Inlägg från: Kärleksknop |Visa alla inlägg
  • Kärleksknop

    ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret

    Jag har blivit hotad med obekvämt smisk om jag inte bloggar, så jag lyckades fatta ordern den här gången och faktiskt producera ett inlägg.

    Jag har lite skrivkramp faktiskt, vet inte varför... Har många tankar som jag inte riktigt får ur mig...


    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    calliphora skrev 2010-01-24 20:19:15 följande:
    Vad ni gör, få inte i ögat, det svider som f-n!
    WORD!
    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    kaji skrev 2010-01-25 19:00:33 följande:
    jadu, exakt placering eller motiv har jag nog i vilket fall väldigt liten möjlighet att påverka. det jag kan ha är nog en generellt positiv, negativ eller väldigt negativ attityd till märkning med tatuering öht som maken kanske tar lite hänsyn till
    Men baserat på det du har berättat om din man tror jag att han är intresserad av information av den typen, även om det är hans beslut.
    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop

    För övrigt är jag avundsjuk så hela jag skiftar i grönt på att era karlar velat pierca er. *sätter sig och osar på en fotpall så hon inte förstör soffklädseln*


    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    kaji skrev 2010-01-25 19:25:58 följande:
    tror han föredrar att själv söka info och utifrån den fatta beslut, info från mig i det här fallet tror jag bara han betraktar som en försök från min sida att förhandla om något som enligt honom verkligen inte är förhandlingsbart.jag informerade som bara den om vilka komplikationer det kunde bli med piercade bröstvårtor som jag verkligen INTE ville ha. likförbaskat skulle de piercas...(behöver jag säga att de pierv´cingarna krånglar som f-n)
    Ah, jag tänkte mest att nämna det. En hel informationskampanj skulle jag nog också ta som enn försök att påverka

    Intressant Just såna saker är de som gör att jag helt enkelt inte är tålmodig nog för maktförskjutning annat än sexuellt... (Det med de krånglande piercingarna alltså)
    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    dreamtösen skrev 2010-01-26 02:03:20 följande:
    Hejsan!Den här sidan är alldeles ny för min del, så jag lär visst göra några misstag innan jag vet hur allting fungerar... Får man stiga in i diskussionsrummet såhär bara?Jag har nämligen sökt och sökt och googlat på alla möjliga tänkbara teman kring det ni diskuterar här och slutligen hittade jag hit. Har läst en del av den diskussion som förts här och finner diskussionen mkt intressant.Själv är mina tankegångar väldigt nya och gröna inom detta område, så jag känner mig även väldigt osäker och trevar mig fram. Mitt under mina studieår påverkades jag starkt av feministiska tankegångar och jag har alltid varit framåt, haft starka åsikter, velat bestämma kring det mesta etc. Och nu plötsligt...får jag dessa tankar om att jag vill vara min kille undergiven (eller hur man förklarar det på ett bra sätt), att lyda honom och ge honom rätten att säga det sista ordet. Jag förstår inte riktigt mig själv ens eller vad som händer. Kanske det är en motvikt till det där självständiga och 'starka' jaget som jag alltid strävat efter...??! Skulle gärna höra era berättelser hur ni kom in på dessa tankar och hur ni började leva ut dessa. Var det på ert eller partnerns initiativ?Piercing och tatuering ja, fortsätt diskutera bara. Hänger snart på
    Självklart för man kliva in i tråden, och det finns inga krav på att man ska vara si eller så avancerad. Tvärtom har den här tråden fått ett behov av nytrevare, jag tror det finns flera som tyst följer den men som känner sig för oerfarna för att posta i den.
    Och det är helt OK det med
    Men vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    dreamtösen skrev 2010-01-26 02:03:20 följande:
    Skulle gärna höra era berättelser hur ni kom in på dessa tankar och hur ni började leva ut dessa. Var det på ert eller partnerns initiativ?Piercing och tatuering ja, fortsätt diskutera bara. Hänger snart på
    Jag har på ett vis alltid känt till min undergivenhet, men det har tagit ganska lång tid för mig att erkänna den.

    Jag hade en stark önskan om att bli bunden och instängd redan som mycket liten, de första minnena jag har är från att jag var i fyraårsåldern. Jag hade också som sjuåring en otroligt stark dröm där jag blev dominerad (även om jag var för ung för att det skulle vara kopplat till något sexuellt) och jag minns känslan jag hade när jag vaknade fortfarande. Det var som en djup förälskelse utan att ha en person att rikta den mot.
    Jag har alltid haft dominans i mina sexuella fantasier, även de första. Men jag har på något vis också förstått att det inte är normen, så jag har hållt det inom mig även om jag inte egentligen har tänkt på min läggning med skam som andra har berättat i tråden att de gjort.
    När jag var så pass mogen att jag spottat upp mig tillräckligt för att våga ställa sexuella krav hade jag utvecklat en smak för helt fel typ av män. I ärlighetens namn har jag inte haft någon relation med en man jag haft så mycket tillit till att jag vågade låta dem dominera mig, och att låta dem binda mig fanns inte på kartan.

    Kanske är det just det som har besparat mig skammen, att jag har varit i våldsamma förhållanden och jag behöver inte känna att mina begär hånar de som utsätts för våld av sina partners, för jag vet att skillnaden är så stor att det inte ens går att tala om i samma vecka.

    Min undergivna sida trängde sig på och tvingade sig fram när jag funnit min man, som är den första som jag kunnat lämna ut mig till så totalt att utlevnad är möjligt. Men då hade jag nästan glömt bort den. För mig var det så normalt att fantisera om tvång och dominans men inte nämna det att det gick automatiskt. Jag har inte ens reflekterat över vad som gjort mig riktigt kåt. Men när den väl trängde sig fram var det via en sexdröm som inte ville ge med sig. Jag fick inte sova normalt på en vecka.
    Man vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    kaji skrev 2010-01-26 16:34:27 följande:
    rent juridiskt förhåller det sig väl så att man kan ge sitt samtycke till ringa misshandel men inte till grövre misshandel el mord. sedan är det ju rent praktiskt så att allt är tillåtet så länge alla inblandade är överens om att det är tillåtet och ingen annan vet något om det. skulle maken vilja skada mig skulle jag välja att avsluta vår relation utan minsta tvekan och då skulle han naturligtvis inte på något sätt ha rätt att utsätta mig för vad det nu var frågan om, varken juridiskt eller filosofiskt. i övrigt vad gäller smärtsammt saker som jag inte vill eller annat som jag inte vill kan jag be att få slippa, kanske slipper jag, kanske fullföljer maken. om jag efteråt anser att maken fattat ett felaktig beslut kan jag välja att be att vi pratar om det och försöker reda ut det, att avsluta vår relation eller att polisanmäla, men det som hänt har ändå hänt oavsett om det var "rätt" eller inte...
    Nu har Hekla såklart tolkningsföreträde till sina egna inlägg, men jag tror hon sätter fingret på en såndär krånglig sak - som jag dessutom tycker är väldigt intressant.

    Som jag förstår det, är det hon pratar om att försöka sätta reglerna ur spel.
    Ja, man väljer att inte kunna säga nej, men man gör det under förutsättningar som är givna. Man ger inte total maktförskjutning till en person som säger att han vill göra permanent allvarlig skada tex.
    Om då den personen utnyttjar att du samtyckt till att inte säga nej och ändå gör något sådant har han satt reglerna ur spel, och missbrukat din undergivenhet. Du har inte getts möjlighet att lämna förhållandet innan du blev permanent allvarligt skadad.

    Det känns som att det är jättesnårigt att få fram essensen i det, för det här berör lite av den problematik man ändå måste brottas med, och som vi tidigare pratat om, nämligen att man inte heller vill bekräfta att man är OK med att domineras hela tiden.

    Är jag begriplig?
    Man vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    Anonym (Hekla) skrev 2010-01-26 14:49:23 följande:
    Hej! Hoppar på detta sätt åter in i tråden. Jag minns inte vad jag kallade mig förut, men tror att det var Hekla. Jag är en kvinna, omkring 30 år som är sexuellt undergiven i och håller på att utveckla detta i min och min mans relation. Det jag reflekterar över när jag läser ditt inlägg Kaji, är att det i grunden handlar om samtycke! Jag menar om du fick panik och vägrade, försökte ringa polisen, sökte kvinnojouren etc eller bara blev allmänt olycklig men inte vågade protestera, då skulle han så klart inte ha den rätten, utan allt handlar om att du går med på det, dvs att du ACCEPTERAR att han får pierca dig. Du fattar beslutet att gå med på hans beslut :). Annars vore det ju övergrepp och bdsm-livsstil är inte giltigt skäl för övergrepp, inget är en giltig ursäkt för det. Istället handlar det om att båda parterna möts och förhåller sig aktivt undergivna resp dominanta och uppfyller varandras behov som en dans där en för och en följer, osv bla bla som du redan vet. Jag ville bara göra detta inflikande. Långtgående dominans är spännande, tycker jag. Men jag tycker ibland att vi i syfte att göra det ännu mer spännande missar att det handlar om ett fortgående mandat och samtycke. Det kan göra att människor utanför livsstilen drar åt sig öronen och tror att folk blir misshandlade, när det egentligen handlar om något annat.
    Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig massor! Men jag undrar om du övervakar min hjärna eller något. Sist vi bytte några ord på DS hade jag funderat på dig medan jag röjde på vinden.
    Idag satt jag bussen och tänkte på hur du har det och att jag saknat dina inlägg - och när jag loggar in är du här Spooky!
    Man vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
  • Kärleksknop
    Anonym (Ärla) skrev 2010-01-26 19:29:13 följande:
    Jag skulle ju läsa ikapp först innan jag svarade på något mer...men men...blev så sugen. Jag tycker du är solklar Jag tycker det där gäller även utan juridiska förtecken. Till och med utan att man lever i total maktförskjutning. Dvs man kan döda ett förhållande/spirande förhållande också genom att gå över gränser som den som är ug inte vill få "kränkta" (eller vad jag nu ska använda för ord). Utan lyhördhet för vad den som är ug vill åt/vill ha så dör ju förutsättningen för samvaron förr eller senare.
    Ja visst finns det ett stråk av det här hos oss alla, oavsett om man gillar handbojor med rosa fluff och en lätt dask eller om man vill ha en total maktförskjutning.

    Och jag tycker inte att det är så viktigt heller när det ligger på det planet att han kanske slog för hårt, vid fel tillfälle, sa fel sak eller så. Där känns det som att man måste våga för att vinna på något sätt. Men det blir viktigare och viktigare i proportion till insatserna.
    Min relation påverkas inte det minsta av ett ärligt misstag när min man försöker göra något som fungerar, men det känns som att det inte alls är vad det här handlar om. Även om det kan ha en form som är förvillande lik i dåligt ljus
    Man vet att man är kinky när man kan bli lite kåt av att läsa Clas Ohlson-katalogen.
Svar på tråden ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret