• pegazus

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej  jag har haft två mf  förut. Trodde att det skulle bli bra denna gång men inte redan i v 5.0 böjade jag blöde och jävligt ont åkte in akut blev inlagd.
    Blev hemskickad för jag var pigg men inget foster i livmodern ,utan va för tidigt att se.
    Fick lämna prover och värdena steg blev glad för läkaren sa att det inte var mf .
    Han sa att det gick ju bra så inga mera prover behövdes ta ,men skulle ringa in om det var något.
    Några dagar efter det så böja jag blöda mera som mens ringde in och fick komma på vul det fanns fortfarande inget foster, men jag hade vätska i buken men läkaren kunde inte se den vänstra äggstocken.
    Fick ta nya prover igen då hade hormonet sjunkit men att jag hade haft ett x som blev mf  och kroppen klarade sig själv.
    Brukar man blöda klumpar vid x  för det har jag gjort .

längtar efter en liten
  • pegazus

acinna: tack för att du svarade man blir smått förvirrad av allt .
    Men  hoppas sluta blöda snart , läkaren sa att det inte var något medicinsk problem att börja försöka så fort jag slutat blöda.
    Men vet inte om vi ska vänta en mens vill att hcg ska bli noll  ,det är inte det än.
    Här i umeå så gör dom ingen mf utredning utan ger trombyl och progesteron vid graviditet och tidiga vul.
    Men är nöjd ändå är glad att kroppen löste det själv och inte förlorade ena äggledaren .
    jag hoppas att det ska gå fort att bli gravid igen.
    Vi hann börja barnlösutredning tog bara blodprov så va jag gravid.
    Vill inte vänta ett år igen. 

längtar efter en liten
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3