo det kostar ju... Men köper man en BRIO spis så kanske den går sönder efter x antal månader och man får köpa ett nytt... Då har man kommit upp i samma summa som IKEA's spis I annat fall kanske du känner någon som är bra på att pyssla. Då kan man ta en gammal TV-bänk som har lådor och göra en spis av det =)TIll en början kan man ta ett stor kartog och måla stora svarta cirklar på... Det duger gått till de små i början
    Ja, vi funderade lite på om man kunde snickra ihop något själva :) Fast, ingen av oss är så händiga, så den skulle nog ramla ihop rätt snabbt, haha.

Ang brio spisen har du rätt, de känns allt ifrån hållbara! Får nog sattsa på en dyrare variant.
    Det enda negativa med Ikeas är de tråkiga färgerna!
  • jeaxx77

Vi köpte Micki-spisen med diskbänk till vår dotter.
    Redan från början sitter kranen löst o "vickar", knapparna lossnar så fort man vrider lite i dem och gångjärnen till ugn o skåpet håller inte fast luckorna ordentligt.
    Jag klagade till dem direkt o fick ny kran, knappar o gångjärn men det är ingen skillnad.
    Jag skulle köpa ikeas spis om jag skulle köpa en ny.

• Thegran
    jeaxx77 skrev 2010-01-23 19:11:48 följande:
    Vi köpte Micki-spisen med diskbänk till vår dotter.Redan från början sitter kranen löst o "vickar", knapparna lossnar så fort man vrider lite i dem och gångjärnen till ugn o skåpet håller inte fast luckorna ordentligt.Jag klagade till dem direkt o fick ny kran, knappar o gångjärn men det är ingen skillnad.Jag skulle köpa ikeas spis om jag skulle köpa en ny.
    ok, tack för svaret!

hittade en sådana beg. för 300, men det är alltså inget att satsa på. Det är mycket roligare färg än Ikeas, men man vill ju att det ska hålla!
    Äh. vi kör på Ikeas :) Men väntar nog lite med köket tror jag.

Vilken ålder har ni köpt sånt till era barn? eller, vid vilken ålder har de lekt mycket med det?
  • Salt Groda

Vi köpte IKEAspisen till vår son när han fyllde 1. Jag tycker den är jättefin och känns stadig och hållbar. Han leker en del med den, men leker mer med andras kök när man har varit på öppna förskolan eller hos kompisar. Men det har nog snarare att göra med att saker alltid är roligare på andra ställen än hemma!

• Lycklig 4barnsmor
    jag hade satsat på ikeas spis. Vi köpte mickis med diskbänk först men den gick sönder och används ute vid sandlådan. Även om den är dyr i inköp så kommer du kunna sälja den sedan och få igen en del av pengarna.
  • Lycklig 4barnsmor

Vi köpte mickispisen vid 1 års ålder (fast den gick j som sagt var sönder tidigt). Den blev favoritleksaken här tidigt. Våra stora på 4 1/2 leker fortfarande med den nya spisen (kanske för att 2-åringen står där ständigt) men vi har väldigt mycket tillbehör och har hängt upp trofast väggförvaring som de har köksleksaker och mat i och hängt upp ikeas kroken stång på väggen med krokar där diskborste, grytlappar och förkläden hänger.  När de börjat lägga ner intresset har vi köpt något nytt roligt tillbehör så har det blivit poppis igen. Finns ju så fina köksmaskiner på batteri.

• Pinky81

Vi har en IKEA spis som dottern fick när hon fyllde 2 nu i november.
    både hon och jag älskar att leka där och likheten med ett vanligt kök gör det ännu roligare...
    Hon micrar välling till sina dockor å sätter på å av spisen när hon lagar mat ;)

Tycker den e värd varje krona!!!

/Pinky81

• Jessa med 3

Vi har en Micki-spis inne (håller bra - är nu inne på tredje barnet) och ett IKEA minikök i lekstugan.

• Lycklig 4barnsmor

Glömde skicka med länken på vad vi köpte när vår mickispis gick sönder.

www.tralek.com/index_sv.html

klicka på dockleksaker.

Den var jättedyr men har hållt i 2 år nu och till med att klättra på. Vi önskade oss pengar till den från alla vid jul. Det var det enda de fick då men så var de bara 2 1/2 och 3 månader så de hade inga krav på paket heller.

Jag tror ni tjänar på att köpa en rejäl. Ni får pengar när ni säljer den och vill ni spara den så har ni en leksak som håller till era barnbarn.

Tror att ikeas är precis lika bra som våran och helt klart biligare än vår och den fanns inte när vi letade efter en rejäl istället för vår micki som gick sönder på mindre än ett halvår fast mickin har inte gått sönder mer trots att den står i sandlådan hela somrarna det är ju rätt imponerande.

Svar på tråden vilken leksaksspis?