Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hej....jag tittar in här och försöker läsa mig till några svar efter en för mig omtumlande dag :(
Historien i korthet:
26 sept ett svagt pos test och dagen efter den 27 sept ett negativt gravtest. Mens (som jag trodde) på kvällen den 27 sept var för mig ett faktum att det inte gick vägen även detta försök. (Har försökt i över ett år).
Igår gick vi på bio och jag kände plötsligt lite molande hugg långt ner på höger sida. Lite som tarmvred men inte jätteont. När vi kom hem så fick jag en ljusrosa blödning efter några timmar. Jag blev lite fundersam då jag aldrig har mellanblödningar! Imorse bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsupplysningen men gjorde först ett gravtest...gravtestet var positivt. Gjorde ett till och lika tydligt det. Blir via sjukvårdsupplysningen hänsvisad till gynakuten pga smärta+blödning men som jag sa även till dem ....det gör inte så ont, lite obehag bara.
Åker till SÖS, väntetid 3 tim 15 min. Får göra ett vul och inget foster i livmodern :( Här försvann jag i ett töcken och kommer inte riktigt ihåg vad läkaren sa...min man har återberättat nu efter allt gråt och skrik från min sida..
Jag hade ett hcg på 2005. Inget synligt i livmodern. Läkaren säger inte om hon ser ngt i äggledarna. Jag får veta att det med all sannolikhet är utomkveds. Får veta 3 alternativ : cell, titthål eller större operation. Men först ska jag tillbaka på tisdag och lämna blodprov för att se om hcg sjunkit eller stigit :(((
Jag har inte så ont....när blir det farligt? Jag är så rädd och förvirrad, vad händer?! Kan man missa foster på vul? Jag griper efter halmstrån....jag önskar hellre ett missfall...än ett utomkveds..hjälp! Jag känner att vi egentligen inte fick mycket information.....
Ska det vara så?
// Orolig och ledsen och rädd.