• leias

vilken stl har era barn 1-1,5 år?

Ska beställa kläder till sommaren och så osäker, räcker stl 80?
    Har de 80 länge eller ska man satsa på 86 men mycket i 86 verkar vara 86/92

Vilken storlek hade era barn mellan 1-1,5år.
    Hon blir 1 år i maj.

Var era barn små eller stora för sin ålder.
    Min tjej är 8 månader och har stl 74 och väger 8 kg idag

• Svar på tråden vilken stl har era barn 1-1,5 år?
  • Moyo

Jag har en flicka som enligt bvc:s kurva ligger nära "normalen", både när det gäller vikt och längd. Hon låg på strl 68-74 när hon var 8 månader (8,3 kg/67 cm).

Vi började med strl 80 när hon fyllde 1 år i oktober och de håller bra fortfarande (förutom de som var riktigt små i storleken). Jag hade nog satsat på strl 80, i alla fall på underplaggen.
    Vi fick också gå ner en storlek på byxor när hon lärde sig krypa/gå och man slutade bära på henne för jämnan, hon har fortfarande strl 74 på byxor utan mudd nertill.

Jag hoppas att jag inte gjorde dig mer förvirrad.

• brünnhilde

Min son är snart ett och ett halvt. och vi har just börjat införskaffa str 98....

• cicci85

Min son hade 86, han ligger en kurva över medel.

• pyretochbönan0809

Min flicka som är 1,5 har 86 i det mesta nu men kan ha 80 i vissa tröjor fortf. Hon ligger på medelkurvan i längd och PRECIS under medel i vikt. Hon har långa ben så hon har alltid gått upp en storlek i byxor före tröjor pga längden. 

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade Karna 15/8 -09
  • MiniFröberg

Min son hade 80-86 när han var 1-1,5 år.
    Min dotter fyller 1 år i April och har strl. 74 nu. Till henne köper jag bara sommerkläder i strl. 80. Tror inte hon kommer växa ur det. Hon ligger mitt på medelkurvan på både längd och vikt.

• brünnhilde

Jag trodde bara man följde sin egen kurva?

• alla barn

86-92,men då är hon snart 1,5 år och en riktig knubbis.

• pojkens

min kille har 92, men han är rätt stor för sin ålder. Men det kan ju ändå vara värt att inte köpa för små, hellre lite stora än små om man ska chansa tycker jag.

• Lewi80

Min dotter är 15 mån och 80 räcker gott och väl. Dubbelstorlekarna är ju oftast lite större, jag skulle satsat på 80 i ditt fall, men allt är ju så individuellt....

Svar på tråden vilken stl har era barn 1-1,5 år?