Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

LitenBlomma skrev 2010-02-14 21:39:10 följande:
    Sjuk, det är värre än så  Jag funderar på om jag ska fråga han vilken storlek han ska ha på kistan för nu är han riktigt dålig, kanske t.o.m har lite feber Och om han försöker så kommer det nog en liten host oxå
    Å andra sidan, om han blir "sjuk" nu så kanske han återhämtar sig till helgen... Ge honom ett anteckningsblock och en penna - det är viktigt att han skriver upp varje nära döden-upplevelse, det kanske kan bli en bok sen. Eller en film.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-14 21:43:25 följande:
    Smart, då kanske vi blir rika
    Precis, tänk på alla Molo-klänningar! Han vill väl se barnen välklädda?!
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-14 21:45:02 följande:
    På onsdag får vi minsann finbesök från Hufvudstaden. Då ska det vara städat här! Och vad sjutton ska man ha på sig. Vill ju inte se om som en lantis bara för att vi har en lada i trädgården.
    Något utan spyor blir nog bra.
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-14 21:46:09 följande:
    Om han får bestämma så får barnen hellre vara nakna än att jag köper Molo till dem
    Det kan jag iofs förstå...
    LitenBlomma skrev 2010-02-14 21:47:10 följande:
    ...kan bli svårt  
    Hm, ja, då vet jag inte. Du får köpa en stor brosch.
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-15 21:16:27 följande:
    Jag går emot strömmen här inne Jag gillar varken Molo eller Pop
    Då är det nog snarare de två som köper Molo här inne som går emot strömmen.
    Olivia mår bättre, tror penicillinet har kickat in. Hon är faktiskt vaken OCH aktiv just nu {#lang_emotions_surprised} (försöker ta isär sin fåtölj med sin nya verktygslåda)! Vi hoppas på en första feberfri dag i morgon och jag tror att om det fortsätter som nu blir det nog t.o.m. en promenad (första på nästan en vecka). Vi hoppas dock inte för mycket för det är först nu, de sista tre, fyra timmarna som febern är låg och hon är pigg. Vi får se.
    Själv har jag fått Skruttans hosta och känner mig risig i magen. Går och väntar på att hon ska bli trött så jag kan gå och lägga mig.
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-15 21:34:17 följande:
    Vad skönt att hon är bättre Men hur orkar hon vara vaken nu? Det orkar ju knappt jag Jag är så illa tvungen för sitter och pluggar, annars hade jag nog gått och lagt mig när barnen somnade kl 19
    Ja, jag fick "tvångssöva" henne kl. 22 för då ville jag sova. Hon har sovit så mycket de senaste dagarna att hon tydligen hade byggt upp lite energi. Idag vaknade hon med feber igen, suck, vi hade ju hoppats på en feberfri dag...
  • Agamemnon
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-16 09:26:25 följande:
    Halloj i tråden! Har varit frånvarande ett bra tag nu (av olika anledningar, bl.a. så kraschade vår dator men nu har vi äntligen skaffat en ny) men jag tänkte bara berätta att jag äntligen har fått jobb!!! På måndag börjar jag att jobba igen för första gången på nästan två år. Jag längtar galet mycket efter det! William växer och frodas som jag gissar att även era "små" gör! Snart blir de ju två år! Var tog tiden vägen?!
    Men hej!! Vad härligt med jobbet!! Förstår att du längtar! Grattis!!
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-16 09:59:17 följande:
    www.alltombarn.se/ Är man mediakåt så är man
    Jättefina magbilder!
    lfalo: Du är inte den enda när det gäller träning. Här blir det inte mer än sit ups och armhävningar... Fast det var en vecka sen måste jag erkänna. Har gjort nada sen Olivia blev sjuk.
    Bobbenn: {#lang_emotions_kiss}
    Jisses Maria, vilken hårdträning du kör! Jag blir trött av att bara läsa.
    LoVm: Säger också, du är superduktig! Det kommer säkert en tid när du kan ge din sambo samma stöd!
    Vi har sett mer och mer av vår riktiga Olivia idag, mycket mer energi och mindre hosta. Ingen feber sen i morse. Vi har en liten förhoppning om att hon kan gå till dagis på torsdag men det vill jag inte säga för högt ännu.
    Synd bara att hon har smittat mig, det kunde hon ha låtit bli...
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-02-16 21:17:08 följande:
    Magen i v 31 (30+5)
    Äntligen en magbild!! Jättefin!
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-16 21:16:08 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-168/m50800502.html Vad tycker ni om det här? Är det bara jag som tycker det verkar konstigt?
    Jag tycker också det låter väldigt märkligt och inget som jag stödjer iaf. Klart hon kommer att vilja spela någon gång (eftersom ffa jag är datornörd kommer hon antagligen att vilja "härma") men det ända vi gör nu är titta på bloggar eller YouTube. Och det räcker gott och väl i några år till.
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9