• nr2

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej. Jag hoppar in här tråkigt nog. Har kämpat med syskon i nästan två år. Fick ett fint plus som sen blev ett missfall som sedan två veckor senare visade sig vara ett utomkvedskap så jag blev opererad och de tog bort min vänstra äggledare.
    Läkaren sa att jag nog skulle vänta 4 menscyklar men verkar inte det lång tid? Har hört ngn stans 2 cyklar.
    Vad har de sagt till er? Kan inte bärga mig att få börja igen.
    Någon som har ngt tips eller råd till mig?

• nr2

Tack för ers svar. Vet inte om de använde ngr gifter. Men då det var en operation så tror jag inte det. Läkaren sa att det var för att kroppen skulle gå återhämta sig.

Helläf- jag fick också mitt x efter en spolning.... Kanske akupunktur kan vara ngr. Vart vänder man Sig isf.

Vill bara komma igång nu. Tiden har redan runnit länge nog.....

• nr2

Hellef- ok för det kan ju vara värt att prova. Jag bor nere i Skåne.

• nr2

Jag hoppas också att jag slipper vänta lika länge på mitt plus, har gjort utredning och allt är som det ska utom att det inte går så gissa om jag blev glad när jag plussade men nu gick det ju som det gick. Så nu hoppas jag att det går lite snabbare, vill ju eg bara vara gravid nu.... Min dotter blir ju vara äldre och äldre. Usch det är nog jobbigare än vad jag vill visa eg.

• nr2

Lappgeten: jobbigt. Fyy för x de borde inte få finnas....

Alexandra viberg: haha jag är med i negativaklubben jag med emellanåt. Känner precis som du.

Jag har en fråga. Precis ovanför stygnen i såret längst ner på magen ovanför dör har jag en liten knöl och när jag kissar så ömmar den. Någon som var med om något liknande det är tre veckor sedan operationen på tor?

Undrar även hur länge stygnen sitter kvar?

• nr2

Hur lång tid efter operationen brukar det ta innan man får mens igen?

• nr2

jag har blivit gravid både när jag använt äl tester och när jag inte använt dem. har regelbunden cykel så jag känner att detär lite slösri med äl tester nu. dock vet jag inte hur cyklen kommer se ut när den sätter igång igen efter operationen.
    har era cyklar förändrats??

ååå jag går runt i någon sorts förnekelse tror jag. tänkter att jag kommer att bli gravid lätt nu när vi väl börjar igen.
    trots att vi försökt nästan två år innan det tog sig och sen operedades ju en äggledare bort så då minskar ju chanserna lite. så det borde bli svårare men på ngt vis tryckes de tankarna bort och jag inbillar mig bara att jag blir gravid bums. det är lite jobbigt för om det int ehänder kommer jag ju bli helt knäckt. '
    eller så kanske det är ett försvar för min känslor på ngt vis.
    jag vet inte...

• nr2

Alexandra- ja hoppas allt blir bra snart.

Sindyrella- heja spermier. Hoppas han har många bra simmare...

Jaaa jag tror bestämt art Mensen har dykt upp precis 4 veckor efter OP. Har aldrig varit så glad över att få mens. Hade dock inga känningar att den skulle komma alla symptom som jag brukar ha lyser med sin frånvaro.
    Nu blir det en lugn månad (lite mys kring äl kan jag nog inte motstå) men nästa månad kör jag igång... Trots min läkares ord om 4 mensar. Alla läkare säger ju olika har jag förstått och kroppen blir nog inte gravid om den inte pallar det. Så tänker jag!

• nr2

Pratade precis med ngn på gyn avd på sjukhuset hade ngr frågor ang stygn osv. Frågade henne också när bi kunde köra igång hon sa att vi kunde köra igång direkt. Gissa om det gjorde min helg :)

• nr2

Petit- fyy för sådana människor de kan man vara utan.

Här börjar Mensen ta slut och om kroppen går tillbaka till det vanliga så beräknar jag äl till tis. Hur har era andras äl varit efter kroppen satt igång efter operationen?

• nr2

hej
    jag har en fråga hoppas någon kanske kan svara på den.

jag hade ett utomkved i augusti och fick operera bort en äggledade. sen vid varje äl så tycker jag att jag känner mest just på  den sidan där jag inte länge har ngn äggledare.
    någon annan som känner likadant?
    undrar om det kan vara typ sådana spökkänslor som man kan ha när ngt är amputerat eller om jag verkligen har äl från just den sidan varje månad.

• nr2

Har äntligen blivit gravid igen efter ett utomkvedskap där de var tvinga att ta bort min ena äggledare.

Är i v 6 men jag har lite ont i trakten där den bortopererade äggledaren sitter.
    Någon dom varit med om ngt liknande?

• nr2

Jag har också äntligen plussat!! Ett och ett halvt år efter mitt x och en bortopererad äggledare.
    Så alla ni där ute ge inte upp ð???

• nr2

Den och den- jag hade ont och kände av där mitt x suttit när jag blev gravid igen och blev så klart orolig men då var det bara som det drog i ärret när det växte och nu är jag i v 20 och allt har gått vägen så det behöver inte betyda att ngt är fel!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3