• Hopefully01

Är det farligt för bebis i magen om man äter mycket sött under graviditeten?

Äter ganksa så mycket sött, iaf godis varje dag.
    Är det något farligt för bebis i magen om man äter mycket sött eller väljer den ut det som den behöver från moderkakan?

Ngn mer som äter mycket sött?

Tänkte om man kan få missfall om man äter mycket godis?

ÄLSKAR MINA BARN
  • Svar på tråden Är det farligt för bebis i magen om man äter mycket sött under graviditeten?
  • cherrypie

jag åt nästan bara sött:D hahaha

• anyXX

Nja det finns ju en risk för graviditetsdiabetes, men det kan man iofs få ändå. jag har ätit mycket onyttigt under mina graviditeter och förra gången fick jag en tjej på 3500 g så hon var inte större för det :)

• jayne doe

Nej man får inte missfall för att man äter för mkt socker, det är lugnt.

♥34♥
  • Cailyn

Jag har nog ätit lite för mycket sött under båda mina grav, har en kille på 2 år och är gravid i v 28... Det funkade bra med första barnet, ingen grav.diabetes och han är hur pigg och glad som helst, inte i närheten av överviktig... om man nu tror att det kan hänga ihop (jag vet inte...). Allt verkar också gå bra denna gången. Jag tror inte att det är farligt att äta lite för mycket sött, men det är klart, det är nog bättre att låta bli förståss...

• jayne doe

Alltså mat passerar inte över till barnet. Mamman och barnet har olika system och det från mammans blod som går över i barnet filtreras genom moderkakan. Allt kan inte gå igeom moderkakan och kommer därmed inte över till barnet.

♥34♥
  • Krake

Min BM rekommenderade mig att vara försiktig med sött eftersom de flesta barn i min familj varit relativt stora. 

Vill du skära ner på det söta är ett hett tips att skippa söta drycker, dvs kaffe och te med socker samt läsk och juice. Jag tycker det går bra att avstå från detta men vill kunna äta en kaka eller godisbit några ggr/vecka.
  • Lize

Jag vräkte i mig förra graviditeten, och sonen mådde inte sämre för det!
    Ät på du bara

Svar på tråden Är det farligt för bebis i magen om man äter mycket sött under graviditeten?