• jennifer1989

Emmaljunga parasoll?!

Jag blir tokig. Vi köpte en Emmalunga Edge Duo Combi -10 för ett par veckor sedan med tillhörande parasoll, som vi nu inte får fast! {#lang_emotions_yell} Den bara glider runt... Jag måste göra nåt fel, men vad? Hittar inte någonstans hur man får fast det heller... Kan ju ringa o fråga dom vi köpte den utav, men glömmer alltid av det på dagarna o vardagarna.

Finns det någon här som vet?! Det e Sport chassi på den, om det nu gör skillnad på hur man får fast det...
    Känner mig jättekorkad...det kan ju inte va SÅ svårt att få fast ett PARASOLL {#lang_emotions_tongue_out}

• Svar på tråden Emmaljunga parasoll?!
  • 2barnsmorsa

vi köpte ett oxå men vårt fastna på en gång. utan att ta i....
    hmm gör du rätt...
    jag bara skruva fast den och den sitter perfekt...
    konstigt
    vill du att jag mailar över en bild på hur vi satt fast den?

innan du använder gladpack, lim och allt annat hihi

linda

• jennifer1989
    2barnsmorsa skrev 2010-01-25 18:40:17 följande:
    vi köpte ett oxå men vårt fastna på en gång. utan att ta i.... hmm gör du rätt... jag bara skruva fast den och den sitter perfekt... konstigt vill du att jag mailar över en bild på hur vi satt fast den? innan du använder gladpack, lim och allt annat hihi linda
    Jasså okej. Haha jag funderar också på det, gör jag verkligen rätt? Men hur många sätt kan det finnas att skruva fast ett parasoll på egentligen? :-P känner ju mig verkligen korkad när jag inte får fast det, haha!
    Åh ja skulle du vilja göra det? Hade vart jättesnällt!
  • Pruttiluskan

Kan tillägga att den satt som den skulle ett bra tag framöver, men det sa bara poff en vacker da så börja den glida....sen var det kört! =(

• 2barnsmorsa
    jennifer1989 skrev 2010-01-25 19:08:55 följande:
    Ojdå, haha snurrig jag e då, e ju kanske inte så lätt att maila en bild utan en mailadress? haha.[email protected]
    Hej
    Nu har jag mailat dig.
    hoppas du fattar annars får du höra av dig. du får gärna höra av dig igen bara för at se om de blev bättre för dig
    Linda
  • jennifer1989
    2barnsmorsa skrev 2010-01-25 21:18:52 följande:
    Hej Nu har jag mailat dig. hoppas du fattar annars får du höra av dig. du får gärna höra av dig igen bara för at se om de blev bättre för dig Linda
    Tack så ycket!
    Jag fattar hur du satt den, men förstår inte hur du fått den att sitta? Haha för e precis så vi satt dit den också...men som sagt den bara glider runt :-S o hjälper inte hur hårt vi skruvar, ändå vill den runt...hmm...
  • 2barnsmorsa
    Blitz skrev 2010-01-25 23:38:40 följande:
    Du kanske fått fel parasoll??
    Det var de jag tänkte på oxå. vårat har jag inte ens skruva åt hårt och de sitter perfekt.
  • 2barnsmorsa
    jennifer1989 skrev 2010-01-25 22:30:14 följande:
    Tack så ycket! Jag fattar hur du satt den, men förstår inte hur du fått den att sitta? Haha för e precis så vi satt dit den också...men som sagt den bara glider runt :-S o hjälper inte hur hårt vi skruvar, ändå vill den runt...hmm...
    med risk för att låta dum men så här gjorde jag

vid själva fästet så skruva jag nästan loss den med skruven och sedan delade jag på "brickorna" och satte på varsin sida av handtaget  där du såg på bilden. sedan är ju plattorna på fästet urgröpta på varsin sida så där sätter ju stången. sedan skruva jag bara åt...

hmm nu känner jag att jag fatta ännu mindre...men de kanske gick upp ngt ljus för dig
    annars hade jag åkt till barnvagns affären igen och sagt att jag köpt ett emmaljunga parasol men jag får inte fast det på vagnen kan du visa mig hur det skall sitta...
  • jennifer1989
    Blitz skrev 2010-01-25 23:38:40 följande:
    Du kanske fått fel parasoll??
    Den tanken slog mig också, eller att något skulle va me som dom missat att skicka me eller så...men ska ringa dom om en liten stund o fråga!
    2barnsmorsa skrev 2010-01-26 06:35:15 följande:
    med risk för att låta dum men så här gjorde jag vid själva fästet så skruva jag nästan loss den med skruven och sedan delade jag på "brickorna" och satte på varsin sida av handtaget  där du såg på bilden. sedan är ju plattorna på fästet urgröpta på varsin sida så där sätter ju stången. sedan skruva jag bara åt... hmm nu känner jag att jag fatta ännu mindre...men de kanske gick upp ngt ljus för dig annars hade jag åkt till barnvagns affären igen och sagt att jag köpt ett emmaljunga parasol men jag får inte fast det på vagnen kan du visa mig hur det skall sitta...
    Hehe nej man jag tror jag fattar precis va du menar! O det e så vi har gjort också...hmm... men nåt skumt me det e det allt :P men ska som sagt ringa dom o höra nu snart, o kommer ju känna mig lagom dum när jag ska förklara att jag inte får fast parasollet! {#lang_emotions_cool} borde ju vara bland det enklaste tycker man! haha!
  • 2barnsmorsa

De känns som ni har fått fel parasol eller ngt annat som är galt kopia eller liknade. Finns det en lite flärp (?) där det står att det är Emmaljunga på parsollet?

Svar på tråden Emmaljunga parasoll?!