Träningsfrågor till ngn som är duktig på området
Halloj, någon som är instruktör eller bara ordentligt insatt (förlåt men jag är bara intresserad av svar från ngn som verkligen vet vad de pratar om...) och har lust att hjälpa mig med ett par träningsfunderingar?
* Jag slutade med bodypump när jag fick reda på att jag var gravid men funderar på att börja igen, verkar som många här kör på som vanligt med det. Vad ska jag i så fall tänka på förutom att inte lassa på massor av vikter? Vilka övningar ska man eventuellt undvika och vilka är kanske extra bra?
* För att träna ryggen så kör jag "rygghävningar" på gymet i den där vanliga "maskinen", det borde väl vara ok med tanke på att man ju kan ha kanten på maskinen strax under bebben? Känns ok gör det ju iaf!
* Blossom Tainton rekommenderar i boken "Från A till Bebis" en träningspuls på max 140-145. Har ej hört detta ngn annanstans men hon brukar ju veta vad hon pratar om. Är det verkligen en lagom maxpuls?
* Bör man så småningom ta det lite lugnare med hopp (på slutet gör man nog det automatiskt iofs )? När?
* Är det ngn övning på vanlig gympa/aerobics man speciellt bör undvika? Hittills känns allt ok för mig så jag hänger med på allt men undviker att ligga på magen.
TACK på förhand om ngn orkar svara!