• leana

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej,
    För 6 veckor sedan i v7 hade missfall med mycket klumpar och blod. Hcg har inte gått ner utan upp och idag tittade de på VUL igen och såg att det var utomkveds. Ska tillbaka på måndag för antingen operation eller så kunde man göra någon medicinsk behandling som jag inte kommer på namnet på, metotroxat?. Någon som gjort något av detta och kan dela lite erfarenheter?. Är så orolig: ( Om man behandlas medicinskt får man med sig tabletter hem då?
     Sedan glömde jag fråga honom vad är det jag blödit ut (när man blödde så mycket klumpar etc) om graviditeten inte satt i livmodern?

• leana

Tack så jättemycket för svaret och välkomnandet!

Ja jag känner mig så förvirrad trodde liksom att detta var ett missfall som redan var klart men mätningen av Hcg i blodproverna visade att det steg, och som sagt idag på VUL så såg man utomkveds. Har nu även börjat småblöda. Om man får medicinsk behandling och inte kirurgisk behöver man inte ligga på sjukhus då?
    Jag skriver igen på måndag (om jag inte kommer på några mer frågor :0)
    Kram! 

• leana

Sunflower Sthlm: Hej, tack för svar! På vilken nivå låg ditt Hcg?
    Hur lång tid efter det du trodde var missfallet fick du behandlingen?
     Blödde du något innan du fick sprutan? Tusen frågor :0)

acinna: Tack!

• leana

Tack snälla för ditt svar! Jag fick som sagt en riklig blödning med mycket klumpar i när jag var i v7. Jag trodde det var ett "vanligt" missfall och på VUL så de mycket blod i livmodern inget annat. Så har mitt Hcg mätts sedan dess (i 6 veckor) och det går uppåt nu låg det på 400 någonting. Sedan 1 vecka blöder jag igen och på måndag ska jag dit för beslut vad som ska göras. Men det jag undrar är varför blöder man nu? Vad är det som blöder liksom?
    Ni är så snälla som hjälper mig med mina frågor! Kram!

• leana

Hej,
    tack för svar Mika1980. Man kan alltså ha missfall och X samtidigt? Är det alltså två ägg som blivit beruktade då eller hur kan det bli så? När man får injektionen får man den på sjukhuset och sedan får man åka hem? Mår man illa eller något av den sprutan?
    Kram!

• leana

Jag är så himla trött på detta blödande. För 6 veckor sedan då som jag trodde själva missfallet kom var det jättemycket som kom ut så det kändes verkligen som ett fullständigt missfall. Sedan de andra veckorna har det vait lite bruna flytningar, några dagar utan etc. Nu den senaste veckan har det varit som en mensblödning som bara tilltar dock utan klumpar.  Det är väl bara att vänta till på måndag då antar jag för att se vad som händer. Tycker det känns så märkligt bara för om inget hade hänt skulle jag ha varit i v. 13 nu eftersom jag fick missfallet i v7. de har konstaterat att det inte finns något i min livmoder men jag tycker borde inget mer allvarligt ha hänt innan , att äggledaren har gått sönder? De har ju som sagt följt Hcg och det stiger även fast det är lågt ,nu på ca 400. Han såg ju dock som han var nästan säker på var ett X på äggledaren så jag känner mig mest förvirrad av allt det här.
    Jag fattar fortfarande ingenting men jag är så himla glad att man kan skriva här och att man känner att någon läser det man känner etc. Även fast jag inte känner er "på riktigt" är jag så glad för att ni finns på denna sida.
    Kram på er alla! 

• leana

Hej igen!
    det ska bli skönt att komma till gyn imorgon få se vad det blir , medicin eller op.
    Mika1980: Kan man få mens fast Hcg är förhöjt och X.et sitter kvar alltså?

• leana

Hej,
    man har nu valt att inte behandla mitt utomkveds etersom Hcg har gått ner så pass mycket av sig själv och ligger på 200. De hoppas att kroppen ska lösa det själv. Har nu ändå blödit i 7 veckor så nu kanske det är på slutet hoppas jag.  Någon mer som har erfarenhet av det?

• leana

Hej på er!

Vet inte om ni kommer ihåg mig men jag skrev här en period i höstas då det som jag trodde var ett vanligt missfall visade sig vara ett utomkveds. Kroppen skötte det själv men det var långdraget med blödningar i ca 8 veckor.  Imorgon ska jag testa om jag är gravid eller inte och just nu hoppas jag att jag inte är det (fast på ett sätt hoppas jag att jag är det). Det är bara det att jag vet inte hur jag ska orka om det blir missfall/utomkveds igen.
    Är det många här som haft flera utomkveds efter varandra eller hur har det varit för er?
    Kramar!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3