• humlan

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej!
    Jag fick tips om att leta upp er tråd eftersom jag själv alldeles precis har drabbats av ett utomkvedskap o opererades för två veckor sen. Känner att jag gärna skulle vilja ventilera detta med likasinnade eftersom många inte förstår hur man mår när sånt här händer....:-/ Samt att det är skönt o prata med folk som varit med om samma sak.

Jag har några frågor, hur länge hade ni ont efter era operationer? Och hur pass ont?
    Jag kan fortfarande känna av som kramp i underlivet, framförallt om man är toanödig:/ Sen gör det såklart ont att "klämma" med magen när man är nyopererad... men jag är lite orolig för min mage. Har varit så förstoppad o det kör lixom i magen.... Tagit lactulos, men blir bara ännu mer gasig av det:( Har ni ngt tips på ngt man kan ta/äta vid förstoppning??

Jag försökte få tag på läkaren som sjukskrev mig i fredags för jag orkar inte riktigt jobba just nu....:/ Försökte i 2 1/2 dagar... Hur länge var ni sjukskrivna efteråt??
    Jag kanske inte har så ont i ärren längre, förutom om man trycker på dem. Men har liksom ont inne magen. Är det vanligt? Har även ont om jag sitter för mkt eller springer runt för mkt just nu, Men det beror väl på att man är nyopererad som sagt...:-/ Men är lite orolig för mina tarmar...

Många frågor som sagt....:) Men är lite orolig just nu:/ Och tycker inte jag får några bra svar av ngn...:(
    /h

• humlan

Hej!

Och tack för era svar!:) Skönt o prata med folk som varit med om samma sak. Även om ingen av oss vill vara just här:/

Har en fråga till kom jag på, har ni oxå haft lite mellanblödningar efter era operationer?? Jag har haft det nu o man blir ju lite orolig:/

annars så gjorde de titthålsoperation på mig med, och då förstår jag varför man har så ont fortfarande. Samtidigt är jag ju väldigt förstoppdo provar med ALLT just nu, men inget tyx hjälpa till fullo..:( Lite småjobbigt o det bara kör i magen:(
    Är oxå öm under ärren o har haft blåmärken där. Samt att det är jobbigt o "klämma".. Känns nästan som att magen ska "ramla" ur ibland... konstig känsla. Och jag kan knappt ha jeans på mig heller... Får oxå mer ont av att sitta ner... men det är nog inte så konstigt.

Vad innebär endo egentligen??
    Läste lite om det, men vet inte om jag riktigt kunde greppa det. Har ni andra barn sen tidigare, eller är det på första försöket ni har drabbats av detta?
    Jag har ju åtminstone en son sen tidigare, så man frågar sig ju varför detta hände nu o varför min högra äggledare var skadad...:/ Förra förlossningen blev rätt så jobbig mot slutet dock så kan ju vara ngt som hände där, men man vet ju inte...:/ Har en kollega som drabbats av detta två ggr:( Ussa! Kan inte vara kul!:(

Nix, måste sova. Men kikar in igen!
    /Kram på er!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3