• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej.. får man vara med här?
    Jag hade ett utomkveds i januari som inte heller ledde till cellgifter eller operation. Jag blödde 10 veckor och bröt mer eller mindre ihop av alla HCG kontroller där HCG valsade upp och ner hela tiden. I början av april var hcg <2 och strax efter fick jag ägglossning.
    Min mens har kommit tillbaka och är lika ruskigt exakt som hinna... prick 27 dagar... enda som tillkommit är att ÄL numera är smärtsamt.
    Vi är inne på 4:r försöket nu och jag börjar bli rädd.... nojjar över att det var nått galet med vänstra äggledaren till en början och nu är höger kass...

• MCT79

Tack Jaynee för dina ord, jo du har såklart rätt.. vi har inte försökt så länge.. egentligen.. det känns bara länge eftersom vi började i december... :)

Men våren räknas ju knappast. Bara härda ut! ÄL i dagarna som kommer nu! :)

• MCT79

Herreguuuud hur ska man ens bli sugen på sex i den här värmen! I morse tog sambon initiativet med orden "det är nog bäst vi övar innan det blir för varmt..." klokt av honom för just nu skulle jag bli tokig om han tog i mig!

• MCT79

Hej Spökplumpen! Jag känner inte till hela din historia men skönt att saker verkar ramla tillbaka i normala takter igen! Det ökar ju chansen att det ska ta sig liksom...
    Hur länge har ni försökt? Har du några barn?

• MCT79

Hej tjejer, usch jag lider med er. Vet precis vad ni går igenom... Jag hade mitt X i januari och hade ett sk "stationärt hcg"....dvs det parkerade på stadiga 40-60 (!!!) sådär... pisslågt... men tillräckligt för att jag skulle bara blööööda och aldrig få nån ordning på det... dessutom ha en del gravsymtom.
    Från det att jag började blöda till det att de konstatades ett X gick det 4 veckor.. sen blödde jag 6 veckor till efter det.
    Jag behandlades konservativt och höll på tappa all vett och sans på vägen... fy fan så långdraget och jobbigt det blev...
    Har haft regelbundna cykler sen april nu dock och vi har försökt varje månad sedan dess... men icke. Klart man undrar... var det något fel på den vänstra äggledaren från början och nu är höger kass?? För när vi fick vårt X så tog det sig på första försöket...

Lappgeten jag vet precis vad du menar.. just nu känns det som det aldrig kommer funka igen..
    Spökplumpen, hur är det med dig idag?? Har blödningarna avstannat??

• MCT79

Shit jag tror jag plussat... bim-2 idag... å nu neurotisk över svagt resultat och nojja över att det sitter i äggledaren igen....

Finns det nån statistik på skiten?! Hur vanligt är det med upprepade utomkveds??

• MCT79

Oh vad härligt att höra dessa lyckliga historier...
    Jag plussade ju för en vecka sen men blöder just nu ut mitt missfall.... fan också. Så känns det. Ska lämna nytt serum-hcg i morgon bitti och har en telefontid vid lunch sen.

På det igen.....*suck*

• MCT79

Mina ägglossningar gjorde också jätteont första månaderna efter mitt utomkveds... det tog nog 4-5 månader innan det lugnade ner sig. Jag opererades dock aldrig utan har båda mina äggledare kvar.

• MCT79
    Lemis skrev 2011-02-04 18:59:44 följande:
    Hej tjejer!
    Testade mig idag på morgonen, men det visade ej gravid.
    jag köpte ett cb digital test. Blev lite förvånad eftersom brösten ömma lite och är fylligare, men absolut inte jätte stora som många beskriver att dom blir när man är gravid och tyvärr kan jag inte komma ihåg om jag hade stora när jag väntade min son.
    Det som gör mig bekymmrad är att BIM skulle kommit den 2 feb, men jag hade äl den 21 januari, så jag vet inte om min mens kommer lite senare då eftersom äl var så sen mig.

Blir skogstokig. Jag har köpt två nya test vanliga med streck och kontrillfönster från cb så jag får testa mer senare.
    Men om man får x, visar det alltid ett plus på gravtest då? är så rädd att jag har fått ett x igen och att det är därför mensen inte kommer.
    Om du hade äl den 21:a så tror jag din mens kommer senare än det du trodde.... lutealfasen brukar ju vara hyffsat lika varje månad för varje individ. Sen kan det skilja mot hur andra har.

Min lutealfas är alltid 14 dagar, utan undantag. (från det att jag får utslag på ältestet går det 14 dagar, så i själva verket är den kanske 12-13 dagar om man räknar från ägglossningen.)

Jag förstår att du är rädd för nytt utomkveds, jag tror det är nått man alltid bär med sig. Jag fick behålla min äggledare så jag har ju nojjat en del om att den kan vara ärrig eller skadad... man har aldrig kollat det dock.
    Fick mitt konstaterat i februari förra året... sen hade jag två tidiga missfall i augusti och september. Fick svaga plus som aldrig riktigt blev starkare sen kom mensen.

Nu plussade jag STARK för ett par dar sen till min stora förvåning. Hoppas det går vägen denna gången!
  • MCT79
    Lemis skrev 2011-02-04 20:26:38 följande:
    tack för svar, jo jag har haft samma fundering, idag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning. eller 14 dagar sen jag fick smilegubbe på älstickorna så äl sker ju inom ett dygn så jag räkna stark med att min mens borde komma nu i helgen. Nu nästan hoppas jag på det för att jag är så orolig.

Jag förstår att du också är orolig som har båda kvar när det gäller ärrbildning, jag har bara en och är livrädd för att mista den med.
    Grattis till ditt pluss, hoppas pyret sitter rätt och att du får behålla det.
    Hur tidigt upptäcktes ditt x? och vilka symtomer hade du då?
    Jag fick rosa flytningar redan  vid 4+3...(22/1 2010) hade en obehagskänsla på höger sida redan från början men fick inget gehör när jag sökte för det. Blev snarare klappad på huvudet... små spotblödningar och obehag som fortsatte och jag fortsatte söka. Den 21/2 alltså nästan en månad senare fick jag vansinnigt ont i magen en kväll... vägrade åka in pga det bemötandet jag fick... jobbar som syrra själv och när jag kom till jobbet dan efter så skickade mina kollegor mig till gynakuten personalklädd. DÅ lyssnade man plötsligt. Jag blev inlagd för observation ett dygn men behandlades med "expektans"... kroppen fick städa själv. Hade ca 2 dl blod i buken och det tog 10 veckor innan HCG var nere under 2 igen.
    DÅ var det asjobbigt och jag ville hellre att de skulle operera mig, eller ge cyto. I efterhand är jag ju glad att det blev som det blev såklart. :)
    Hade blödningar och obehag under hela våren. LIte trött man var på mens sen!  Vid sista gynundersökningen hade jag redan ägglossat igen fast jag fortfarande småblödde och HCG låg runt 8-9..

Jag hade vad de kallade för "stationärt hcg"... Det uppmättes som högst till 138 (vilket betyder att fostret förmodligen dog redan 4+2 när mina blödningar kom och det räddade förmodligen mitt liv) sen sjönk det ganska fort ner och pendlade mellan 30-50... saaaakta gick det... men kroppen fixade det...

Oj vilken uppsats det blev! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3