Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Rätt elr fel?

Läste jag rätt nu...barnen blev straffade för att någon gett dem godis innan maten o därmed gjort att deinte var lika hungriga?  Det ena barnet orkade bara halva portionen o fick därmed inget mer godis medans syskonet fick?

Jag kan ju säga som så att ALLT är fel hela vägen igenom. Man straffar inte barnen för att man själv gjort fel innan eller för att nån annan gjort det. Man tvingar inte i maten och man går inte bakom ryggen!

• Majsan70

Jag skall omformulera mig! JAG tycker att det är fel...jag kan ju inte säga att det är fel för alla!

• Majsan70
    cocos87 skrev 2010-01-24 11:37:38 följande:
    Men vad är det för straff? Om hon nu är mätt för att hon fick godis innan så behöver hon väl inge mer godis? Är det straff då? Nej inte enligt mig iaf!
    Men då behövde väl inte syskonet nåt godis heller? Det finns alltid plats för nåt gott efter maten oavsett hurmätt man är..även för vuxna. 
  • Majsan70
    cocos87 skrev 2010-01-24 11:41:15 följande:
    Men hon åt ju maten! Självklart hade dom ätit luch innan dom fick godis alls det här var mot kvällen och jo om man orkar äta mat så kan man få ngt gott men äter man inte maten ska man väl inte få det?? Isf är det ju lika lätt att bara skita i att äta helt så dom orkar äta mer godis??
    Du frågade om rätt o fel o jag anser att ni tänker fel hela vägen.
    Barnet åt ju hälften o det får man vara nöjd med.
    Kanske införa en speciellt tid som godiset äts så det här inte behöver ske igen? Kanske prata igenom med mannen hur NI vill ha det hemma?
  • Majsan70
    cocos87 skrev 2010-01-24 11:47:44 följande:
    Tro mig vi har pratat mååånga gånger, men han är så slapp och låter dom göra precis vad dom vill.Sen hälften kan man inte vara nöjd med när dom får så lite mat som do´m tar på själva, hälften är väl kanske två tuggor eller något sånt
    Fortfarande anser jag att du har fel. Man kan visst vara nöd med hälften om det är det de anser att de blir mätta på. Att tvinga i mat är aldrig någon bra grej. Att äta skall vara lustfyllt o lugnt utan tjat. De måste ju lära sig att äta lagom oavsett mängd.
    Vad beträffande din man..trist inställning han har men du har ju valt att leva med  honom trots det så nåt bra måste han ju vara ändå.
Svar på tråden Rätt elr fel?