Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

Barn i mars 2008 - 9

Hej alla. Tack för länken Agamemnon!

Ja sitter o surar över att Jocke är fast i snöstorm, 20 mil norr om Bodö och antagligen inte kommer hem förrän lördag (han åkte i söndags kl 11) om jag har tur blir det sent fredag..  Jävla skitväder!! Dessutom jobbar jag helgen, men inte så långa dar.

Jag fick provsvar igår och det var inget fel på min sköldkörtel så jag får väl bara skylla på åldern att jag är så trött o "sleten".

Oskar har börjat gilla pottan mer o mer, kissade två ggr på den ikväll, men han går naken då, ska testa med kallingar nån dag när jag är ledig. Denna veckan är körig, jobbar 54 h.

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Bettanspettan
    Mollan70 skrev 2010-01-30 22:13:11 följande:
    Agamemnon- Jag var inne och såg kramen.Tusen tack... Det värmer....Ni som vill kan gå in på min blogg och läsa vad som hänt.www.metrobloggen.se/Mollan70
    Fy vad hemskt. *Kramar om*
  • Bettanspettan
    Agamemnon skrev 2010-02-01 13:02:23 följande:
    De tror inte att han gör det - alls.
    Nääää Styrkekramar
  • Bettanspettan

Vad skönt att han är piggare Agamemnon!

Grattis till en liten tjeja Movie...   Blir ju oxå bebissugen igen nu när jag hör det

Jocke kom hem redan igår men ska åka igen i morron på dan, han ska till Tromsö, långt ovanför Sveriges riksgräns, nästan så långt upp man kan komma i Norge..

Ikväll ska handels ha årsmöte för oss på Coop på bowlinghallen i Skara, jag är inte med i facket men vi va ändå ditbjudna efter årsmötet, o vem tackar nej till gratis mat o bowling?

• Bettanspettan

Oskar haltar Har ingen aning om vad han gjort, har undersökt foten supernoga, tänkte om han hade nåt sår som kunde tyda på en sticka (vad nu den skulle komma från) eller glasbit eller nåt, men kan inte se nånting. nHan jämrar sig ingenting och är lika glad som alltid men går som en gammal gubbe med Gikt...   Min gissning är att han vrickat till foten lite, den är inte svullen eller nåt men normalt så studsar han fram och liksom hoppar jämfota genom rummen så det vore ju inte konstigt om han trampat snett.. Tycker så synd om honom bara Om det inte ger sig på nån dag eller två får jag se vad jag ska göra åt det.

Han har inte blöja alls nu när vi är hemma, bara på natten och middagsluren men idag så vägrade han blöja nu när han skulle sova, får se om det blir stortvätt senare för han ligger i min säng

• Bettanspettan

Just det ja, hans nya favoritsak är dammsugaren, som han tidigare va dödsförskräckt för. Han dammsög hela köket igår Verkligen spanade efter smulor o sånt på golvet och sen var han där med röret och sög upp det. I morse hälde han med flit ut lite Cheerios på golvet så han hade nåt att dammsuga upp

• Bettanspettan
    Agamemnon skrev 2010-02-08 12:13:20 följande:
    Men vad konstigt! Det är inte bara något han har fått för sig (att han har sett någon halta t.ex.)? Olivia sympatihostar med morfar eller när han hade spottpåse så fejkspottade hon också i alla påsar hon kom över. Fast om det inte släpper måste det naturligtvis kollas upp, det kanske är som du säger, att han har vrickat till den lite... Hoppas ni slipper stortvätt! Här la vi operation Trosa på is. Det hände inga olyckor men hon har inte riktigt fattat galoppen och går och håller sig och det är ju inte heller bra. Det blir ett projekt för våren eller sommaren.
    Ja det sa Jocke oxå när jag berättade det, att han kanske bara gör sig till, men jag tror inte det.. 

Det svåra som jag känner nu med pottan är att han säger inte till utan bara går o sätter sig där o kissar, jättebra iofs men svårt att tillämpa på dagis. Dessutom kan han inte dra ner kalsongerna själv, han drar bara i fram och så fastnar dom på rumpan. Så det blir nog bara hemma han är blöjfri ett tag till..
  • Bettanspettan

Oskar sov 1½ timme utan blöja och UTAN att kissa på sig =) Sen åt han mat i lugn o ro innan han kissade på toaletten *STOLT*

• Bettanspettan

Hej Bobben Kul att se dig

Nu dammsugar han igen

Schumi, min mamma har kört Xtravaganza nu, från 17/9 till slutet av december gick hon ner 25 kg   
    Det kommer säkert gå jättebra för dig!!

• Bettanspettan

Jag lämnade Oskar utan blöja på dagis igår och sa att dom fick göra som dom ville, dom behövde inte hålla på för mycket om dom märkte att han inte ville där, men han hade bara haft blöja under vilan och sen vart utan igen. Det var svärfar som hämtade på dagis igår så jag vet inte hur det hade gått sen men han hade iaf samma byxor på sig som när jag lämnade så han hade ju inte kissat på sig iaf Dom har både potta och en vanlig toalett och sen en sån där miniatyrtoalett på dagis som man kan se på bensinmackar ibland, vet inte var han kommer att vilja gå men vi kör på utan blöja nu ett tag iaf så får vi se..

Oskar fick spruta nr 2 igår och har haft väldigt ont i armen inatt men ingen feber och idag är han som vanligt..

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9