• Användarnamn är för mesar

Vill du att pedofiler ska dödas?

Det har varit en del diskussioner här på FL om pedofilers rätt att existera. Många tycker att personer som begått övergrepp på barn skall torteras till döds. Somliga tycker att även pedofiler som aldrig förgripit sig på barn och aldrig använt sig av barnporr ska dödas. Somliga försvarar pedofilers rätt att leva. Vad tycker du?

"Aktiva pedofiler" = de som förgriper sig på barn eller bidrar till att barn utnyttjas sexuellt eftersom de konsumerar barnporr
    "Inaktiva pedofiler" = de som tänder på barn, men aldrig gör något åt saken, utan på sin höjd fantiserar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:45
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m50257025.html

Där ser ni min tråd som fick mig att skapa denna omröstning för att se hur vanligt det verkligen är att folk tycker att pedofiler ska dödas.

Min egen åsikt är att aktiva pedofiler självklart ska frihetsberövas (och få behandling) för de vidriga brott de begått, men mord är ALLTID fel! Varken pedofiler eller mördare ska straffas med döden. Och framförallt inte pedofiler som är inaktiva!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du att pedofiler ska dödas?
  • bettyboopado

Ja, både aktiva och inaktiva pedofiler

• Karamellan

Nej, men aktiva pedofiler skall frihetsberövas. Och övriga som begår övergrepp mot barn.

Jag är emot dödsstraff.

I gotta have more cowbell, baby!
  • nano

Nej, men aktiva pedofiler ska frihetsberövas

Är emot dödsstraff överlag. De som är inaktiva så ha större möjlighet till hjälp för att kunna fortsätta vara "inaktiva" (inte ens titta på bilder, bara fantiserar) för en läggning kan man tyvärr inte rå för.

• glasbubblan
    glasbubblan skrev 2010-01-24 20:04:20 följande:
    Nix. 
     Men självklart ska folk som begår brott där straffet i regel är fängelse låsas in... eh... varför skulle de inte... 
    Tycker att det är helt galet att så många önskar livet ur folk för deras tankars skull. Tankar skadar inte andra människor.
  • bettyboopado

Jag har väldigt svårt att se hur man kan vara en "inaktiv pedofil", det rimmar illa. Jag är knappast en inaktiv heterosexuell person bara för att jag är singel o inte porrsurfar, eller?

• 7Illyl1

Nej, och jag tycker att de ska få behandling, inte bli misshandlade.

• bettyboopado
    7Illyl1 skrev 2010-01-24 20:11:05 följande:
    Nej, och jag tycker att de ska få behandling, inte bli misshandlade.
    Ja, stackars pedofiler. {#lang_emotions_cry} Men du, du inser väl att en behandling inte botar pedofili, lika lite som den kan göra en homosexuell människa hetero.{#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Vill du att pedofiler ska dödas?