• jennifer1989

Emmaljunga parasoll?!

Jag blir tokig. Vi köpte en Emmalunga Edge Duo Combi -10 för ett par veckor sedan med tillhörande parasoll, som vi nu inte får fast! {#lang_emotions_yell} Den bara glider runt... Jag måste göra nåt fel, men vad? Hittar inte någonstans hur man får fast det heller... Kan ju ringa o fråga dom vi köpte den utav, men glömmer alltid av det på dagarna o vardagarna.

Finns det någon här som vet?! Det e Sport chassi på den, om det nu gör skillnad på hur man får fast det...
    Känner mig jättekorkad...det kan ju inte va SÅ svårt att få fast ett PARASOLL {#lang_emotions_tongue_out}

• Svar på tråden Emmaljunga parasoll?!
  • Pruttiluskan

ÅH...har haft samma problem på min Emmaljunga scooter som jag annars är super nöjd med! Vette fan hur många som försökt & skruva åt den där, men ändå glider den runt & lägger sig till slut på marken!

Haha...en väktare jag känner var jag ute & gick med en kort sväng när det hände...haha... han sa att han skulle fixa de...& jävlar va han tog i... tog inte lång stund innan den släpade på marken igen! =P hahaha...

• jennifer1989

Hahaha okej :P vi har inte använt vår än då bebis ännu inte tittat ut :) men jag har ändå grejat o så me den :) o det e ju helt omöjligt att få fast det där satans parasollet! Tycker att det borde finnas någon slags intsruktion till hur man får fast det. Har till o me letat runt efter bilder på internet där prasollet e på som kanske kan visa hur det sitter fast, men icke! :P

• Pruttiluskan

Får ni inte fast den alls? =O

Är det en med en skruv i om man säger så?
    Skruva upp den, ta den runt stången på vagnen & sedan skruva åt skruven! =)

• jennifer1989

Jo dit får vi den ju, men den glider ju bara runt! :P

• Pruttiluskan

Mm...som med den jag har då...
    Funderar på om man kanske kan lägga något imellan där...något gummiband eller något...

jennifer1989 skrev 2010-01-24 23:30:14 följande:
    Jo dit får vi den ju, men den glider ju bara runt! :P
  • JejjaLi

När vi köpte vårt parasoll så följde det med "plastringar" som man skulle sätta mellan fästet och stången(chassit) ifall stången var för smal...och det låter ju som att det är det som är problemet för er.
    Om det inte följde med sådana till ert parasoll, testa bara ta något annat, typ tejpa runt stången för att göra den grövre och testa fästa parasollet sen.

• Pruttiluskan

Dubbelhäftande tejp! =P

• jennifer1989
    JejjaLi skrev 2010-01-24 23:36:41 följande:
    När vi köpte vårt parasoll så följde det med "plastringar" som man skulle sätta mellan fästet och stången(chassit) ifall stången var för smal...och det låter ju som att det är det som är problemet för er. Om det inte följde med sådana till ert parasoll, testa bara ta något annat, typ tejpa runt stången för att göra den grövre och testa fästa parasollet sen.
    Jasså okej. Det fick vi inga till :/
    Ja vi får väl testa o tejpa eller klämma in nåt emellan så den inte glider runt så
    Pruttiluskan skrev 2010-01-24 23:38:20 följande:
    Dubbelhäftande tejp! =P
    Hahah ja! :P Sambon tyckte vi skulle kludda på lim :P men vill ju gärna kunna få loss den sen me ;P haha
  • Blitz

gladpack kanske, eller kolla på typ bauhaus efter sån där packningstej eller va de heter.. Som man snurrar runt rör mm.  =) Eller släng parasollet åt helvete, svär o stampa o testa igen hehe {#lang_emotions_smile}

• jennifer1989
    Blitz skrev 2010-01-25 00:30:03 följande:
    gladpack kanske, eller kolla på typ bauhaus efter sån där packningstej eller va de heter.. Som man snurrar runt rör mm.  =) Eller släng parasollet åt helvete, svär o stampa o testa igen hehe
    Haha jaa jag får lura lite på det där. Ska se om jag kan ringa affären imorgon som jag köpte det av också o se om dom har nån bra lösning på det.
    Annars det sista du skrev där om att kasta det åt helvete osv...det e verkligen den känslan man får när man inte får det till o sitta! :P
Svar på tråden Emmaljunga parasoll?!