• 2barnsmorsa

Amningsbh?

Hej kära läsare
    Jag har en fundering?
    Jag letar efter en bra Amningsbh.
    Ska man ha eller inte ha bygel?
    Ska den var formpressad eller inte?
    Ngn som vet vart man köper en bra BH?

Jag vet inte vart jag skall börja kolla
    HM?
    BH affär?
    Lindex?
    Kapphal?
    Twillfit?
    ja jag vet som sagt var inte. ngn som kan hjälpa mig*?

ha en underbar sönda i kylan

Linda
    PS jag bor i sthlm

• Svar på tråden Amningsbh?
  • Firehead

Det enda rådet jag har är att köpa utan bygel, det blir mycket kallare nu på vintern med bygel. I alla fall tycker jag det :)

• msfine

Har en fråga jag med, när ska man köpa amningsbh. Ska jag vänta till jag har fått barn eller ska jag fixa det innan?

• Firehead

Ett tips är att fixa det innan, det är bra att ta med till bb.

• emmwr

Fixa innan! Jag köpte en amnings-BH bara några månader in i graviditeten eftersom min bröst hade växt och jag ändå var tvungen att köpa en ny.
    Varför inte köpa en med och en utan bygel så kan du använda den som tycker är skönast mest. Jag tror att alla affärer du nämnde funkar.

• Kärnan

man kan köpa en innan och en efter... brösten tenderar att bli ENORMA när mjölken precis kommer igång. Köp absolut utan bygel eftersom det är jätteviktigt att det inte klämmer åt (kan orsaka mjölkstockning). Apoteket har typ nät-bh:s, ser ut som toppar, som är jättebra att ha i början, kostar typ 70 spänn. 

• Gurkan

Jag fick låna två amningsbh:ar av min svägerska. Är i vecka 26 och använder dem dagligen just för att de är så mjuka och sköna och inte skaver någonstans!
    Min mage ligger rätt högt upp och bh:ar med bygel sitter inte bekvämt alls längre.
    Märket är Carriwell, ganska dyra menjag ska beställa fler för de är värda varenda krona!

• 2barnsmorsa

Tack snälla för alla svaren.
    Kom på en fråga till. Skall man köpa en större kupa än vad man brukar ha,
    Jag brukar ha B kupa men nu under grav så är jag uppe i c. skall jag köpa d då? för ni säger ju att brösten blir stora nrä man börjar amma?

jag skall ha barn i april så det är ett tag kvar....

• MiniNässlan

Jag är bara i v 8 men har köpt en Swegmark från Lindex som var på rea(179). Det är världens skönaste, utan bygel. Jag behövde ändå en ny då mina bröst blivit enorma och såg inte att det var en ammningsbh förens jag stod i provrummet. Den var så sjukt skön så jag tänkte, äh jag ska ändå ha en sen.

• zizzie87

Jag gick på Twinfit och de var jätte hjälpsamma i buktiken så jag fick rätt storlek och modell. Till bra pris dessutom. 199:- styck. De rådde mig att köpa en aning för stor bh eftersom brösten kommer att växa ännu mer när de mjölkfylls. Så med en hand i kupan så ska de sitta bra.

Jag tror att det lönar sig att gå till en ritkigt underklädersbutik så man får proffshjälp. Dom har nog hjälpt mer än en virrpanna :)

• drakvinge

Köp en bh om du är osäker på storleken och köp sen fler när bebisen har kommit.

Jag hade B-kupa innan första graviditeten och brösten växte till C och när mjölken kom var de nog egentligen D, men hade amningsbh-ar i C.
    Utan bygel för det får inte klämma nånstans.
Svar på tråden Amningsbh?