• Flapper

LCHF - Dagens meny

Här listar vi dagens alla måltider.
    Gårdagens eller vad du planerar att äta idag.

För dig som är ny och behöver tips i starten eller för dig som har hållt på ett tag och vill få lite nya idéer.

Skriv gärna hur mycket fett, protein, kolhydrater samt kalorier det innehåller samt hur mycket du tar av allt. (Självklart inget tvång!)
    VÄLKOMNA!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 15:53
    För er som är nyfikna på vad LCHF innebär så kan ni ställa frågor här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

För er som är nyfikna på vad LCHF innebär så kan ni ställa frågor här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

Hoppla! Är lite snabb på knapparna...
  • Svar på tråden LCHF - Dagens meny
  • Saliro

hej=)kanon ide detta=)

idag blir det nog så här hehe
    min man lagade världens godaste mat igår attans va gott fick smaka på det igår vart helt frälst han serverade med vitkål sååååå gott .

frukost: hm ägg och bacon + en röra
    lunch revben med dipp
    middag: manen godaste gryta med vitkål ger recept senare

• nickefiki

Sallad o skinka med majonnäs och creme fraiche till frukost. 2dl sallad och 1dl hackad skinka och 1msk majonnäs och 2msk creme fraiche.

Lunch: Ugnsstekt fransyska med smör. 100g fransyska och 20g smör.

Middag: Rökt skinka 100g.

+ tre muggar kaffe med sammanlagt 50g kokosfett.

• Jen nifer

Frukost: 2 kokta ägg + bacon

Lunch: Fläskkotlett med beasås och stekt svamp.

Middag: Taco, med creme fraiche, lite tomat + gurka. Riven ost.

Mollys & Minnas mamma
  • Flapper

Nu har jag inte orkat väga allt och lägga in på minmat.net, men här är det jag har ätit hittills och kommer äta senare:

Frukost - 1 1/2 dl keso med 3 msk vispgrädde och kanel

Mellanmål - Ett stekt ägg med 4 skivorfalukorv

Lunch - Äggröra med stekt chorizo och tomat och mozarella-sallad

Middag - Kålpudding (recept från LCHF-kokbok) med lättsockrade lingon och paprika.

• jolan27

Frukost: 2 kokta ägg, ostrullar och skagenröra
    Lunch: Kabonoss med blomkålsmos
    Middag: Fisksoppa

Blir nog någonting senarare under kvällen med eftersom det är spinning ikv.

Jag måste tipsa om ett kanongott recept på lax som jag brukar äta ibland. Köp en laxsida och lägg i en form eller på en plåt. Salta. Blanda 1 stor burk CF, en påse riven västerbottensost och klipp ner soltorkade tomater (de i olja som ni låter rinna av lite innan). Salt o peppar i oxå. Fantastiskt gott och dessutom en succé hos min övriga familj!

• elinl

Hur mycket tränar eller rör ni på er när ni äter denna kost?
    Jag är nyfiken på LCHF men är lite feg för att testa. Det känns lite mräkligt att man kan gå ner i vikt genom att äta massa korv, majonäs och annan fet mat samtidigt som jag vet att det funkar kanon för många.

• Flapper
    elinl skrev 2010-01-25 14:56:09 följande:
    Hur mycket tränar eller rör ni på er när ni äter denna kost? Jag är nyfiken på LCHF men är lite feg för att testa. Det känns lite mräkligt att man kan gå ner i vikt genom att äta massa korv, majonäs och annan fet mat samtidigt som jag vet att det funkar kanon för många.
    Här kan du ställa frågor: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

Detta är endast meny-tråden. Varmt välkommen!
  • Sagalin
    Sagalin skrev 2010-01-25 10:21:53 följande:
    Frukost: 2kokta ägg mosade med smörLunch: fransyska med eget kryddsmörMiddag: Skinkomelett.Jag ska köra fakir, måste bli av med några kilon jag gått upp.
    Det blev lite mellis också ostrullar med bregott på. Jag som inte ska äta ost, suck.
  • Lullisgirl

I dag har vi varit på resa hela dagen. Detta åt vi:

Bacon, äggröra 1 kokt ägg med smör. 1 salladsblad, några skivor gurka och 1 ring paprika. (frukostbuffé)
    Kyckling, tomatsås, broccoli (åt lchf lunch ute men dom verkade ha glömt ha i fett)
    1 biff med mycket beasås. Sallad, gurka och oliver. Kaffe med mjölk.
    Kaffe med mjölk
Svar på tråden LCHF - Dagens meny