• tinee

    pinsamma meningar era barn sagt?

    Vet att de funnits nån liknande lek innan


    men tänkte de var så skoj att läsa
    Har ditt barn skämt ut dig eller sagt nått opassande typ ute bland folk i så fall vad berätta?
    kan ju börja jag
    va en gång nöden hade sin lag och jag var tvungen att springa in på en resturang och göra nr två, i alla fall william min son fick ju följa med in och tänkte gött de kanske tror de är han som tar sån tid liksom men icke sen när vi går ut så säger han högt
    - mamma bajsa där inne de luktar
    mitt i resturangen tror du jag skämdes ögonen ur mig=)=)
  • Svar på tråden pinsamma meningar era barn sagt?
  • singel pappa83

    min son sa när han kom hem från sin mamma för ett år se att: ja hitta min mammas snopp,å ja bara öhh oki.ja hon har den i en låda vid sängen ;)

  • Tara84

    Kommer på två pinsamma situationer med min dotter.
    När hon var ungefär 1 1/2 och precis hade börjat prata lite sa hon fitta istället för titta.
    Inte så roligt när vi satt på bussen och hon peka på allt möjligt, inkluderat människor och sa högt och tydligt "FITTA".

    Nu somras när hon var 3 1/2 var vi på campingen för att bada i sjön. En afrikansk kille som jobba där tog bort ogräs. Min dotter säger "Vad gör du?" Han: "Jag städar bort ogräs" Min dotter tittar fundersamt på honom och säger " Jaha.... du är svart!" Killen skrattar som tur är och svarar "haha ja det är jag".
    En lite äldre dam går förbi just när detta hände och skrattar åt det, då vänder min dotter sig och ser lite strängt på henne " inte du! du är VIT!"

  • AnotherSunnyDay

    min bonusson på 4 är inte särskilt diskret, han har bla skrikit högt och tydligt på tunnelbanan "det kliar i rumpan!" och "titta vad tjock hon är!" om en tant mittemot, det sistnämnda var lite genant men man får försöka släta över så gott det går, han var mer förundrad är otrevlig.

    min bästa kompis generade sin stackars mor kolossalt när han var liten och satt i vagn. han såg en svart kille varpå han glatt utbrister "Apa!" och pekar.

    en annan kompis sa också nåt högst opassande när hon var liten, hon såg en tant med en stor pälskappa och säger andäktigt "titta mamma, ett luder!"
    hon hade menat att damen hade en mycket fin luden jacka men det kom ut lite fel :)

  • Muppmamma

    När min son var ca 2,5 såg han två muslimska  kvinnor som handlade och då säger han: "Titta mamma! Påskärringarna handlar oxå på Ica"

  • UpsyDaisy

    I kyrkan:

    Dottern pekar på den korsfäste Jesus (som ser lite kuslig ut) och frågar

    - Vem är det?

    Jag svarar

    - Det där är Jesus

    Hon svarar högt och tydligt mitt i församlingen

    - JAG TYCKER INTE OM JESUS

  • MammaJ01

    Sonen då 2½ frågade våran bekanta. " Har du sex? Jag vill ha sex!"
    Våran bekant visste inte vad han skulle ta sig till. Tillslut sa hans fruga " Han menar kex"

    Nu 3 år.
    Vi har förklarat och han vet mycket väl varför men det är lika kul ändå att fråga
    " Varför är han/hon brun?" högt och tydligt.

    Han har även lite svårt för han och hon. Våran granne är en kvinna men man kan kanske säga att hon ser inte ut som det. Så en gång när vi gick ut samtidigt ropade min son högt och tydligt " Vad sak han göra" Pinsamt och man fick sig en ond liten blick{#lang_emotions_wink}

  • Smilla0608

    Ja, barn är allt för härliga!!
    Delar med mig av min dotters roliga, men pinsama komentarer

    Hon sa "Fitta" till flicka när hon var liten.
    Vi var i ett köpcentrum och skulle fika. Jag och sonen gick o köpte korv med bröd, pappa och dottern som då var 1 och ett halvt satt o väntade. Dottern sprang fram till familjen framför och pekade på en flicka som satt o åt sin korv. Min dotter ville ha den, men pappa sa nej.
    "Det är fittans kovv, pappa" skrek hon.
    Pinsamt......

    Nu är hon 3, och häromdagen hade vi gäster hemma, En av dom gick på dass, och hon går efter. Knackar på dörren och frågar:"
    Ska du kissa, eller kommer det kanske lite kiss...??
    " Glöm inte tvätta händerna..."

  • Silje

    Kanske inte så pinsamt men gulligt
    Var i kyrkan i söndags med dottern på 3½ år (hennes första kyrkobesök, efter dopet)
    Vi har precis sjungit en psalm och när psalmen tystnat säger dottern högt och tydligt "Mamma du får inte sjunga" alla i kyrkan skrattade....

  • Terabyte
    Smilla0608 skrev 2010-01-26 08:28:42 följande:

    Ja, barn är allt för härliga!!

    Delar med mig av min dotters roliga, men pinsama komentarer

    Hon sa "Fitta" till flicka när hon var liten.

    Vi var i ett köpcentrum och skulle fika. Jag och sonen gick o köpte korv med bröd, pappa och dottern som då var 1 och ett halvt satt o väntade. Dottern sprang fram till familjen framför och pekade på en flicka som satt o åt sin korv. Min dotter ville ha den, men pappa sa nej.

    "Det är fittans kovv, pappa" skrek hon.

    Pinsamt......

    Nu är hon 3, och häromdagen hade vi gäster hemma, En av dom gick på dass, och hon går efter. Knackar på dörren och frågar:"

    Ska du kissa, eller kommer det kanske lite kiss...??

    " Glöm inte tvätta händerna..."


    Köppte korv med bröd, jag e finne i Finland säger vi korv med bröd till hotdog
  • BMHSG
    AnotherSunnyDay skrev 2010-01-24 22:13:00 följande:

    min bonusson på 4 är inte särskilt diskret, han har bla skrikit högt och tydligt på tunnelbanan "det kliar i rumpan!" och "titta vad tjock hon är!" om en tant mittemot, det sistnämnda var lite genant men man får försöka släta över så gott det går, han var mer förundrad är otrevlig.

    min bästa kompis generade sin stackars mor kolossalt när han var liten och satt i vagn. han såg en svart kille varpå han glatt utbrister "Apa!" och pekar.

    en annan kompis sa också nåt högst opassande när hon var liten, hon såg en tant med en stor pälskappa och säger andäktigt "titta mamma, ett luder!"
    hon hade menat att damen hade en mycket fin luden jacka men det kom ut lite fel :)


    Har en kusin som gjorde samma sak som liten, hon såg en svart person på bussen och så som barn tyvärr ofta gör så pekade hon med hela armen och sa "titta mamma, en apa!"
  • nirakanna2

    Sonens kusin blev tokglad och pekade och vi trodde att hon gillade att det kom en fyrhjuling, men så skrek hon:" Titta, en grottmänniska!" Farbrorn som körde hade Einsteinfrisyr och bar överkropp.

  • isotop

    Är ensamstående med ett barn vars pappa inte har någon kontakt med henne. Ute i lekparken brukade hon härma andra barn i 1-2-årsåldern. Så himla pinsamt när hon ropade ?pappa!? och sprang mot andra barms pappor, bara för stt andra barn var med sina pappor och ropade på dem.

  • student2018

    Gud dottern på förskolan :

    Fröken a utter och pratar ju och visar en bil på en fladdermus.

    Då säger hon:

    Pappa har sagt att det inte heter mus det heter snipa.

  • Terabyte

    Barn säger som de har det min pappas systers barns barn sade när han var till frisören min mamma är frisör han sade varför har tanten (min mamma) en tand som är längre utåt en andra

  • Ljbs

    dottern plirade mot mig o sa högt o tydligt ? det står ett svart spöke bakom oss? , det var lite jobbigt.

    Igensatt sonen något som fick mig att hoppa till och undra vad tusan sa du dock ej särskilt pinsamt då vi var som enda där.

    Vi matade änder o pojken irriterade sig på dom åpna fiskmåsarna. ?Din dumma fitt mås !!!? Vrålar han:):)

    Att jag inte dog,? vad sa du sa du??? ?

    Mannen fick översätta ?din dumma fiskmås?

  • Krokodilmajonnäs

    Haha ja en gång sa min grabb till min morsa att han ville prova att stoppa mjöl i näsan, när han råkat se när jag drog en lina koks. Morsan fattade inget dock hehe

Svar på tråden pinsamma meningar era barn sagt?