• Upptagen

kläder i värme och barnvagn?

Vad tusan ska man ha på sin 7 veckors bebis nu när det är såhär varmt? Och vad ska man ha i vagnen? Jag känner mig helt vilsen!

• Svar på tråden kläder i värme och barnvagn?
  • MacKay

Jag har byxor och en långärmad tröja + bomullsfilt att ta av/på beroende på vädret... och en liten mössa.. Just nu är det ju varmare ute än inne.... Se till det inte drar bara...

Sedan har jag alltid med mig en tjockare filt också... i fall att...

• Nocka

Håller med föregående talare! Man vill gärna sätta på dem alldeles för mycket.... Det är bättre att ta med sig extra kläder som man kan dra på om man märker att det blir kallt.

• Mickis74

Vi har på våran son en body, ett par byxor, strumpor o en tunn liten mössa.

• uniMog

Nu är ju iof min dotter större men när det är så här varmt ute som just nu så ligger hon i bara bodyn. Och i "vanliga" fall har hon body + byxor och eventuellt strumpor, ingen filt.

• FiaLisa75

Håller med Pejgan.
    Eric har body (kort-eller långärmad, beroende på hur varmt det är), byxor (ibland) och är oftast utan strumpor (inne iallafall). Vi använder ingen filt i vagnen.
    Det är så lätt hänt att man tar på dom små liven för mycket kläder när man är ovan och när det är så här varmt.

• Bf 14 jan

Det är väldigt många som fortfarande har överdragen kvar på sina vagnar har jag sett.......lite varmt kanske, fast vem vet det kanske ligger en naken bebis under....

• Kix

Dum fråga kanske, men ska man _alltid_ ha mössa på en spädis utomhus? Även om de är i skuggan och ligger i vagnen?

• Upptagen

kix: undrar det samma, det blir jättevarmt med mössa på i vagnen...

• Andrundrun

Jag lägger Oliwer på åkpåsen (mjukt o gott) i kortärmad body, shorts, utan sockar, en liten keps. Om det är varmt vill säga som det har vart nu i flera dagar. Han får värmeutslag om jag har på honom mer kläder så det är inte så mkt att tjafsa om då.

Kix o Tussilago- tror att det kan vara farligt att inte ha mössa på dem när det är så här varmt. Även om man har dem i skuggan. Mössa behöver man ju inte direkt ha på utan en liten tunn keps,solhatt eller liknande. Jag skulle aldrig sätta på min son en mössa nu när det är så varmt om den inte är tunn då.

• Mirris

Jag har tagit en av mina "sovkuddar" o bäddat med ett lakan, det är mjukt o skönt (vi brukar skumpa runt i skogen)! Där brukar sonen ligga iförd en t-shirt o "kallingar". Har med en filt oxå utifall att.... mössa har han bara om han är uppe ute! Och det viktigaste av allt är ju myggnätet. (tycker jag).. iallfall i skogen, eller som nu när han sover ute på balkongen.
    Ha en skön varm dag!

• uniMog

mössa/hatt har jag inte på om hon ligger I vagnen med sufletten uppe, sitter hon upp eller jag plockar upp henne så tar jag på solhatt/keps

• Villebusen

Vi har långärmat/långbenat här. Typ en body och ett par byxor. Sedan har hon en tunn mössa. Lillan är så rörlig och de ska ju eg inte ha sol på sig. hon är 10 mån

• Kix

Kollade med min BVC-tant om mössa/solhatts-tvång - hon sa att så länge de är i vagnen i skuggan var det inte nödvändigt med nåt på huvudet.

Svar på tråden kläder i värme och barnvagn?