• styrkan

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

hej hej,

Många funderingar kring detta tråkiga x:et.... Har försökt att läsa på en hel del för att bli klokare men det är svårt att hitta enkla svar.... Kan delge en bit av min story så kanske en del kan få svar på någon fundering.... Fick mitt första x jan -08 då jag använde spiral som preventivmedel.... Inte ett lämpligt val har jag förstått nu etferåt.. Det gick inte tillbaka av sig själv utan jag blev opererad i min högra äggledare. Fick dock behålla äggledaren men det finns ju nu ett snitt i den och läkarna säger att risken för ett nytt är 30 %. Man vet inte heller om just den äggledaren kommer att fungera till 100 %. När vi i höstas började diskutera barn igen så bestämmde vi oss för att försöka. Jag blev gravid direkt men det visade sig vara ett nytt x.... Trodde dom i allafall. Läkarna såg ingen graviditet i livmodern o inte heller i äggledaren.... Efter många turer in o ut på sjukhuset så hade dom inte hittat något då heller (3 veckor senare) men mitt hcg steg sakta men säkert. Dock för lite för att detta skulle vara en normal graviditet. Så tillslut blev det cellgifter för att få ut det som ingen läkare kunde hitta.... Hade mest ont på vänster sida så om det satt på höger eller vänster vet jag inte.... Måste vänta i 3 månader o nu är chansen 70% att jag kommer att få ett tredje x... o då kommer dom att operera bort äggledaren...men fortfarande så finns det 30% chans kvar så jag kommer inte ge upp.... Nu är mensen o ägglossningen igång som vanligt o de jobbiga 3 månaderna över o denna månads ägglossning ville oss inte väl med någon bebis.... Så vi hoppas på det bästa med nästa....

• styrkan

Hej... Har en dotter på 10 år samt två x i bagaget. Ett 08 o ett 09. Jag fick mitt första x med spiral o har använt p-ring efter det. De har funkat bra. Slutade sedan med den för att bli gravid igen men de blev då ett x till. Nu prövar vi igen och jag hade ÄL i söndags... Väntar med spänning på svaret o hoppas på ett "rätt" +

• styrkan

Hej på er alla, har inte varit här på ett tag. 
    Har haft 2 jobbiga x, på ca 3 år. Ett blev operation-08, det andra med cellgifter -09 och har inte lyckats bli gravid efter detta. Läkaren har talat om att chansen är lite att det kan ske naturligt om jag ens blir gravid. Nu plussade jag idag :) Så hopp finns det för oss alla som haft x. Hoppas nu på att det sitter på "rätt" Ställe... Skrattande

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3