Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hoppar in och skriver i en tråd för första gången :)
Känner att det vore skönt att skriva med andra som också varit med om utvomkveds, känner ingen annan som haft det.
Jag fick ett utomkveds i höstas. Började med att jag trodde att jag fick mens, men 5 dagar för tidigt. Tyckte att det var konstigt och tog ett graviditetstest som visade positivt. Vi hade inte försökt så länge så jag blev riktigt förvånad, men vågade inte tro på att det stämde eftersom jag blödde. Trodde att jag kanske fått ett tidigt missfall och gick lång tid utan att veta säkert om jag var gravid eller inte... Började sen blöda igen några veckor senare och åkte in för att få veta om det var missfall eller inte. Var inte alls förberedd på att det kunde vara utomkveds, visste knappt vad det var! Men det misstänktes och jag fick lämna blodprov och komma tillbaka veckan efter på undersökning. När undersökningen var gjord och de sa att de var tvungna att operera så började jag storgråta... min man var bortrest och jag var ensam på sjukhuset, första gången jag var inlagd för något. Dagen efter opererade de bort min ena äggledare.
Nu har det gått några månader och kroppen har återhämtat sig men jag har en sådan rädsla för att detta ska hända igen! Vill så gärna bli gravid på "rätt ställe" men flera nätter har jag legat vaken av rädsla för att få ytterligare ett utomkveds eftersom läknarna sa att jag hade ökad risk pga att de inte visste varför jag fick det första gången. Hur har ni andra känt inför detta? Och om jag skulle bli gravid på rätt ställe som jag så gärna vill, hur blir då operationsärret när magen väl börjar växa? Hur har det blivit för er som lyckats bli gravida?
Många frågor som snurrar i huvudet :)