Vilken bilbarnstol?
Hej!
Dottern är 19 månader och har växt ur sitt babyskydd. Nu ska vi köpa en bilbarnstol, men vet inte alls vilken.
Tips på någon? Och var man kan köpa?
Hej!
Dottern är 19 månader och har växt ur sitt babyskydd. Nu ska vi köpa en bilbarnstol, men vet inte alls vilken.
Tips på någon? Och var man kan köpa?
Oj kunde hon sitta i babyskyddet så länge?
NTF rekommenderar att man köper en bilbarnstol som man kan ha bakåtvänd till 25 kg, eftersom dom ska sitta så till 4-5 års åldern. Det finns en massa olika som ni kan spana in och kolla hur just den stolen sitter i er bil.
Britax Hi-way, Multitech, Two-way
Akta Graco Cosmic S
Maxi Cosi Mobi
Om jag hade köpt stol nu hade det blivit en Britax Multi Tech, stor stol som man kan ha bakåtvänt länge. Köp så fort som möjligt, ett så stort barn bör inte sitta i babyskydd, det är lite säkrare med en fastmonterad bilstol så rekommendationerna är att byta så snart barnet kan sitta upp själv.
Oj, va länge du använt babyskyddet, då antar jag att hon är rätt liten och kan använda vilken stol som helst till minst 4-5 år.
Jag skulle köpt en Britax, Multi-tech, secura eller hi-way. De är alla godkända till 25 kg på alla platser, lättmonterade och barnen sitter bra i dem! maxicosi mobi skulle jag kolla på oxå.
Tack för alla tips, ska kolla upp dessa. Vet någon ett bra ställe att beställa på nätet?
Anledningen till att vi köper lite sent är för att vi just nu inte har någon egen bil, så vi åker mest buss. Bor mitt i stan :)
19 månader?!
Oops!
Finns det någon bil ni åker ofta, när ni väl åker bil? Ta med er den och prova ut en stol.. kolla t.ex på Britax modeller Hi-way, Two-way och Multi-tech. Iomed att hon redan är så stor så är nog dom två senare modellerna att föredra. En bilbarnstol köper man typ på Babyproffsen, Barnens hus, Babyland?